نیمی از عرضه بیت کوین در ۲ سال اخیر جابه‌جا نشده است

خانهاخبارنیمی از عرضه...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

علیرغم افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳، این ارز دیجیتال همچنان در سایه روند صعودی خود در سال ۲۰۲۱معامله می‌شود؛ عاملی که احتمالا بر عرضه در گردش آن تاثیر می‌گذارد. بر اساس داده‌های جدید، بازار نزولی گسترده یکی دو سال اخیر تاثیر چندانی بر عرضه بیت کوین و هولدرها نگذاشته است و حدود نیمی از واحدهای این ارز دیجیتال در این بازه منتقل نشده‌اند.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش فین‌بولد، داده‌های جدید پلتفرم تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد 48.25% از عرضه بیت کوین، در طول بیش از دو سال اخیر جابه‌جا و یا معامله نشده‌اند.

- Advertisement -
نمودار بیت کوین‌های جا‌به‌جا نشده - منبع Glassnode
نمودار بیت کوین‌های جا‌به‌جا نشده – منبع Glassnode

شایان ذکر است، منظور از بیت کوین جابه‌جا نشده، آن واحدهایی از عرضه در گردش است که برای مدت معینی در یک کیف پول مشخص باقی می‌مانند و معامله نمی‌شوند.

اما اینکه تقریبا نیمی از واحدهای بیت کوین جهان در طول دو سال اخیر جابه‌جا نشده‌اند را به روش‌های مختلفی می‌توان تفسیر کرد. این مسئله می‌تواند نشانه‌ای بر پیشروی بیت کوین به سمت تبدیل شدن به طلای دیجیتال و در نتیجه ابزاری برای ذخیره ارزش باشد و افزایش رو به رشد اعتماد طولانی‌مدت سرمایه‌گذاران به این دارایی را نشان می‌دهد.

در عین حال، می‌توان تصور کرد سرمایه‌گذاران با امید به افزایش قیمت بیشتر بیت کوین در حال نگهداری از این ارز هستند و به محض رسیدن به قیمت مدنظر، دارایی خود را به فروش خواهند رساند.

جالب اینجاست بازار نزولی اخیر فرصتی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است تا در کف قیمتی خرید کنند.

در حال حاضر، بیت کوین با رشدی 1.90 درصدی نسبت به 24 ساعت گذشته، در حوالی 21169 دلار معامله می‌شود. شاخص ترس و طمع بیت کوین، ابزاری که برای سنجش احساسات معامله‌گران نسبت به تغییرات قیمت استفاده می‌شود نیز پس از ماه‌ها به ناحیه خنثی وارد شد. این شاخص در ماه‌های اخیر به طور دائم در ناحیه ترس و ترس شدید در نوسان بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان