نحوه معامله قراردادهای فیوچرز در صرافی کوینکس

خانهریپورتاژنحوه معامله قراردادهای...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بسیاری از مبتدیان بازار رمز ارزها ‌از معاملات فیوچرز می‌ترسند زیرا معتقدند معاملات فیوچرز بسیار دشوار است. اما در حقیقت بسیار ساده و روان است. امروز، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه معاملات فیوچرز در صرافی کوینکس را از طریق چند مرحله ساده انجام دهید. اگر قصد دارید معاملات فیوچرز را شروع کنید، نکات زیر را از دست ندهید.

- Advertisement -

صرافی کوینکس را بشناسیم

بیایید با مقدمه ای از صرافی کوینکس شروع کنیم. کوینکس در دسامبر 2017 تأسیس شد که یک صرافی حرفه‌ای ارز دیجیتال است که به همه کاربران جهان خدمات ارائه می‌دهد. این صرافی متعهد به آسان‌تر کردن تجارت ارزهای دیجیتال بوده و شعار آن ”به آسانی هر ارزی را معامله کنید“ است. در حال حاضر صرافی کوینکس محصولات و خدماتی را که شامل معاملات اسپات ، فیوچرز ، مارجین ، استخراج، AMM و کوینکس داک می‌باشد را به صورت امن، ساده و قابل اعتماد در حوزه ارز دیجیتال برای بیش از 3 میلیون کاربر در بیش از 200 کشور و منطقه ارائه می‌دهد.

- Advertisement -

سادگی و سهولت استفاده از این صرافی، برجسته‌ترین ویژگی در بخش فیوچرز است که با طراحی محصول کاربرپسند و دارای صفحات معاملاتی جدا و قابل رویت و همچنین فرآیند معاملاتی روان و آسان خدماتی را به کاربران ارائه می‌دهد. در صرافی کوینکس ، کاربران می‌توانند دارایی های رمزنگاری شده (از جمله معاملات فیوچرز ) را بدون زحمت معامله کنند.

در فیوچرز، کوینکس هم بازار قرارداد خطی و هم بازار قرارداد معکوس را با حداکثر نسبت اهرمی‌ 100 برابر پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است که کوینکس از مکانیزم قیمت منحصر به فردی به نام قیمت مشخص یا Mark Price (که بر اساس قیمت فیوچرز در پلتفرم های اصلی تعیین می‌شود) استفاده می‌کند تا اختلاف قیمت ‌ها ‌را به حداقل برساند. در همین حال، صرافی همچنین از مکانیسم نرخ تامین مالی (Funding Rate) استفاده می‌کند تا مطمئن شود که قیمت فیوچرز تقریباً با قیمت لحظه ای یکسان است. علاوه بر این، صرافی کوینکس مکانیسم‌های معاملات فیوچرز متعددی را نیز معرفی کرده است که صندوق بیمه و انحلال خودکار یا لیکویید (ADL ) را پوشش می‌دهد.

نحوه معامله فیوچرز در کوینکس به چه صورت است؟

گفته شد که، چگونه معاملات فیوچرز را در صرافی کوینکس انجام دهیم؟ معاملات فیوچرز در صرافی کوینکس بسیار ساده است و شامل مراحل زیر است: 

ابتدا یک حساب در صرافی کوینکس ایجاد کنید و دارایی ها‌را به حساب فیوچرز انتقال دهید.

1. از وب سایت CoinEx دیدن کنید، وارد حساب کاربری خود شوید و روی Futures در نوار پیمایش کلیک کنید.

معامله فیوچرز در کوینکس
وب سایت CoinEx

2. برای انجام معامله فیوچرز در کوینکس، باید یک حساب کاربری در قسمت فیوچرز در صرافی کوینکس ایجاد کنید. لطفاً Risk Reminder را با دقت بخوانید، و I have read and agree to accept these risks and liability را علامت بزنید و برای ایجاد یک حساب فیوچرز ، روی پذیرفتن Confirm] کلیک کنید.

معامله فیوچرز در کوینکس
معامله فیوچرز در کوینکس

3. اگر موجودی حساب فیوچرز شما صفر است، ابتدا باید سرمایه خود را قبل از معامله به حساب فیوچرز منتقل کنید. روی [Assets] در نوار پیمایش، سپس Futures در منو و سپس روی Asset Transfer کلیک کنید.

معامله فیوچرز در کوینکس
حساب فیوچرز

و در نهایت یک ارز دیجیتال را برای انتقال ازکیف پول Spot به کیف پول Futures انتخاب نمایید.

معامله فیوچرز در کوینکس
انتقال ازکیف پول Spot به کیف پول Futures

4. حال باید نوع قراردادهای فیوچرز و جفت معاملاتی را انتخاب کنید.

معامله فیوچرز در کوینکس
انتخاب جفت معاملاتی

5. سپس حالت مارجین و نسبت اهرم را تنظیم کنید و روی Confirm کلیک کنید.

توجه: در قسمت فیوچرز دو حالت مارجین وجود دارد:

  • مارجین کراس 
  • مارجین ایزوله

در حالت مارجین کراس، تمام موجودی موجود در حساب را می‌توان به عنوان مارجین یا سپرده برای موقعیت یا پوزیشن  فعلی استفاده کرد؛ در حالی که در حالت مارجین ایزوله، فقط مارجین از حساب موجود در بازار فعلی برای حفظ پوزیشن استفاده می‌شود. ناگفته نماند می توانید مارجین را به صورت دستی هم افزایش دهید. 

معامله فیوچرز در کوینکس
نوع پوزیشن فیوچرز

علاوه براین، توجه داشته باشید که اهرم‌ های بالا خطرات بیشتری را ممکن است به همراه داشته باشند. بنابراین به معامله گران جدید توصیه می‌شود از اهرم پایین استفاده کنند.

معامله فیوچرز در کوینکس
تنظیم اهرم

اگر معتقدید که قیمت BTC افزایش خواهد یافت، می‌توانید قیمت و مقدار را در سمت چپ بخش معاملاتی وارد کنید وسپس روی Buy BTC کلیک کرده تا سفارش شما ارسال ‌شود. فرض کنید قیمت بیت کوین هم اکنون 47000 USDT است. اگر پیش‌بینی می‌کنید که قیمت به 50000 USDT می‌رسد، می‌توانید 0.1 BTC را با 47000 USDT خریداری کنید.

6. پس از ایجاد سفارش، می‌توانید اطلاعات پوزیشن را در قسمت Current Position بررسی کنید. هنگامی ‌که قیمت BTC به قیمت مورد انتظار 50000 USDT رسید، می‌توانید Close All یا Close Position را انتخاب کنید.

معامله فیوچرز در کوینکس
جزئیات پوزیشن

علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید قیمت لیکوییدی را از طریق Take-Profit & Stop-Loss که حد سود یا حد ضرر است، تنظیم کنید – زمانی که قیمت بازار به قیمت از پیش تعیین شده برسد، موقعیت شما به طور خودکار بسته می‌شود، که به طور موثر ریسک های مربوطه را کاهش می‌دهد.

توجه کنید که کوینکس از Mark Price برای تعیین سود و زیان (PNL) و قیمت لیکوییدی یک پوزیشن استفاده می‌کند – انحلال یا لیکویید اجباری زمانی آغاز می‌شود که Mark Price به قیمت انحلال یا لیکوییدی برسد. بنابراین، می توانید مارجین بیشتری به پوزیشن خود اضافه کنید تا خطر انحلال یا لیکویید اجباری را کاهش دهید.

نتیجه گیری

همان طور که مشاهده می کنید معاملات فیوچرز اصلاً سخت نبوده و به راحتی می‌توانید معاملات فیوچرز را در صرافی کوینکس با بیش از 100 بازار موجود انجام دهید.

spot_img

10 نظرات

    • سلام دوست عزیز. ممنون از همراهیتون. گزینه close all برای بستن کل پوزیشن با همه مارجین موجود در ان پوزیشن است. close position برای بستن مقداری از پوزیشن است. یعنی شما می توانید پوزیشن خود را با قیمت لیمیت یا مارکت و حجم انتخابی ببندید.

    • سلام دوست عزیز. ممنون از همراهیتون. به صورت کلی در حالت خطی جفت مارجین شما usdt هست اما در حالت inverse جفت شما btc هست.

  1. با سلام
    من یه پوزیشن باز کردم، تو قسمت کلوز پوزیشن est pnl یه چیز نشون میده، تو اطلاعات پوزیشن اصلی یه چیز دیگ
    چرا اختلاف وجود داره

  2. سلام من یک ساله که تو کوینکس دارم معامله میکنم تمام دارو ندارمو باختم عکس العمل بازار به خریدم عجیبه چون به محض خرید من باز در روند خلاف معامله من خیلی سریع تغییر میکنه مثلا معامله خرید باز کردم در حالیکه روند سعودی شدیدی بوده به محض انجام‌معامله من جهت برعکس میشه و سقوط میکنه و جالب اینکه تو قسمت ماشین حساب مقدار لیکوئید را محاسبه میکنم با مقدار بعد از انجام‌معامله فرق داره و محدوده کمتریه و اکثر موارد به محض نزدیک شدن به مقدار لیکوئید حتی اگر صدام ثانیه هم‌باشه و کمتر از مقدار لیکوئیدی که خود سیستم محاسبه کرده دارایم میپره در حالیکه اگر مقدار خروج از معامله حد بالای باشه که روند بازار لحظه ای بهش برسه برا من اجرا نمیشه مگر خیلی بالاتر از مقدار ثبت شده من باشه. چند مشکل دیگه هم دارم ولی به هیچ وجه امکان ارتباط با پشتیبانیتون در ایران وجود نداره و حتی ادرس ایمیل پشتیبانی هم یافت نمیشه و وارد صفحه اش نمیشه. این موارد باعث سوظن وجود رباط در معامله را زیاد میکنه که به تعداد کواربران رباط متقابل بازی میکنه که نتیجه اش معلومه چیه

    • شما یا از اهرم بالا استفاده میکردی یا اصلا روند صعودی یا نزولی بازار رو درک نکردی برادر من… من نزدیک 3 ساله دارم با کوینکس و بایننس کار میکنم و چیزی که شما میگی اصلا تا حالا ندیدم.. یکم اطلاعات و یادگیری بازار فیوچرز رو آموزش ببینی بهتره

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان