فعالیت‌های مربوط به توسعه شبکه پولکادات بار دیگر به اوج رسید

خانهاخبارفعالیت‌های مربوط به...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بنابر داده‌های گیت هاب، در ماه سپتامبر در شبکه پولکادات روزانه بیش از 500 فعالیت توسط توسعه دهندگان و اعضای جامعه ثبت شده است که برای این پروتکل چند زنجیره‌ای اوج تازه‌ای محسوب می‌شود. به نقل از کوین تلگراف و بر اساس داده‌های XCM، پروتکل میان زنجیره ای سازگار با اجماع شبکه پولکادات، در میان پاراچین‌های این شبکه نیز در این مدت 26258 پیام ارسال شده است. همچنین تا ماه اوت، 14930 توسعه دهنده در شبکه فعالیت داشته‌اند.

- Advertisement -

بر اساس صحبت توسعه دهندگان پروژه، 66 بلاک چین در حال حاضر در پولکادات و استارتاپ پاراچینی آن کوزاما فعال هستند. از زمان روی کارآمدن این بستر پاراچین‌ها، 140 هزار پیام میان زنجیره های مختلف و از طریق 135 کانال پیامرسانی ارسال شده است. گفتنی است که خزانه های پولکادات و کوزاما نیز با همکاری یکدیگر تا کنون 9.6 میلیون توکن DOT و 346700 توکن KSM به ارزش تقریبی 72.8 میلیون دلار را برای تامین مالی طرح های مالی اکوسیستم پرداخت کرده‌اند.

- Advertisement -

پاراچین‌ها، بلاک چین‌های مستقل و لایه 1 هستند که به صورت موازی با پولکادات اجرا می‌شوند و اولین بار در شبکه کوزاما مورد آزمایش قرار گرفتند. مزایده این پاراچین ها نیز در قالب وام های جمعی برگزار می‌شود و پروژه هایی که مبلغ بیشتری را پیشنهاد دهندصاحب پاراچین می‌شوند. گفتنی است که اولین مزایده در ماه نوامبر سال گذشته صورت گرفت.

مطلب مفید: چگونه ایردراپ ETHW را معامله کنیم؟

راب هابرمیر، بنیانگذار پولکادات به تازگی نقشه راهی را برای بهبود مقیاس پذیری در این شبکه و کوزاما منتشر کرده است. این نقشه راه شامل پشتیبانی نامتقارن یا جداسازی افزونه پاراچین ها از افزونه زنجیره رله می‌شود. این ویژگی می‌تواند مکانیسم احتمالی برای کاهش 50 درصدی زمان بلاک پاراچین‌ها و همچنین افزایش 10 برابری فضای بلاک‌ها باشد. اگر این به روزرسانی راه اندازی شود، تخمین زده می‌شود که سرعت شبکه را بین 100 هزار تا 1 میلیون تراکنش در ثانیه افزایش دهد.

به روزرسانی پشتیبانی نامتقارن برای توسعه بخشی کوزاما برنامه ریزی شده و انتظار می‌رود که تا پایان سال شاهد آن باشیم و سپس این به روزرسانی در پولکادات نیز راه اندازی خواهد شد. یک به روزرسانی دیگر با معرفی پاراچین های پرداخت هنگام رفتن به صورت تئوری راه اندازی یک بلاک چین در کوزاما را با راه اندازی همزمان قراردادهای هوشمند ترکیب می‌کند. این قابلیت فرایند توسعه و ساخت در پولکادات را کوتاه می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان