چه عواملی فروپاشی صرافی FTX را رقم زد؟ مدیر فناوری ریپل پاسخ می‌دهد

خانهاخبارچه عواملی فروپاشی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

دیوید شوارتز (David Schwartz)، مدیر فناوری شرکت ریپل به تازگی به انتقاد از حامیان سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق FTX پرداخته و دلایل فروپاشی صرافی FTX این شرکت را با کاربران به اشتراک گذاشته است.

- Advertisement -
spot_img

دلایل فروپاشی صرافی FTX از نگاه دیوید شوارتز

به نقل از کریپتوپوتیتو، شوارتز معتقد است که سه دلیل برای فروپاشی صرافی FTX وجود دارد و اگر این سه مورد درست پیش می‌رفت شاهد اتفاقات یک ماه گذشته نمی‌بودیم. وی افزود که دلیل اول ماندن دارایی‌های فیات کاربران در حساب‌های آلامدا و استفاده این شرکت از آنها است.

- Advertisement -

دلیل دوم را نیز می‌توان ترکیب دارایی واریز شده کاربران FTX با دیگر دارایی‌ها و استفاده از  آنها در روش‌های ریسکی و مخاطره آمیز دانست. درباره دلیل آخر نیز شواترز اشاره داشت که آلامدا قرار بود استراتژی‌های مدیریت ریسک و تقریباً بی‌طرفانه‌ای را اجرا کند. به نحوی، موقعیت‌ها ردیابی نشدند، ریسک‌ها به هیچ وجه مدیریت نشدند، و استراتژی‌ها اصلاً بی طرف نبودند.

در حالی که مدیر فناوری ریپل نمی‌خواهد باور کند که ممکن است فساد در FTX رخ داده باشد، وی افزود که حتی کوری عمدی در رهبری FTX نیز به همان اندازه وحشتناک است. شوارتز به موضوع اشاره داشت که بدشانسی در طول یک بازار نزولی طولانی ممکن است باعث شود بسیاری از شرکت‌های رمز ارزی کار خود را تعطیل کنند. اما این مورد در مورد FTX و شرکت تجاری خواهرش آلامدا صدق نمی‌کند.

مطلب مفید: معضل سه‌گانه بلاک چین (Blockchain Trilemma) چیست؟

گفتنی است که تمام کارشناسان و افراد مطرح در حوزه ارزهای دیجیتال دیدگاهی یکسان نسبت به اقدامات سم بنکمن فرید ندارند و برخی معتقدند وی مرتکب جرمی نشده است. یکی از این افراد، کوین او لیری (Kevin O’Leary)، ستاره برنامه تلویزیونی Shark Tank است که به تازگی اعلام کرده 15 میلیون دلاری را که FTX به وی پرداخت کرده تا سخنگوی شرکت باشد را از دست داده است.

زمانی که بخش عمده جامعه ارزهای دیجیتال علیه سم بنکمن فرید شدند، این فرد از وی حمایت کرد و با واکنش تند اعضای جامعه مواجه شد. وی اخیرا نیز اعلام کرده بود که تا زمان اعلام شدن گناهکاری باید با بنکمن فرید مانند یک فرد بی‌گناه رفتار شود. در مصاحبه دیگری نیز، او لیری اظهار داشت که مدیرعامل سابق FTX سرمایه‌گذاری جدیدی انجام دهد از حمایت و سرمایه‌گذاری وی برخوردار خواهد بود.

مدیر فناوری ریپل به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و اشاره داشت که شاید او لری با خود فکر کرده است فروپاشی FTX سرمایه مردم زیادی را از بین برد اما برای وی سودمند بوده، به همین دلیل باز هم با وی معامله خواهد کرد. شوارتز در ادامه افزود که امیدوار است توضیح دیگری برای این صحبت‌ها وجود داشته باشد به نظر وجود چنین چیزی در شرایط و با مدارک فعلی امکان پذیر نیست.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان