مدیرعامل بایننس: 99 درصد افراد توانایی نگه‌داری ارزهای دیجیتال خود را ندارند

خانهاخبارمدیرعامل بایننس: 99...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس به تازگی به اعضای جامعه ارزهای دیجیتال درباره حضانت دارایی‌ها هشدار داده و گفته است که 99% مردم که حضانت دارایی‌ها را خود برعهده می‌گیرند، معمولا دارایی را از دست می‌دهند.

به نقل از کوین تلگراف، ژائو سال‌ها است که حامی حضانت دارایی‌ها توسط خود افراد است و آن را حق اصلی هر فردی می‌داند. با این حال خواسته وی از مردم همیشه درست انجام دادن آن بوده و به همین منظور سال 2020 مقاله‌ای با عنوان نکاتی برای ذخیره کریپتو منتشر کرد.

- Advertisement -

روز گذشته و در فضای توییتر، مدیرعامل بایننس به کاربران درباره استفاده از کیف پول‌های غیرحضانتی هشدار داد و توضیح داد که در اکثر موارد کلیدهای امنیتی کیف پول‌ها به درستی ذخیره، رمزنگاری یا پشتیبانی نمی‌شوند. وی در ادامه افزود:

«امروز اگر از مردم بخواهید دارایی رمز ارزی خود را به صورت خود حضانتی و خارج از صرافی هولد کنند، 99% از آنها سرمایه را به نحوی از دست خواهند داد.»

ژائو در ادامه اشاره داشت که نگه داری ارز دیجیتال درکیف پول خود بدون ریسک نست و مردم هنگام انجام این کار سرمایه بیشتری را از دست می‌دهند تا زمانی که دارایی خود را در صرافی متمرکز نگه داری می‌کنند.

توییت بایننس

بسیاری از افراد نمی‌توانند از کلیدهای امنیتی خود بکاپ بگیرند. سپس دستگاه را کم می‌کنند و رمزنگاری مناسبی نیز برای بکاپ‌های خود ندارند. معمولا آن را روی یک کاغذ می‌نویسند و افراد دیگر به آن دسترسی پیدا می‌کنند که در نهایت منجر به از دست رفتن سرمایه می‌شود.

مدیرعامل بایننس در ادامه اشاره داشت که حتی اگر کیف پول‌های غیرحضانتی همه چیز را مدیریت کنند، در صورت فوت صاحب کیف پول روش مناسبی برای انتقال دارایی به وارث ندارند. این در حالی است که کیف پول‌هایی مانند بایننس می‌توانند یک فرایند استاندارد را اجرایی کنند و چنین مشکلاتی را حل کنند. وی در پایان اشاره داشت که راهکارهای مختلف ریسک‌های خود را دارند و در آخر کاربر باید تصمیم بگیرد که کدام روش برای وی بهتر است.

در حالی که اکثر عملیات‌های بایننس متمرکز است، ژائو اشاره داشت که این شرکت در رابطه با راهکارهای غیرحضانتی و حضانتی دیدگاهی خنثی دارد. گفتنی است که وی در 14 نوامبر گفته بود اگر مردم به سراغ صرافی‌های غیرمتمرکز و جایگزین بروند، با خوشحالی صرافی متمرکز خود را تعطیل خواهد کرد.

مطلب مفید: هیومنود (Humanode) چیست؟ اولین بلاک چین انسانی!

ژائو در این باره اشاره داشت که اگر بتوان به مردم اجازه داد دارایی‌های خود را به حضانت خود و به صورت ایمن و آسان نگه دارند، به طوریکه 99% آنها در این امر موفق باشند، دیگری دلیلی برای وجود صرافی‌های متمرکز وجود نخواهد داشت.

باید اشاره داشت که این صحبت‌های مدیرعامل بایننس در زمانی صورت گرفته که صرافی با چالش‌های زیادی همراه شده است. این پلتفرم در روزهای اخیر با توجه به نگرانی‌های مربوط به ترازنامه مالی و دعوی احتمالی آینده شاهد برداشت‌های قابل توجهی بوده است. گزارشی از وال استریت ژورنال در 11 دسامبر، هشدارهای زیادی را در رابطه با حسابرسی گواه اثبات ذخایر پلتفرم نشان داد.

علاوه بر آن، روز 13 دسامبر، ررویترز در گزارشی مدعی شد که وزارت دادگستری آمریکا به پایان تحقیقات سه ساله خود از صرافی بایننس نزدیک شده و ممکن است این شرکت با اتهام‌های مختلفی مواجه شود. این موارد همگی باعث شد تا شاهد خروج حجم زیادی استیبل کوین از پلتفرم در روزهای اخیر باشیم. در شبانه روز اخیر، 2.2 میلیارد دلار تتر، یو اس دی سی و BUSD از بایننس خارج شده است.

خروج استیبل کوین از صرافی

گفتنی است که Bitfinex’ed، از منتقدان قدیمی تتر نیز روز گذشته پستی توییتری منتشر کرد و در آن به آخرین پیشنهاد بایننس مبنی بر ارائه سود 50 درصدی برای استیک تتر اشاره کرد. این حساب کاربری مدعی شد که ذخایر استیبل کوین پلتفرم در حال خالی شدن است و هدف بایننس از ارائه چنین طرحی جبران آن است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان