سقوط بیت کوین تا چه سطحی ادامه خواهد یافت؟ آیا به کف قیمتی رسیده‌ایم؟

خانهاخبارسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

پس از ثبت اوج 69000 دلاری در ماه نوامبر سال 2021، اکنون یک سال است که قیمت بیت کوین در روند نزولی قرار گرفته است. به نقل از کوین تلگراف، در این مدت سرمایه گذاران شاهد ریزش 77 درصدی این ارز بودند و باید دید که تا چه سطحی شاهد سقوط بیت کوین خواهیم بود.

- Advertisement -

تریدرها و تحلیلگران به توافق رسیده‌اند که 2022، سال جدیدترین وند نزولی بزرگ‌ترن ارز دیجیتال بازار است. داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که بیت کوین پس از ریزش از اوج قیمتی خود، سال جاری را در محدوده 46000 دلاری آغاز کرد و با وجود چندین رالی صعودی کوچک، بیشتر سال را در روندی نزولی سپری کرد و به سطوحی رسید که از نوامبر 2020 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

- Advertisement -

چنین حرکتی از نظر تاریخی بیت کوین را وارد منطقه کف قیمتی کرده است و با ریزش 77 درصدی اشاره شده فضای زیادی برای سقوط بیشتر وجود ندارد. با این حال ممکن است شرایط در بازار نزولی فعلی فرق کند. در ادامه به بررسی نظر برخی از کارشناسان مطرح بازار درباره میزان سقوط بیت کوین و کف قیمتی این ارز خواهیم پرداخت.

کریپتو بولت: خرید در 16000 دلار مناسب است

یکی از کارشناسان این حوزه به تئوری خود از اوایل سال پایبند است و برای این تئوری تنها از یک شاخص آنچین استفاده کرده است. برای کریپتو بولت، شاخص CVDD (روزهای ارزش انباشته نابود شده) می‌تواند داده‌های زیادی برای کیف قیمتی بیت کوین ارائه دهد.

این شاخص روزهایی را محاسبه می‌کند که کوین انباشت شده وارد کیف پول جدیدی می‌شود. CVDD به نسبت سن بازار و تقسیم بر 6 میلیون ارائه می‌شود. در گذشته این شاخص به خوبی توانسته کف‌ها قیمتی را مشخص کند و اگر این بار هم تفاوتی نکند، می‌تواند فرصت‌های خرید خوبی را به سرمایه گذاران عرضه کند. همچنین بر اساس داده‌ها این شاخص اکنون در محدوده 15900 دلاری قرار دارد.

کریپتو بولت در همین رابطه اشاره داشت که با خرید در این محدوده مشکلی ندارد. وی در ادامه افزود ممکن است شاهد سقوط بیشتر بیت کوین نیز باشیم و برای این اتفاق تنها به یک ورشکستگی دیگر نیاز است تا قیمت به زیر CVDD برسد. با این حال قیمت زیاد از این شاخص فاصله نمی‌گیرد و به نظر می‌رسد بخش بزرگی از روند نزولی به اتمام رسیده است.

شاخص CVDD
شاخص CVDD

فیلب فیلب: 6500 دلار بدترین سناریو ممکن برای بیت کوین

یکی دیگر از تحلیلگران قدیمی و مطرح بازار نیز در حال محاسبه وضعیتی است که در آن فروشندگان تا چه حد می‌توانند باعث سقوط بیت کوین شوند. فیلب فیلب، هم‌بنیانگذار Decentrader، به تازگی و در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف گفت که اگر شرایط اقتصادی کلان بدتر شود، می‌توان ‌انتظار بیت کوین 10000 دلاری را نیز داشت.

باید اشاره داشت که چنین اظهارنظری قبل از فروپاشی FTX بود و این اتفاق باعث شد تا وی نیز درباره دیدگاه خود تغییر نظر دهد. وی در گفتگویی زنده با فیلیپ سوییفت به نقاط حمایتی مهم بیت کوین که می‌توانند نقش کف قیمتی را ایفا کنند اشاره و توضیح داد که در سطح 12000 و 14000 دلاری سفارش‌های خرید بسیاری وجود دارد، در همین حین حمایت اصلی می‌تواند سطح 6000 دلاری باشد.

مطلب مفید: استراتژی آربیتراژ (Arbitrage)؛ بهترین روش سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سال۲۰۲۳

فیلب فیلب اشاره داشت که یک اتفاق ناگوار دیگر می‌تواند باعث سقوط گسترده بیت کوین به 10000 دلار و یا حتی سطوح پایین‌تر شود. همچنین از نظر وی تحت شرایط فعلی، سقوط به 6000 دلار کمی از دور ذهن به نظر می‌رسد. گفتنی است که اولین سطح حمایتی برای وی 14000 دلار است و در این زمینه، مفسران بسیاری با وی هم عقیده هستند.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

14000 دلار سطح مهمی است که اکثر تریدرها و تحلیلگران آن را زیر نظر گرفته‌اند. همچنین به نظر می‌رسد که سفارش‌های خرید در این ناحیه از قبل ایجاد شده‌اند. اگر بیت کوین به این سطح برسد، میزان ریزش از اوج قیمتی آن با چرخه‌های قبلی نیز همخوانی پیدا می‌کند.

ریزش  قیمت نسبت به اوج‌های تاریخی
ریزش قیمت نسبت به اوج‌های تاریخی

علاوه بر آن، سطح 13900 دلاری در بازه زمانی هفتگی حمایت بسیار مهمی ایجاد کرده است. رکت کاپیتال، تحلیلگر مطرح بازار در این زمینه اشاره داشت که سطح مذکور از اواسط 2020 تاکنون مورد آزمایش قرار نگرفته و سقوط بیت کوین به این ناحیه می‌تواند با واکنش مثبتی همراه شود.

تحلیل رکت کاپیتال
تحلیل رکت کاپیتال

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان