بنیاد تون پلتفرم اشتراک‌گذاری فایل غیرمتمرکزی با نام TON Storage راه‌اندازی کرد

خانهاخباربنیاد تون پلتفرم...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

تون فاندیشن (TON Foundation)، بنیادی متشکل از مجموعه‌ای از توسعه‌دهندگان شبکه اوپن نتورک (TON) از راه‌اندازی پروژه اشتراک‌گذاری فایل غیرمتمرکزی به نام تون استوریج (TON Storage) خبر داد. این پروژه، کاربردی مشابه با رقبایی همچون فایل کوین (Filecoin) و استورج (Storj) دارد.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش د بلاک، تون استوریج سازوکاری مشابه با به اشتراک‌گذاری فایل به صورت همتا به همتا و با استفاده از تورنت دارد. با این حال، برای انتقال فایل‌ها با هر سایزی، بدون نیاز به سرورهای متمرکز، از شبکه بلاکچینی اوپن نتورک استفاده می‌کند.

- Advertisement -

یکی از مشکلات تورنت‌های سنتی، عدم ذخیره فایل‌ها به صورت طولانی‌مدت است. با این حال، پروژه TON Storage با ارائه مشوق‌های مالی به نودها این مشکل را برطرف کرده است. در حقیقت، قراردادهای هوشمندی در این پروژه وجود دارد که کاربران می‌توانند در ازای پرداخت مقدار مشخصی ارز دیجیتال تون کوین، برای مدت زمان معینی فایل خود را ذخیره نمایند.

تون فاندیشن در بیانیه‌ای در این رابطه گفت:

هرکسی می‌تواند یک نود راه‌اندازی کند و به خاطر میزبانی فایل‌های سایر کاربران، از آنها مبلغی را دریافت نماید؛ حتی اگر تنها یک نود اجرا کند. این محصول جدید، کاربران را تشویق می‌کند تا به شبکه اوپن نتورک بپیوندند و به رشد بیشتر اکوسیستم این شبکه کمک شایانی می‌کند.

تلگرام در سال 2018 کاوش در فناوری بلاکچین را آغاز کرد و توسعه بلاکچین اختصاصی خود را از همان سال آغاز کرد. پس از آن، این پیامرسان محبوب 1.7 میلیارد دلار از طریق فروش خصوصی توکن‌های تون کوین جمع‌آوری کرد. با این حال، تلگرام کمی بعد درگیر پرونده حقوقی با کمیسیون بورس آمریکا شد و به همین خاطر از توسعه بلاکچین اختصاصی خود کنار رفت. در سال 2022 اما، توسعه‌دهندگان مختلف پروژه بلاکچینی تلگرام را نجات دادند و با تغییر نام آن به شبکه اوپن نتورک، فعالیت آن را از سر گرفتند.

در ماه اکتبر، تلگرام بازار غیرمتمرکزی مبتنی بر شبکه اوپن نتورک، با نام فرگمنت راه‌اندازی کرد که در آن کاربران می‌توانند شماره مجازی یا یوزرنیم دلخواه خود را خریداری کنند. با راه‌اندازی پروژه TON Storage، حالا سایت‌های مبتنی بر شبکه اوپن نتورک نیز می‌توانند از این راهکار غیرمتمرکز استفاده کنند. به گفته آناتولی ماکوسف، یکی از اعضای بنیاد تون، گام بعدی این بنیاد تحقق چشم‌اندازی برای اینترنتی غیرمتمرکز است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان