مهاجرت بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال از آمریکا به امارات!

خانهاخبارمهاجرت بزرگترین صرافی‌های...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به گفته کارشناسان صنعت درمورد مهاجرت صرافی‌ها به امارات، سرکوب کردن صرافی بایننس و کوین‌بیس توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) موجب می‌شود تا خطر مهاجرت جهانی «پناهندگان مقررات» رمزارزها به وجود آید و همین حالا نیز بسیاری از آنها آمادگی نقل مکان به امارات را دارند.

- Advertisement -
spot_img

در هفته گذشته سرکوب ارزهای دیجیتال در ایالات متحده آمریکا بسیار شدت گرفت تا حدی که SEC از دو صرافی بزرگ و معروف ارز دیجیتال شکایت کرد.

- Advertisement -

این موضوع باعث شد تا بسیاری به این فکر کنند که تاثیر این جریان بر جامعه جهانی وب ۳.۰ چگونه است و آیا امکان دارد امارات تبدیل به بازار جذاب‌تری برای صرافی‌ها شود. مایکل گرونجر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Chainalsysis باور دارد که مهاجرت صرافی‌ها به امارات امکان‌پذیر است، به این دلیل که این کشور به طور کامل تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی (VARA) قرار دارد.

گرونجر گفت: «من فکر می‌کنم در حال حاضر یک فرصت کلیدی برای امارات وجود دارد. به وضوح یک حرکت و انتظار پیش‌بینی می‌شود که امارات مکان خوبی برای راه‌اندازی یک تجارت ارز دیجیتال باشد. یک تنظیم کننده خاص دقیقاً برای دارایی‌های مجازی ایجاد شده است که عالی است و در واقع وضوح و امید زیادی را در صنعت ایجاد می‌کند.»

مایکل گرونجر که از سال ۲۰۱۱ حضور فعالی در فضای کریپتو دارد، درباره مهاجرت صرافی‌ها به امارات بیان کرد که صرافی‌ها به احتمال زیاد بیشتر از آنچه باید سرکوب شده‌اند، در حالی که رگولاتورها، مخصوصا در ایالات متحده، نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند به این خاطر این صنعت آنقدری بزرگ نبوده که به آن اهمیت بدهند.

او اضافه کرد: «این پاکسازی هنوز اتفاق نیفتاده است، و این بخشی از یک صنعت در حال رشد است، بنابراین می‌توانم بگویم که احتمالاً در کریپتو و احتمالاً این در درازمدت برای این صنعت بهتر باشد.»

یکی از دلایلی که مقررات درباره این موضوع در ایالت متحده آمریکا نامشخص است این است که SEC و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) قصد بر مالکیت بر این فضا را دارند، به این خاطر که یکی ادعا می‌کند که ارز دیجیتال یک عامل امنیت است و دیگری ادعا می‌کند که یک کالاست.

صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس در حال حاضر با اتهاماتی همچون عدم ثبت پلتفرم‌های خود نزد رگولاتور روبرو هستند. یکی از موضوعات حل نشده در SEC هم این است که آیا دارایی‌های دیجیتال باید به عنوان اوراق بهادار یا کالا طبقه‌بندی شوند یا خیر.

رئیس SEC، گری جنسلر، اعتقاد دارد که ارزهای رمزنگاری شده، درواقع اوراق بهادار محسوب می‌شود، با این حال جمهوری خواهان مجلس پیشنهاد داده‌اند که به جای آن، مرجع نظارتی به CFTC واگذار شود.

او گفت: «شفافیت نهایتاً ایجاد خواهد شد، اما زمان زیادی طول خواهد کشید و من فکر می‌کنم که اروپا و هنگ‌کنگ مزیتی برای نجات در این بازی دارند، در حالی که ایالات متحده آمریکا در حال کشف قوائد آن است.»

یک «فرصت استثنائی» برای حوزه رمزنگاری امارات

شکایت‌هایی که مطرح شده همگی انعکاسی از این موضوع دارند که آیا ارزهای دیجیتال به یک چارچوب نظارتی منحصر به فرد نیاز دارند یا اینکه باید تحت قوانین موجود به عنوان اوراق بهادار تلقی شوند.

با وجود آنکه شرکت‌های رمزنگاری شفافیت نظارتی می‌خواهند، عملکردی سخت‌گیرانه‌تر را نسبت به چیزی که SEC از آن حمایت می‌کند، ترجیح می‌دهند. پیامد این شکایت‌ها امکان دارد برای SEC ضروری نباشد، چون آنها یک ابزار اهرمی برای ایجاد استانداردهای نظارتی-عملی برای صنعت محسوب می‌شوند. نتیجه این موضوع احتمال مهاجرت صرافی‌ها به امارات شده است.

کمپانی‌های ارزهای دیجیتال آمریکایی در حال حاضر هیچ گزینه واقعی به جز توقف عملیات یا نقل مکان به محلی دوستانه‌تر ندارند.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان