سقوط 30 درصدی قیمت چیلیز از آغاز جام جهانی؛ بررسی دلایل احتمالی

خانهاخبارسقوط 30 درصدی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در آستانه جام جهانی، چیلیز یکی از پروژه‌هایی بود که انتظار می‌رفت با آغاز رقابت‌ها صعود چشمگیری را تجربه کند. با این حال، پس از آغاز این تورنومنت جهانی، شاهد ریزش بیش از 30 درصدی قیمت چیلیز (CHZ) بوده‌ایم. در زمان نگارش این خبر، هر واحد چیلیز در حوالی 0.16 دلار معامله می‌شود که 32% پایین‌تر از قیمت 0.26 دلاری 20 نوامبر (29 آبان) خود است.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش فین‌بولد، فشار فروش چیلیز در مدت اخیر افزایش چشمگیری را تجربه کرده و بین 20 نوامبر تا 2 دسامبر، حدود 500 میلیون دلار از آن توسط سرمایه‌گذاران به فروش رسیده است. اما دلیل ریزش شدید قیمت چیلیز علیرغم آغاز مسابقات جام جهانی چیست؟

- Advertisement -

چرا قیمت چیلیز اصلاح می‌شود؟

پس از فروکش کردن هیجانات پیش از جام جهانی، چیلیز در یک روند نزولی قرار گرفت و به نظر می‌رسد دلیل آن، کم شدن علاقه طرفداران بوده باشد. در عین حال، بخشی از روند نزولی اخیر چیلیز را می‌توان به اصلاح کلی بازار رمزارزها نسبت داد.

نمودار قیمت چیلیز
نمودار قیمت چیلیز

می‌توان مسیر فعلی قیمت چیلیز را به کسب سود سرمایه‌گذاران پس از رشد اخیر این ارز دیجیتال نسبت داد. به بیان دیگر، سرمایه‌گذاران و هولدرها پس از اینکه چیلیز در آستانه جام جهانی به دلیل هیاهوی پیرامون این رویداد بین‌المللی صعود کرد، تصمیم گرفتند تا فارغ از انتظار رشد بیشتر در طول این تورنومنت، سود به دست آمده را نقد کنند.

در واقع، پیش از جام جهانی شاهد رکوردشکنی میزان فعالیت پست‌های مرتبط با پروژه چیلیز در شبکه‌های اجتماعی مختلف بودیم که به افزایش قیمت آن دامن زد. علاوه بر این، تیم توسعه چیلیز در مدت اخیر بر بهبود شبکه این ارز دیجیتال تمرکز کرده و به دنبال آن است تا از نسخه دوم چیلیز رونمایی کند.

هدف از چیلیز 2.0، توسعه اکوسیستمی مبتنی بر وب 3.0 و متمرکز بر صنعت ورزش و سرگرمی است. علاوه بر این، چیلیز به دنبال ساخت اکوسیستمی است که در آن افراد سپرده‌گذار (استیکرها) می‌توانند به برندهای جهانی دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کنند.

تحلیل قیمت CHZ

همانند سایر ارزهای دیجیتال، چیلیز نیز از ورشکستگی صرافی FTX در امان نماند و به روند نزولی وارد شد. طی ریزش اخیر، چیلیز سطوح حمایتی کلیدی را از دست داده است.

در حال حاضر، CHZ به دنبال بازیابی سطح 0.20 دلاری است. این سطح محدوده حمایتی مهمی برای چیلیز محسوب می‌شود. در سمت دیگر، در صورتی که قیمت به زیر 0.15 دلار سقوط کند، احتمالا برای جلوگیری از ریزش بیشتر و بازگشت به روند صعودی نیاز به فشار خرید زیادی خواهیم بود.

در کل، وضعیت کلی چیلیز از دیدگاه تکنیکال نزولی است. در مجموع 14 اندیکاتور وضعیت کنونی چیلیز را «فروش» توصیف می‌کنند؛ به این معنا که احتمالا روند نزولی باقی خواهد ماند. بررسی میانگین‌های متحرک نیز از تداوم روند نزولی خبر می‌دهند. با این حال، بر اساس اوسیلاتورها، چیلیز در شرایط خنثی قرار گرفته است.

بررسی اندیکاتورهای مختلف
بررسی اندیکاتورهای مختلف

علیرغم عملکرد نه چندان خوب چیلیز در طول جام جهانی، همچنان می‌توان به به‌روزرسانی آتی این پروژه و دیگر محرک‌های رشد قیمت امیدوار بود.

این مطلب صرفا ترجمه‌ای از وب‌سایت فین‌بولد است و به هیچ وجه بیانگر نظرات تیم فکت کوینز و یا توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری نیست. توصیه می‌کنیم پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری، به طور کامل تحقیق کنید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان