شرکت متا 11 هزار کارمند خود را اخراج خواهد کرد

خانهاخبارشرکت متا 11...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک و اینستاگرام ظهر امروز، 9 نوامبر اعلام کرد که 11 هزار کارمند خود را اخراج می‌کند تا شاهد قابل توجه‌ترین تعدیل نیرو در تاریخ متا باشیم. به نقل از CNN، تعدیل نیرو این شرکت در پی آن صورت می‌گیرد که شرکت با چالش‌های مهم اقتصادی مواجه شده و همچنین هزینه فراوان و نامشخصی را نیز روی حوزه متاورس سرمایه گذاری کرده است.

- Advertisement -
spot_img

تعدیل نیرو متا

علاوه بر آن، باید اشاره داشت که متا تنها شرکتی نیست که دست به اخراج کارمندان خود می‌زند و در چند وقت اخیر با توجه به افزایش تورم و نرخ بهره و همچنین ترس از رکود اقتصادی، شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری در حال تعدیل نیرو بوده‌اند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا امروز ظهر در پستی وبلاگی نوشت:

«امروز با شما برخی از سخت‌ترین تصمیمات و تغیییرات در تاریخ شرکت را به اشتراک می‌گذاریم. تصمیم گرفته‌ایم تیم شرکت را به میزان 13% کاهش دهیم و حدود 11 هزار کارمند با استعداد خود را کنار بگذاریم. تعدیل نیرو در بخش‌های بزرگی از شرکت تاثیرگذار خواهد بود اما تیم استخدامی ما بیشترین ضربه را خواهد خورد چرا که قصد داریم سال آینده تعداد بسیار کمی را استخدام کنیم.»

- Advertisement -

وی در ادامه این پست نیز اشاره داشت که متا تا سه ماه ابتدایی سال آینده دست به استخدام جدیدی نخواهد زد. بر اساس داده‌های کمیسیون بورس آمریکا، تا ماه سپتامبر، تعداد کارمندان این غول حوزه فناوری 87 هزار نفر برآورد شده بود.

گفتنی است که بخش فروش تبلیغات متا به دلیل تغییرات حریم خصوصی توسط اپل با مشکل زیادی مواجه شده است و بودجه تبلیغاتی آن نیز فشرده‌تر شده است. در همین حین رقبای مهمی نیز در این زمینه مانند تیک تاک بر سر راه متا قرار گرفته‌اند. با این حال باید اشاره داشت که به نظر تمرکز اصلی متا بر حوزه متاورس است و این شرکت تاکنون میلیاردها دلار در اینده اینترنت که به نظر سال‌ها با پذیرش گسترده فاصله دارد، سرمایه گذاری کرده است.

ماه گذشته، شرکت درآمد فصلی خود را منتشر کرد که برای دومین بار متوالی شاهد کاهش درآمد متا بودیم. غول حوزه فناوری در گزارش خود اشاره داشت که نسبت به ابتدای سال، سود و درآمد آن نصف شده است. در حالی که ازش این شرکت سال گذشته به 1 تریلیون دلار می‌رسیید، اکنون ارزش بازار آن 250 میلیارد دلار است.

مطلب مفید: بایننس صرافی FTX را خریداری خواهد کرد

زاکربرگ در پست وبلاگی خود نوشت که مسئولیت این تصمیم‌ها و قرار گیری شرکت در موقعیت فعلی را برعهده می‌گیرد و ادامه داد که می‌داند این شرایط مخصوصا برای آنهایی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، دشوار است. باید اشاره داشت که متا تنها شرکتی نیست که روند نزولی بازارهای مالی و اقتصادی را احساس می‌کند.

به طور کلی بخش فناوری با افزایش نرخ تورم، نرخ بهره و همچنین مشکلات اقتصاد کلان دچار مشکلاتی شده است. این در حالی است که زمان اوج بیماری همه گیر کرونا این صعنعت با رشد بسیار خوبی همراه بود چرا که اکثر مشتریان در حال تغییر در زندگی خود و روی آوردن به زندگی آنلاین بودند.

زاکربرگ در پست خود به این موضوع اشاره داشت و نوشت:

«در آغاز بیماری کرونا، دنیا به سرعت به سمت آنلاین شدن حرکت کرد و تبلیغات الکترونیکی باعث شد تا شاهد رشد فوق العاده درآمدهای شرکت‌های حوزه فناوری باشیم. بسیاری پیش بینی کردند که این روند همیشگی است و با از بین رفتن بیماری همچنان ادامه خواهد یافت. من نیز یکی از آنها بودم و به همین دلیل تصمیم به افزایش سرمایه‌ گذاری‌های متا در این حوزه گرفتم. متاسفانه شرایط مطابق انتظار پیش نرفت و من مسئولیت آن را برعهده می‌گیرم.»

قابل ذکر است که تعداد کارمندان کنونی متا تقریبا دو برابر زمانی است که بیماری کرونا در مارس 2020 آغاز شد. در ماه‌های اخیر تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری شاهد متوقف شدن استخدام یا تعدیل نیرو بوده‌اند و تقریبا تمامی آنها در زمان کرونا با رشد خوبی همراه شده بودند. در همین راستا، آمازون غول تجارت الکترونیک دنیا به تازگی اعلام کرده که استخدام‌های جدید خود را به حالت تعویق درآورده است.

توییتر، رقیب فیسبوک نیز به تازگی و پس از خریداری شدن توسط ایلان ماسک اعلام کرده که مانند متا با تعدیل گسترده نیرو همراه خواهد شد. زاکربرگ در پست خود اشاره داشت که علاوه بر تعدیل نیرو، در هزینه‌های شرکت نیز تغییراتی خواهد داد و هزینه‌های غیرضروری را کاهش خواهد داد. این شرکت که با ساختمان‌های بزرگ خود شناخته می‌شود به نظر در حال تغییر عقیده و حرکت به سمت فعالیت ریموت است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان