هایجک حساب‌های کاربری توییتری و سرقت 1 میلیون دلار کریپتو

خانهاخبارهایجک حساب‌های کاربری...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

در هفته‌های گذشته، گروهی از کلاه‌برداران با هایجک حساب‌های کاربری توییتری افراد مشهور و شاخص در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول انجام حملات فیشینگ و کلاه‌برداری از سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال بوده‌اند. بر اساس داده‌های ZachXBT، کارشناس امنیتی حوزه بلاک چین، تاکنون این گروه هکری موفق شده‌اند نزدیک به 1 میلیون دلار سرمایه را در قالب ارزهای دیجیتال به سرقت ببرند.

- Advertisement -
spot_img

هایجک حساب‌های کاربری توییتری و حملات فیشینگ

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته ZachXBT در یک پست توییتری توضیح داد که ارتباط آن چینی را میان چندین کیف پول رمزارزی پیدا کرده است که به حملات فیشینگی متصل هستند که در چند وقت اخیر با هایجک حساب‌های توییتری افراد مشهور در حال رخ دادن است. وی در توضیحات خود گفت که اکثر این حملات نتیجه مبادله یک سیم‌کارت بوده‌اند اما دیگر حساب‌ها با سرقت پنل توییتر مورد حمله و سرقت قرارگرفته‌اند.

- Advertisement -
توییت zachxbt

گفتنی است که حساب‌های توییتری هایجک شده و مورد حمله قرارگرفته متعلق به افرادی مانند کول ویلماین، مؤسس Pudgy Pengiuns، استیو آلوکی، سرمایه‌گذار NFTها و هنرمند شناخته شده و همچنین پیت ریزو، ویرایشگر بیت کوین مگزین بوده است. در اتفاقی قابل‌توجه باید اشاره داشت که پیتر شیف، منتقد سرسخت بیت کوین و حامی طلا نیز جزء افرادی بود که حساب کاربری‌اش هک شد.

مطلب مفید: آموزش افزایش امنیت حساب‌ در صرافی‌های ارز دیجیتال

باید اشاره داشت که کلاه‌برداران پس از هایجک حساب توییتری وی لینک مخربی را با کاربران به اشتراک گذاشتند که مربوط به توکن طلا در حوزه دیفای بود. ZachXBT، در واکنش به این حملات گفت که امیدوار است توییتر تحقیقات خود را در این زمینه انجام دهد و هر حمله را از نزدیک دنبال کند تا بتواند جلوی چنین حملاتی که مبالغ سنگینی را از سرمایه‌گذاران به سرقت می‌برند را بگیرد.

زمانی که کلاه‌برداران کنترل حساب توییتری افراد را به دست می‌گیرند، کلاه‌برداری‌های آن‌ها در لحظه آغاز می‌شود و لینک‌های مخرب فیشینگ همان موقع توییت می‌شوند. کند بودن تیم پشتیبانی توییتر در پاسخ به این اتفاقات باعث شده تا برخی از توییت‌های کلاه‌برداری برای ساعت‌ها و یا حتی روزها در این رسانه باقی بمانند و درنتیجه فعالان زیادی را در حوزه ارزهای دیجیتال فریب دهند.

گفتنی است که یکی از حساب‌های هایجک شده نیز متعلق به میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری شرکت OpenAI بوده است. روز 2 ژوئن، کاربران و اعضای جامعه ارزهای دیجیتال درباره لینک فیشینگی هشدار دادند که در حال تبلیغ ایردراپ جعلی توکنی با نام OPENAI بود. این پست برای مدت یک ساعت روی توییتر باقی ماند و 79600 بار نیز دیده شد و پس از آن حذف شد. همچنین کلاه‌برداران کامنت گذاشتن در این پست‌ها را محدود کرده تا کاربران نتوانند درباره جعلی بودن آن‌ها به یکدیگر هشدار دهند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان