مونرو در محدوده اشباع خرید؛ الگوی تکنیکالی که نشان از سقوط قیمت دارد

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

فکت کوینز: ارز دیجیتال مونرو ممکن است در پی رالی صعودی 75 درصدی که اخیرا تجربه کرده است با کاهش قیمت سنگینی در ماه ژوئن همراه شود، چرا که با توجه به صعود اخیر، قیمت این ارز اکنون در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است.

- Advertisement -

احتمال ریزش قیمت مونرو به دلیل قرار گرفتن RSI در محدوده 70 بیش از پیش شده است چرا که بسیاری با توجه به این اندیکاتور ارزش مونرو را بالاتر از حد واقعی آن می‌دانند. علاوه بر آن، مونرو یک الگوی بازگشتی نزولی نیز تشکیل داده که با نام سه گوش افزایشی شناخته می‌شود.

- Advertisement -

زمانی که این الگو شکل می‌گیرد، حجم معاملات معمولا کاهش می‌یابد که نشان دهنده عدم قدرت در میان خریداران برای ادامه روند صعودی است. سه گوش افزایشی معمولا پس از خروج قیمت از خط روند پایینی تکمیل می‌شود که در ادامه آن یک روند نزولی قدرتمند را به سمت هدف الگو شاهد خواهیم بود. هدف الگو نیز فاصله میان دو خط روندی است که سه گوش را ایجاد می‌کنند.

الگوی سه گوش افزایشی

در نتیجه این الگوی تکنیکالی، احتمال سقوط مونرو به سطح 138.5 دلاری و ثبت ریزش 30 درصدی در ماه ژوئن دور از ذهن نیست. البته این اتفاق مستلزم خروج قیمت از الگوی مذکور در سطح 180 دلاری است. در صورتی که خروج مونرو از الگو در محدوده 200 دلاری صورت گیرد هدف سه گوش افزایشی به 150 دلار تغییر می‌کند.

دیدگاه صعودی برای مونرو

همزمان با الگوی تکنیکال سه گوش افزایشی، نمودار مونرو یک کانال صعودی نیز تشکیل داده است که در پی دو سقف و کف ایجاد شده در هفته های اخیر این الگو نیز تایید شده است.

مطلب مفید: بدراک (Bedrock)؛ ارزان‌ترین، سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین معماری رول آپ تاکنون

نمودار مونرو

در حال حاضر قیمت در میانه کانال قرار دارد و به محدوده حمایت تاریخی 200 دلاری نزدیک می‌شود. گفتنی است که این محدوده در حال حاضر به عنوان مقاومت ایفای نقش می‌کند اما نکته مثبت برای خریداران میانگین 200 روزه در نمودار 4 ساعته مونرو است که در سطح 191 دلاری حمایت مهمی را برای مونرو ایجاد کرده است.

اگر قیمت از 200 دلار عبور کند، دیدگاه نزولی اشاره شده بی اعتبار خواهد شد و هدف جدید مونرو 220 دلار می‌شود که بیانگر رشد 15 درصدی از سطح کنونی است. با این حال واکنش منفی به 200 دلار احتمال سقوط به سمت 18 تا 175 دلار و رسیدن به خط روند صعودی کانال را افزایش می‌دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان