طرح اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال به مجلس برگشت!

خانهاخبارطرح اخذ مالیات...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، اخیراً در کانال خود در پیام‌رسان بله اعلام کرده است که طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و یا مالیات از ارزهای دیجیتال که به عنوان «مالیات بر عایدی سرمایه» شناخته می‌شود، با ایرادات اعلام شده در رابطه با عدم تعریف مشخص از مفاهیم «رمز پول و رمز دارایی» جهت اصلاح مجدد به مجلس برگردانده شده است.

- Advertisement -
spot_img

طراحان این مصوبه، مالیات بر عایدی سرمایه را به‌عنوان یک پایه مالیاتی جدید معرفی کرده‌اند. به گفته‌ی طراحان، هدف از این طرح ایجاد یک مالیات تنظیمی جدید جهت کنترل تقاضای سوداگرانه در بازارهای مذکور و مقابله با سوداگری و سفته‌بازی در بازار املاک، خودرو، طلا، ارز و رمز ارز است.

- Advertisement -

در بخش دوم این طرح، یعنی «محاسبه و اخذ مالیات»، پایه مالیاتی جدیدی با نام «مالیات بر عایدی سرمایه» به تفصیل تبیین شده است. این پایه مالیاتی شامل مواد ۱۱ تا ۲۷ طرح است که در آن، مشمولان، معافیت‌ها، نرخ مالیات و شرایط مورد نیاز برای اخذ مالیات توضیح داده شده‌اند.

به طور خلاصه، مالیات بر عایدی سرمایه، مالیاتی است که بر مبنای تفاوت قیمت فروش و خرید دارایی‌های سرمایه‌ای محاسبه می‌گردد. شورای نگهبان با انتقاد از این بخش از طرح، به دلیل وجود ابهاماتی که در آن وجود دارد، از مجلس خواسته تا ابهامات مورد نظر را رفع کنند.

یکی از مهمترین این ابهامات، عبارت «رمز پول و رمز دارایی» در بند ۵ ماده ۱۲ طرح است که به دلیل عدم تعریف دقیق آن‌ها، شورای نگهبان آن را دارای ابهام شناخته است. طبق این طرح، تمام انواع رمز پول و رمز دارایی همچنین با چهار نوع دیگر دارایی مذکور در ماده ۱۲، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه خواهند بود‌.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان