واکنش هم‌بنیانگذار OPenAI به شرکت X.AI ایلان ماسک چه بود؟

خانهاخبارواکنش هم‌بنیانگذار OPenAI...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

یک روز پس از انتشار گزارش‌هایی مربوط به ورود ایلان ماسک به حوزه هوش مصنوعی با خرید شرکت X.AI، مدیرعامل تسلا اظهارنظر کنایه‌آمیزی از OpenAI، بزرگ‌ترین رقیب خود در این فضا دریافت کرد. باید اشاره داشت که از زمان روی کار آمدن و محبوب شدن ChatGPT، شرکت‌های فناوری سنتی همگی در تلاش بوده‌اند تا وارد این فضا شوند. مایکروسافت در اقدامی قابل‌توجه سرمایه‌گذاری سنگینی در OpenAI انجام داد و ربات متنی آن را در مرورگر بینگ ادغام کرد.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین گیپ، علاوه بر آن، رشد و محبوبیت روزافزون ChatGPT به رالی صعودی توکن‌های رمز ارزی فضای هوش مصنوعی نیز کمک زیادی کرد و در ماه‌های اخیر شاهد جهش‌های قیمتی از این ارزها بوده‌ایم. گفتنی است که پس از مایکروسافت، نوبت به گوگل و آمازون رسد تا وارد این فضا شوند. اکنون نیز به نظر می‌رسد ایلان ماسک با خرید شرکت X.AI قصد ورود به این فضا و استفاده از هوش مصنوعی در ماشین‌های تسلا را دارد.

- Advertisement -

اظهارنظر سم آلتمن درباره شرکت X.AI

در پاسخ به گزارش وال‌استریت ژورنال درباره ساخت شرکت هوش مصنوعی X.AI توسط ماسک در ایالت نوادا، سم آلتمن، هم‌بنیانگذار شرکت OpenAI اشاره داشت که نگران‌کننده است و یک شکلک خنده نیز به اشتراک گذاشت. در پاسخ به وی، ماسک تصویری منتشر کرد که در آن نوشته بود «امیدوارم آلتمن با شما باشد»، پس از آن نیز ویدیویی را به اشتراک گذاشت که در آن از عباراتی مانند چرا من اینجا هستم، تو فرد منتخب هستی و … استفاده شده بود.

مطلب مفید: استاندارد ERC_4337 چیست؟ آشنایی با جدیدترین استاندارد اتریوم

در حالی که هنوز معنای این اظهارنظرها مشخص نیست، رابطه سالم و صمیمانه بین آلتمن و ماسک را نمی‌توان رد کرد. باید اشاره داشت که این دو در نظرات خود نسبت به توسعه هوش مصنوعی و AI تفاوت‌های زیادی دارند. برای مثال، ماسک جزء گروهی از رهبران حوزه فناوری است که در ماه مارس با امضای نامه‌ای خواستار توقف فرایند تمرین و توسعه مدل‌های AI شده بود.

باید اشاره داشت که ماسک در حالی به دنبال ورود به این فضا است که خود وی اخیراً گفته است، هوش مصنوعی پتانسیل لازم برای از بین بردن تمدن‌ها را در اختیار دارد. وی اشاره داشته است که AI می‌تواند خطرناک باشد و حتی نابودی تمدن‌ها را به همراه داشته باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان