متا (Meta) برای افزایش بهره وری، 10 هزار کارمند را تعدیل نیرو می کند

خانهاخبارمتا (Meta) برای...

آنچه می‌خوانید...

به گزارش فکت کوینز، متا (Meta) در تلاش است تا مدل کسب و کارش را با کارکندان کمتر و کارایی بیشتر بهبود بخشد تا بتواند متاورس را به سمت چشم انداز بلندمدت خود سوق دهد.

در مواجهه با چالش‌های اقتصادی در ایالات متحده، متا، غول رسانه‌های اجتماعی، برای باقی ماندن در رقابت و ادامه سرمایه‌گذاری در متاورس، تعداد کارمندانش را کاهش خواهد داد. در 14 مارس، مدیرعامل و بنیانگذار متا یعنی مارک زاکربرگ فاش کرد که این شرکت 10 هزار کارمند خود را برای افزایش کارایی در سال 2023 اخراج خواهد کرد.

- Advertisement -

زاکربرگ اظهار داشت که اهداف اصلی متا (Meta) ارتقاء قدرت فناوری و بهبود عملکرد مالی این شرکت در شرایط سخت اقتصادی ایالات متحده است. این اقدامات با چشم انداز بلند مدت شرکت همخوانی دارد.

او همچنین توضیح داد که این شرکت باید بهره‌وری و ابزارهای توسعه‌دهنده‌اش را برای دستیابی به اهداف خود تقویت کند. همچنین باید فرآیندها و نقش‌های غیر‌ضروری را با ساده سازی عملکرد خود حذف کند. او در این باره گفت:

«در ماه‌های آینده، رهبران سازمانی ما از طرح‌های بازسازی با هدف فیلتر کردن سازمان‌ها، کنار گذاشتن پروژه‌های با اولویت پایین‌تر و کاهش نرخ استخدام رونمایی خواهند کرد. با توجه به این مسئله، من تصمیم سختی گرفتم و قرار است تعداد افراد تیم استخدام را نیز کاهش دهم.”

متا (Meta) برای افزایش بهره وری، 10 هزار کارمند را تعدیل نیرو می کند

اخراج‌ های گسترده متا (Meta) از امروز آغاز می‌ شود

مدیرعامل متا اعلام کرد که جدیدترین موج از اخراج‌ها که بر 10 هزار کارمند تأثیر می‌گذارد، از فردا آغاز می‌شود. فرایند اخراج‌ها سه ماه به طول خواهد انجامید. این شرکت همچنین فاش کرد که 5 هزار موقعیت شغلی خود را تعطیل خواهد کرد. به نقل از این شرکت در وب سایت کریپتو پوتیتو آمده است:

«به طور کلی، ما پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد افراد تیم خود را تقریباً 10 هزار نفر کاهش دهیم و حدود 5 هزار موقعیت شغلی را از بین ببریم.»

در نتیجه ممکن است متا (Meta) بخش قابل توجهی از تیم کارگزینی خود را از دست بدهند. در تاریخ امروز، 15 مارس اخراج آن‌ها را اعلام خواهد شد.

علاوه بر این، متا (Meta) اشاره کرد که بازسازی ساختار با اخراج‌های بیشتر تیم فناوری تا اواخر آوریل اعلام خواهد شد.

زاکربرگ عنوان کرد که این اخراج‌ها می‌تواند در طول سال نیز ادامه یابد. حتی اگر به معنای قطع همکاری با افراد با استعدادی باشد که در موفقیت شرکت نقش داشته‌اند.

دید متا نسبت به متاورس بلند مدت است

متا (Meta) برای افزایش اثربخشی قصد دارد سطوح مختلف مدیریتی را با ملزم کردن بسیاری از مدیران به مشارکت‌کنندگان فردی حذف کند. به گفته زاکربرگ، این رویکرد جریان اطلاعات سریع‌تر را بین کارمندان تسهیل می‌کند. زیرا مدیران به بیش از ده زیردست مستقیم نیاز ندارند.

“ما معتقدیم که مدیریت برای هر فرد ضروری است. بنابراین ما به طور کلی نمی‌خواهیم مدیران بیش از ده گزارش مستقیم دریافت کنند.”

در 13 مارس، استفان کسریل، رئیس بازرگانی و فناوری‌های مالی متا (Meta)، تصمیم شرکت را برای کنار گذاشتن پشتیبانی از پروژه‌های توکن غیرقابل تعویض (NFT) برای اولویت‌بندی سایر طرح‌هایی که از سازندگان محتوا حمایت می‌کنند، اعلام کرد.

کسریل تاکید کرد که متا (Meta) به حمایت از تولیدکنندگان محتوا که از شبکه‌های اجتماعی این شرکت مانند اینستاگرام و فیسبوک برای نمایش مجموعه‌های NFT خود استفاده می‌کنند، ادامه خواهد داد. با این وجود، شرکت متا به دنبال زیان سرسام آور 13.7 میلیارد دلاری Reality Labs که مسئول پروژه‌های کلیدی متاورس است، پروژه‌های بدون سود خود را تعطیل می‌کند.

هوش مصنوعی در حال حاضر تمرکز اصلی این شرکت است. در حالی که تحولات متاورس همچنان پروژه‌ای بلندمدت و پیچیده‌تر است.

اعلامیه اخراج متا منعکس کننده واقعیت اقتصادی سختی است که امروزه بسیاری از شرکت‌ها با آن مواجه هستند. تصمیم استراتژیک این شرکت برای اولویت‌بندی متاورس با چشم‌انداز بلندمدت آن مطابقت دارد و می‌تواند در آینده نتیجه خوبی داشته باشد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان