ممنوعیت ارزهای دیجیتال در جزیره بالی؛ متخلفان مجازات می‌شوند

خانهاخبارممنوعیت ارزهای دیجیتال...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته شهردار بالی، جزیره گردشگری مشهور کشور اندونزی پرداخت‌های رمزارزی برای کالا و خدمات در این منطقه را ممنوع اعلام کرد و به گردشگران یادآوری کرد که روپیه اندونزی تنها ارز قانونی و مورد قبول در این کشور است. باید اشاره داشت که واکنش‌ها به خبر ممنوعیت ارزهای دیجیتال در بالی خوب نبود و گردشگران زیادی ابراز ناامیدی کرده‌اند.

ممنوعیت ارزهای دیجیتال در بالی

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته دولت اندونزی تاکید کرد با گردشگرانی که از پرداخت‌های رمزارزی استفاده می‌کنند به شدت برخورد خواهد شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده این افراد ممکن است با مجازاتی نظیر دیپورت شدن، تحریم‌های دولتی و مجازات کیفری مواجه شوند. علاوه بر آن، کسب و کارهایی که از گردشگران ارز دیجیتال بپذیرند نیز ممکن است مجبور شوند کار خود را تعطیل کنند.

- Advertisement -

واکنش به این خبر توسط جامعه ارزهای دیجیتال ضد و نقیض بود. برخی از اعضای جامعه اشاره داشتند که چنین تصمیم از سمت دولت اندونزی منطقی به نظر می‌رسد. برخی دیگر نیز تهدید کردند که پس از چنین تصمیمی حاضر نیستند به جزیره توریستی بالی سفر کنند.

در ردیت، یکی از اعضای جامعه اشاره داشت که روش پرداختی باید توسط کسب و کارها و مشتریان انتخاب شود و دولت نباید در آن دخالتی داشته باشد. وی افزود که اگر هر دو طرف حاضر هستند ریسک استفاده از ارزهای دیجیتال را بپذیرند نباید این اجازه از آن‌ها سلب شود.

مطلب مفید: برای خرید بیت کوین و سرمایه گذاری از کجا شروع کنیم؟

از سویی دیگر، یکی از کاربران توضیح داد که ممنوعیت ارزهای دیجیتال در اندونزی منطقی به نظر می‌رسد. وی اشاره داشت که دولت این کشور از پول گردشگران برای بالا بردن ارزش پول ملی خود استفاده می‌کند. درنتیجه چنین چیزی به اندونزی اجازه می‌دهد تا ارزش پول خود را حفظ کند. البته باید توجه داشت که حتی این کاربر نیز با ممنوعیت ایجاد شده برای ارزهای دیجیتال مخالفت کرد.

در حالی که بسیاری با این تصمیم مخالفت کردند، برخی از اعضای جامعه به دفاع از این تصمیم پرداختند. یکی از اعضای جامعه توضیح داد که دولت اندونزی با این اقدام به دنبال حفاظت از درآمد خود است. مالیات تنها زمانی گرفته می‌شود که قانون‌گذاری وجود داشته باشد.

در رابطه با اندونزی این کاربر معتقد است که کشور قانون‌گذار مناسبی در فضای کریپتو ندارد. از دید وی، دولت می‌بیند که ورودی پول نقد به کشور در حال کاهش است و هیچ کاری نیز از دستش برنمی‌آید. به همین دلیل تصمیم به ممنوعیت آن گرفته است.

قابل‌توجه است که گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد بالی و اندونزی به شمار می‌رود. بر اساس داده‌ها، 28% از درآمد این جزیره را گردشگران تأمین می‌کنند. اکنون این تصمیم جنجالی و ممنوعیت ارزهای دیجیتال در بالی و اندونزی می‌تواند درآمد و اقتصاد این منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان