معرفی توکن Verge، هرآنچه باید بدانید!

خانهمعرفی پروژهمعرفی توکن Verge،...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

دیجیتالی بودن جهان مدرن به این معنا این است که سازمان‌ها و افراد قادر به پیگیری تمام تحرکات ما هستند. توکن Verge از فناوری بلاکچین برای تغییر این وضعیت استفاده می‌کند. در نتیجه به کاربران اجازه می‌دهد تراکنش‌هایشان را به صورت کاملا ناشناس انجام دهند.

- Advertisement -
spot_img

این شبکه ابتدا به عنوان یک فورک از دوج کوین آغاز به کار کرد. اما به سرعت بلاکچین خود را تشکیل داد. توکن Verge ادعا می‌کند که با رمزگذاری آدرس‌های آی‌پی تراکنش‌های محرمانه و شرایط ایمنی را برای کاربرانش فراهم می‌کند.

- Advertisement -

اگرچه این توکن توسط فردی به نام جاستین والو، 43 ساله اهل فلوریدا تأسیس شد، اما Verge یک پروژه اوپن سورس است که توسط جامعه‌ای از داوطلبان اداره می‌شود. از یک طرف، رهبری گروهی مزایای خودش را دارد. اما از طرف دیگر، نبود یک رهبر قوی می‌تواند پیشرفت پروژه را مختل کند. آیا Verge توانایی این را دارد تا به عنوان یک ارز مستقل و قوی مورد استفاده قرار بگیرد؟ با فکت کوینز همراه باشید.

توکن Verge (XVG) چیست؟

ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم، از طرف برخی از کاربران به دلیل عدم خصوصی سازی کامل اطلاعات تراکنش‌ها مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. Verge یکی از نخستین ارزهای دیجیتال بود که برای این مشکل راه‌حلی ارائه داد. این ارز در سال 2014 تحت نام DogeCoinDark ایجاد شد. همانطور که گفته شد، این توکن از دوج‌کوین فورک شده بود و حریم خصوصی را برای کاربرانش فراهم می‌کرد. این پروژه در سال 2016 به Verge تغییر نام داد.

Verge یک رمزارز غیرمتمرکز است که با مبهم کردن موقعیت جغرافیایی و آدرس پروتکل اینترنت (آی‌پی)، تراکنش‌های کاملا ناشناس را فراهم می‌کند. آی‌پی، یک شماره است که به یک کامپیوتر یا شبکه کامپیوتری خاص اختصاص داده می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که فعالیت‌های آنلاین دستگاه را پیگیری کنیم. بسیاری از رمزارزها از جمله بیت کوین این امکان را فراهم می‌کنند تا از طریق تراکنش‌ها آدرس‌های آی‌پی پیدا شوند. با این حال، Verge این داده‌ها را به صورت کامل ناشناس کرده است.

به‌علاوه، از جمله اصول کلیدیِ توکن Verge می‌توان عدم تمرکز را نام برد. این پروژه توسط جاستین والو (Justin Valo) ایجاد شد. او به این نتیجه رسید که هیچ یک از کوین‌های دیگر به اندازه کافی برای ارتقاء حریم خصوصی کارآمد نیستند. اما Verge ساختار سنتی ندارد. به جای آن، یک پروژه کاملاً منبع‌باز (اوپن سورس) است که توسط جامعه‌ی داوطلبان اداره می‌شود. این داوطلبان تحت تأثیر ایده‌ی ایده‌آل‌گرایانه‌ی ایجاد یک رمزارز کاملا خصوصی و غیرمتمرکز قرار دارند.

توکن Verge (XVG) چیست؟

توکن Verge چگونه کار می‌کند؟

هدف Verge از ایجاد یک رمزارز، عدم متمرکز کامل آن، خصوصی سازی و قابل دسترس بودن به وسیله فناوری‌هایی است که پیاده‌سازی کرده است. این شبکه هویت کاربران خود را توسط نرم‌افزار موجود Router (TOR) محافظت می‌کند.

TOR با رمزنگاری اطلاعات در یک “بسته” (package)، آدرس آی‌پی کاربران را مبهم می‌کند. در نتیجه این امکان فراهم می‌شود که دستگاه مقصد اطلاعات را رمزگشایی کند اما نتواند آدرس آی‌پی اصلی را تعیین کند. TOR با تمام کیف پول‌های Verge یکپارچه شده است. این بدان معنی است که هیچ نقطه‌ای نمی‌تواند منبع یا مقصد تراکنش‌ها را تعیین کند.

توکن Verge از تکنولوژی “آدرس مخفی دوگانه” (Stealth Address) استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تراکنش‌های چندگانه را به آدرس‌های مختلف ارسال کنند. با این حال این تراکنش‌ها به یک آدرس مشترک هدایت می‌شوند. آدرس‌های مخفی دوگانه تاریخچه تراکنش‌ها را محرمانه‌تر می‌کنند.

همچنین، از تبادل‌های اتمی (Atomic Swaps) در شبکه Verge استفاده شده است که به معاملات همتا به همتا (P2P) اجازه‌ی همکاری با بلاکچین‌های مختلف را می‌دهد. این امر نیاز به صرافی‌های متمرکز سنتی را حذف می‌کند و به کاربران Verge اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های خود را کنترل کنند. در وب‌سایت توکن Verge آمده است: “با فعال کردن امکان انجام تبادل‌های اتمی، Verge یک گام بزرگ به سوی آینده‌ی غیرمتمرکز برمی‌دارد.”

سیستم استخراج توکن Verge از چه پروتکلی استفاده می‌کند؟

سیستم استخراج توکن Verge از چه پروتکلی استفاده می‌کند؟

استخراج توکن Verge از پروتکل اثبات کار (POW) برای ایجاد بلاک‌های جدید در شبکه استفاده می‌کند. این پروتکل بلاک‌ها را با حل مسائل ریاضی پیچیده تأیید می‌کند: اولین کامپیوتری که مسئله را حل کند، پاداشی به صورت توکن Verge دریافت می‌کند. اگرچه این پروتکل مانند بیت کوین است، اما Verge قابلیت دسترسی بهتری دارد زیرا از “استخراج چندالگوریتمی” استفاده می‌کند.

استخراج چندالگوریتمی از چند نوع مختلف از مسائل ریاضی پشتیبانی می‌کند. در مورد Verge انواع این مسائل پنج نوع هستند. این ویژگی طراحی شده است تا استخراج را برای انواع مختلف تجهیزات آسان‌تر کند.

علاوه بر این، توکن Verge سرعت تراکنش‌ها را به خطر نمی‌اندازد. زمان پردازش و تأیید یک تراکنش حدود پنج ثانیه طول می‌کشد. سرعت تراکنش به نسبت بیت کوین که ممکن است برای تکمیل یک تراکنش 10 دقیقه زمان ببرد، بسیار سریعتر است.

کاربردهای توکن Verge چیست؟

توکن Verge وسیله‌ای برای انجام تراکنش‌های خصوصی در شبکه است. این رمزارز به منظور ایجاد امکان پرداخت‌های خصوصی و ساده برای کاربردهای روزمره طراحی شده است. در نتیجه تعداد کل توکن Verge 16.55 میلیارد واحد در نظر گرفته شده است.

ارزهای دیجیتال با تعداد عرضه کم، مانند بیت کوین، منجر به پرداخت مبالغ خیلی کوچکی از ارز برای خریدهای روزانه می‌شود. به عنوان مثال، در زمان نگارش این مقاله، یک فنجان قهوه به قیمت 3 دلار معادل 0.000057 بیت کوین قابل خریداری است. در حالی که همین کالا با 150 توکن Verge (XVG) خریداری می‌شود. رویکرد Verge برای مصرف‌کننده‌های روزمره بسیار کاربردی‌تر است.

بیشتر توکن‌های Verge پیش از این استخراج شده‌اند و در زمان نگارش این مقاله، 16.49 میلیارد XVG در گردش وجود دارد. درست مانند بیت کوین، توکن Verge نیز دوره‌های هاوینگ (Halving) را طی می‌کند که پاداش‌های استخراج توکن XVG را 50 درصد کاهش می‌دهد. هر هاوینگ در شبکه Verge به ازای استخراج هر 500 هزار  بلاک انجام می‌شود.

قیمت‌گذاری XVG از نظر تاریخچه به یک داستان هیجانی مبدل شده است. با وجود شروع قیمت از 0.000007 دلار در تاریخ 25 اکتبر 2014، چهار سال بعد به یک رالی قیمتی بزرگ دست پیدا کرد. توکن Verge در تاریخ 23 دسامبر 2017 به قیمت بالای تاریخی 0.30 دلار رسید. با این حال، تا انتهای ژانویه، توکن Verge به زیر 0.10 دلار رسید.

پس از آن در سال‌های بعدی، قیمت آن کاهش یافت و زیر 0.001 دلار رسید. اما روند ناخوشایند قیمتی آن همیشگی نبوده و توکن Verge امسال رونق گرفته است. از مارس سال گذشته قیمت این توکن شروع به افزایش کرد و تا 6 مه، به 0.68 دلار رسید. با این حال، از آن زمان تا کنون، قیمت آن بسیار کاهش یافته است و در تاریخ 7 دسامبر، در نزدیکی مرز 0.02 دلار قرار دارد.

اخبار توکن Verge

در تاریخ 9 آگوست، Travala.com، یک پلتفرم رزرو سفر مبتنی بر بلاکچین، اعلام کرد که کاربران می‌توانند از توکن Verge به عنوان یک روش پرداخت استفاده کنند. از این پس، کاربران می‌توانند هر یک از هتل‌ها و فعالیت‌های Travala.com را با ارز دیجیتال و حفظ حریم خصوصی پرداخت کنند. پرداخت‌های مربوط به سفر به سادگی و با وارد کردن اطلاعات کاربر و انتخاب گزینه پرداخت XVG انجام می‌شود.

خوان اوترو، مدیرعامل Travala.com، در یک بیانیه اعلام کرد:

« با ادامه تعهد ما به ‌سوی پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال، ما بسیار مشتاق همکاری با Verge هستیم تا بتوانیم از رشد جامعه ارز دیجیتال حمایت کنیم و یک کاربرد جدید به XVG بیافزاییم. تیم تحقیقاتی ما با توجه به نگرش خود نسبت به سیستم کسب و کار ما، من را تحت ‌تأثیر قرار داده و برای سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال متقاعد کرد.»

بررسی توکن Verge

توکن Verge به خاطر ورود به تعداد زیادی از سیستم‌ها، مانند همکاری اخیر خود با Travala.com بسیار مورد ستایش قرار گرفته است. زیرا این اقدامات به صورت ویژه آگاهی مردم را راجع به ارزهای دیجیتال افزایش می‌دهد و ارزش واقعی آن‌ها را نشان می‌دهد. CoinBureau گفته است که به علت وجود جامعه بزرگ Verge، پذیرش رمزارزی که حریم خصوصی را حفظ می‌کند، ترویج می‌یابد.

با این حال، CoinBureau هشدار داده که توکن Verge با رقبای بزرگی روبرو است. منظور از رقبا Monero و Zcash است. هر دوی این رمزارزها حافظ حریم خصوصی کاربران هستند.

با این حال، برخی معتقدند که توکن Verge دارای ویژگی‌هایی است که آن را برجسته می‌کند. Unblock در این باره گفته است:

«چندین رمزارز که متمرکز بر حفظ حریم خصوصی بوده و از کیفیت بالایی برخوردارند مانند Monero و Zcash وجود دارد. همچنین رمزارزهایی وجود دارد که شرایط پرداختی مناسبی را فراهم می‌کنند. اما هنوز هیچ ارز دیجیتالی وجود ندارد که هر دوی این ویژگی‌ها را ترکیب کند و ارائه‌دهنده سهولت در استفاده و حفظ حریم خصوصی باشد.”

سخن پایانی

بنیاد توکن Verge در تلاش است این کسری را جبران کند. با ارائه روشی غیرمتمرکز همراه با سهولت در استفاده و تاکید بر حفظ حریم خصوصی برای پرداخت، این توکن تلاش می‌کند رسالت خود را به انجام برساند. این ارز دیجیتال در طول هفت سال گذشته زیر ساخت خوبی را فراهم کرده است. اما تا رسیدن به اینکه به ارزی با حفظ حریم خصوصی‌ به صورت کامل تبدیل شود، مسیر بسیار زیادی را در پیش دارد.

سوالات متداول

تعداد کل توکن‌های Verge چقدر است؟

در حال حاضر، 16.49 میلیارد توکن XVG در گردش وجود دارد که بسیار نزدیک به تعداد حداکثر مجاز 16.55 میلیارد XVG است. هر هاوینگ (Halving) در بلاک چین Verge به ازای استخراج هر 500,000 بلاک انجام می‌شود. این باعث کاهش تعداد توکن‌های XVG در هر بلاک استخراج شده تا 50 درصد می‌شود.

چه کسی Verge را ایجاد کرد؟

جاستین والو (Justin Valo) توکن Verge را در سال 2014 به عنوان یک فورک (Fork) از بلاکچین Dogecoin ایجاد کرد. در سال 2016 به Verge تغییر نام داد. این توکن یک پروژه اوپن سورس است که توسط گروهی از داوطلبان اداره می‌شود.

چه چیزی Verge را منحصربه‌فرد می‌کند؟

هدف توکن Verge ایجاد ابزاری خصوصی و راحت برای پرداخت‌های روزمره است. این رمزارز آدرس‌های مخفی دوگانه (Stealth Addresses) و فناوری TOR را به‌کار برده تا آدرس‌های آی‌پی کاربران را مخفی کند و اطمینان حاصل کند که تراکنش‌ها قابل پیگیری نیست.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان