کمیسیون بورس آمریکا به پرونده سقوط ترا وارد خواهد شد

خانهاخبارکمیسیون بورس آمریکا...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

فکت کوینز: شکست شرکت ترا فرم لبز و دو کوان، بنیانگذار شبکه ترا در دادگاه مرتبط با پروتکل میرور باعث شده است تا اقدامات و تحقیقات بیشتری در زمینه استیبل کوین ترا صورت گیرد. روز گذشته دادگاه استیناف دوم با درخواست تجدید نظر ترا فرم لبز در مقابل کمیسیون بورس مخالفت کرد تا تصمیم اولیه دادگاه منطقه جنوبی نیویورک در زمینه دست نخورده باقی بماند. کمیسیون بورس آمریکا در نوامبر گذشته و قبل از سخنرانی دو کوان در رویداد اصلی مساری احضاریه ای را برای وی ارسال کرد.

- Advertisement -
spot_img

در درخواست تجدید نظر، وکلای دو کوان ادعا کردند که کمیسیون بورس آمرکا حوزه قضایی بر دو کوان و شرکت ترا فرم لبز ندارد چرا که هر دوی آنها در کره جنوبی هستند (البته ترا فرم لبز در سنگاپور ثبت شده است). در دسامبر 2021، دو کوان از این موضوع استفاده کرد و شروع به انتشار ادعای خود مبنی بر محدود بودن حوزه قضایی کمیسیون بورس آمریکا کرد. وکلای او همچنین اعتراض کردند که چرا احضاریه مستقیم برای شخص وی ارسال شده است.

- Advertisement -

در پاسخ به این تصمیم، کمیسیون بورس خاطرنشان کرد که دادگاه شاهد تماس های هدفمند و گسترده ترا فرم با آمریکا از جمله تبلیغ برای سرمایه گذاران آمریکایی، به کارگیری پرسنل مستقر در این کشور و قرارداد با نهادهای مستقر در آمریکا بوده است و چنین چیزی حضور یک شرکت در کره جنوبی را از مسئولیت پذیری در برابرایالات متحده مصون نمی‌کند. قاضی اولین دادگاه در این باره گفته است:

«من متوجه شدم که حوزه قضایی شخصی خاصی در رابطه با شرکت ترا فرم لبز و دو کوان وجود دارد چرا که آنها به طور هدفمندی از امتیاز انجام تجارت در آمریکا بهره برده‌اند. آنها در آمریکا کارمندان زیادی از جمله وکیل عمومی دارند که خود گویای همه چیز است.»

این پرونده انشعاب های زیادی هم برای پروتکل میرور دارد که به کاربران اجازه معامله توکن هایی را می‌داد که قیمت آنها معادل سهام آمریکا بود و هم برای پروژه های دیگری که به شبکه متصل بودند. یکی از مهم ترین این پروژه ها استیبل کوین UST است که سقوط دراماتیک آن منجر به از دست رفتن 40 میلیارد دلار ارزش شبکه شد.

در آستانه تصمیم گیری نهایی، دیوید شارگل، یکی از وکلای شرکت حقوقی بریسول (Bracewell) در مصاحبه با بلاک گفت:

«هر تصمیمی که دادگاه تجدید نظر دوم بگیرد یا باعث یک شکایت در آمریکا علیه این شرکت و دو کوان خواهد شد یا آب سردی بر پیکر کمیسیون بورس خواهد بود، اتفاقی که وکلای این نهاد نیز آن را در نظر گرفته‌اند.»

در نهایت، تصمیم دادگاه تجدید نظر دوم مبنی بر وجود حوزه قضایی در پرونده پروتکل میرور راه را برای شکایت های بیشتر از سمت مقامات آمریکایی و همچنین شکایت های احتمالی شهروندان علیه ترا فرم لبز باز کرده است. فیلیپ موستاکیس، وکیل سابق کمیسیون بورس در این باره گفت:

«همانطور که دادگاه تجدید نظر دوم مشخص کرد، دادگاه بر افراد و شرکت های خارجی که به بازار آمریکا دسترسی دارند، توکن ها و محصولات خود را در اختیار سرمایه گذاران آمریکایی قرار داده‌ و اجازه انجام معاملات ثانویه در آمریکا را می‌دهند، حوزه قضایی کامل دارد.»

مطلب مفید: بالانسر چیست؟ معرفی کامل توکن BAL

روز 9 ژوئن، رسانه خبری JBTC در کره جنوبی گزارشی منتشر کرد که بنابر آن کمیسیون بورس آمریکا در حال بررسی و تحقیق روی طراح های برتر UST و همچنین بررسی احتمال پولشویی توسط دو کوان است. مت رابینسون از بلومبرگ نیز به نقل از یک منبع ناشناس نوشت که کمیسیون بورس تحقیقاتی را در مورد سقوط UST آغاز کرده است.

موسکیتاس در این باره گفت:

«انتظار دارم کمیسیون بورس یا CFTC هر آنچه از خاکسترهای UST و Luna باقی مانده است و همچنین سایر استیبل کوین ها و صادرکنندگان آنها را بررسی کنند. در حقیقت، از نظرم آنها با یکدیگر در این زمینه همکاری خواهند کرد.»

برای پیگیری نهادهای تجاری مشکلات قانونی زیادی نیز وجود دارد. برای مثال، ظهور بنیاد لونا یا LFG در ژانویه و اندکی پس از شروع شکایت ترا فرم لبز علیه کمیسیون بورس، مسائل را پیچیده کرد. بنیاد لونا یک سازمان غیر انتفاعی و ثبت شده در سنگاپور است. www.guardianfueltech.com modalert 200 buy online india

سنگاپور میزبان یک سیستم نسبتاً مبهم در رابطه با ثبت شرکت و دسترسی به پرونده های دادگاه است. اما با توجه به موشکافی های عمومی، مطمئنا می‌توان رابطه معناداری بین ترا فرم لبز و بنیاد لونا تعیین کرد. شارگل در این باره گفت که شاید آنها دو سازمان جدا از هم باشند ولی احتمالا دارای زیرساختی یکسان هستند و توسط گروهی یکسان اداره می‌شوند.

در صورت ایجاد یک پرونده حقوقی گسترده تر، شرکت ترا فرم لبز یا هر نهاد مرتبط نیز احتمالا با تهدید کشف قضایی مواجه خواهند شد، فرآیندی که در آن اطلاعاتی در پرونده عمومی قرار می‌گیرد که شانس پیدا شدن پیوند میان شرکت ها را بسیار افزایش می‌دهد. سپس یافته ‌های این اطلاعات می‌توانند به ساده ‌سازی پرونده‌های مدنی از جمله شکایت های قانونی که برای تعیین حوزه قضایی بودند، ختم شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان