تاثیر به‌روزرسانی شانگهای اتریوم بر پلتفرم‌های لیکوئید استیکینگ چگونه خواهد بود؟

خانهاخبارتاثیر به‌روزرسانی شانگهای...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

با آغاز کار و فعالیت پلتفرم‌های زیادی در حوزه لیکوئید استیکینگ، این فضا به بحث اصلی در صنعت ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به‌روزرسانی شانگهای شبکه اتریوم در ماه مارس اجرا خواهد شد و در آن اتریوم‌های استیک شده در زنجیره بیکن رها خواهند شد. تحلیلگران معتقدند که این اتفاق برای پروتکل‌های لیکوئید استیکینگ مناسب است چراکه سودهای خوبی را ارائه می‌کنند.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کریپتوپوتیتو، لیکوئید استیکینگ برخلاف استیکینگ مستقیم، راه و روشی انعطاف‌پذیرتر را برای سپرده‌گذاری و کسب سود معرفی می‌کند و نیازی نیز به قفل کردن وثیقه در پلتفرم ندارد. در همین راستا یکی از کاربران دیفای به دنبال کنندگان خود گفت که با نزدیک شدن به شانگهای اتریوم، پلتفرم‌های این حوزه می‌توانند بسیار موفق باشند.

- Advertisement -
توییت ویکتور دیفای

رشد لیکوئید استیکینگ

از مهم‌ترین نکات منفی استیکینگ ارزهای دیجیتال می‌توان به دسترس‌پذیری، عدم تحرک و عدم نقدینگی دارایی‌ها اشاره کرد. در همین حین اما، لیکوئید استیکینگ نوعی از استیک توکن‌ها را فراهم می‌کند که در آن می‌توان از توکن‌ها در دیگر پروتکل‌های دیفای برای کسب سود بیشتر نیز استفاده کرد.

در حال حاضر، لیدو برترین پلتفرم استیکینگ است که با 4.8 میلیون اتریوم در پلتفرم، حدود 30% از کل اتریوم های استیک شده را به خود اختصاص داده است. توکن بومی آن LDO است که در هفته‌های اخیر با رشد بسیار خوبی همراه بوده و در یک هفته رشد 57 درصدی را تجربه کرده است. باید اشاره داشت که دیگر پلتفرم‌های استیکینگ مانند StakeWise نیز عملکرد مناسبی از خود به جای گذاشته‌اند.

مطلب مفید: سود واقعی دیفای (Real yield) چیست؟ معرفی برترین پلتفرم‌های سود واقعی دیفای

هم‌زمان با رشد لیکوئید استیکینگ، اتریوم های سپرده‌گذاری شده در پلتفرم‌هایی مانند لیدو، راکت پول، فراکس و … نیز با رشد پیوسته همراه بوده‌اند. برخلاف لیدو، راکت پول کاملاً بدون نیاز به مجوز و غیرمتمرکز است که باعث شده تا تحلیلگران آن را رهبر بعدی این حوزه توصیف کنند.

از سویی دیگر، باید اشاره داشت که لیکوئید استیکینگ با ریسک‌ها و خطراتی نیز همراه است. برای مثال می‌توان به ریسک قراردادهای هوشمند و یا بی‌ثبات شدن توکن نماینده استیکینگ اشاره کرد. اتفاقی که سال گذشته برای stETH، توکن پلتفرم لیدو رخ داد و ارزشش نسبت به اتریوم کاهش یافت.

با آزادسازی آهسته اتریوم های استیک شده، انتظار می‌رود که حجم قابل‌توجهی از آنها وارد پلتفرم‌های لیکوئید استیکینگ شوند. باید توجه داشت که تمام توکن‌ها هم‌زمان در دسترس قرار نخواهد گرفت و به‌طور روزانه حداکثر 57600 اتریوم را می‌توان برداشت کرد.

چشم‌انداز قیمت اتریوم

سقیمت اتریوم برخلاف توکن های مربوط به حوزه لیکوئید استیکینگ با رشد خوبی همراه نبوده و تنها افزایش 10 درصدی را تجربه کرده است. در حال حاضر و نسبت به روز گذشته، قیمت با رشد 1 درصدی همراه شد و به 1323 دلار رسید. باید اشاره داشت که ارزش این ارز نسبت به اوج خود با فاصله 73 درصدی همراه می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان