نشست ایران و روسیه برای همکاری در حوزه رمزارزها

خانهاخبارنشست ایران و...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به تازگی رهبران گروه‌های صنعت رمزارز و فین‌تک (Fintech) کشور‌های ایران و روسیه در مورد روش‌های استفاده از ارزهای دیجیتال جهت دور زدن تحریم‌ها و تسهیل تجارت گفت‌وگو کردند. گفتنی است که مذاکرات درباره این موضوع تحت رویداد نمایشگاه بین المللی صنایع مالی و در تهران صورت گرفت.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کریپتونیوز، در این مجمع مقامات دولتی ایران از جمله رئیس معاونت نوآوری و سرمایه گذاری وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور داشتند. هیچ یک از مقامات دولتی روسیه در نشست حضور نداشت، اما یکی از سخنرانان مهم این نشست، الکساندر براژنیکوف بود که به عنوان مدیر اجرایی انجمن صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین (RACIB) در روسیه فعالیت می‌کند.

- Advertisement -

انجمن RACIB یکی از سرآمد‌ترین و برجسته ترین سازمان‌های صنعت ارز دیجیتال در روسیه است. مصطفی امیری، دبیر انجمن فین‌تک ایران، به همراه عباس آشتیانی، همتای براژنیکوف، مدیرعامل انجمن بلاک چین ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.

در این نشست، در مورد تغییر چهارچوب نظارتی برای ارزهای دیجیتال در کشورهای روسیه و ایران صحبت شد. قانون‌گذاران امیدوارند که استفاده از ارز دیجیتال در تجارت بین‌المللی قانونی شود، به‌ویژه که مسکو از اکثر تجارت‌هایی بر پایه‌ دلار آمریکا صورت می‌گیرد، محروم است. براژنیکوف خاطر نشان کرد که امید دارد تا ماه سپتامبر (شهریور ماه) قانون جدیدی در روسیه اجرا شود.

آیا روسیه و ایران ارز فیات(Fiat) را با ارز دیجیتال معامله خواهند کرد؟

بانک مرکزی روسیه بیان داشت از آنجایی که شرکت‌های تجاری تراکنش‌های ارز دیجیتال خود را تحت نظر این بانک انجام می‌دهند، قصد دارد یک طرح آزمایشی معرفی کند که بتواند بر شرکت‌های تجاری «نظارت» داشته باشد. روسبانک (Rosbank)، یکی از بانک‌های این کشور، نیز با استفاده از یک برنامه آزمایشی معاملات تجاری کسب و کارهای روسی را تسهیل می‌کند.

براژنیکوف خاطر نشان کرد که شرکت‌هایی که در معاملات خود به جای ارزهای فیات از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، نیازی به رعایت قانون‌های بخش بانکی ندارند‌. وی اظهار داشت:

«عموماً در این بخش به بانک‌ها نیازی نداریم. از نظر من، در روسیه برای انجام معاملاتی که با ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرند، نیازی به استفاده از بانک‌ها نیست. ما دفاتر خرید و فروش ارزهای دیجیتالی و صرافی هایی داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند.»

RACIB اعلام کرد که پیش از این، روابط خاصی میان صرافی‌های ارز دیجیتال موسکو و شرکت‌های ایرانی برقرار شده است. مقامات دولتی روسیه در ماه فوریه اعلام کردند که برای شروع تجارت ارز دیجیتال بین مسکو و تهران عجله‌ای ندارند. اما دو کشور قبلاً در مورد امکان راه‌اندازی یک استیبل کوین مبتنی بر طلا مذاکراتی داشته‌اند.

مسکو تأیید کرده است که در حال حاضر، چندین شرکت روسی تجارت ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها تجارت مبتنی بر ارز دیجیتال را بدون انتظار برای «چراغ سبز» رسمی و به عبارتی، بدون صدور مجوز آغاز کرده‌اند.

برگزار‌کنندگان، این نمایشگاه را به عنوان «بزرگ‌ترین رویداد مالی منطقه‌ی خاورمیانه» توصیف می‌کنند و اظهار دارند که این رویداد یکی از مهم‌ترین گردهمایی‌های فعالان اقتصادی کشور است. پیش از این، کارشناسان ادعا کرده بودند که ممکن است فعالیت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال میان ایران و روسیه از اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز شده باشد.

در یکی از رویدادهای اخیر بخش مالی روسیه، یک شرکت تحلیلی (شرکتی که در ارائه‌ی خدمات و راه حل های تحلیلی به مشاغل و سازمان ها تخصص دارد) ادعا کرد که تقریباً ۳۰۰ میلیون دلار از معاملات رمزارزی همتا به همتا (P2P) به صورت روزانه در دسترس است. این روند می‌تواند سبب تضعیف اعتبار بانک‌های کشور شود. این شرکت ادعا کرده است که معامله‌گران همتا به همتا و صرافی‌های رمزارزی بدون مجوز برای فروش ارزهای دیجیتال خود از حساب‌های بانک تجاری روسیه سوءاستفاده می‌کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان