هشدار خالق اتریوم درباره استفاده بیش از حد از مکانیسم اجماع شبکه

خانهاخبارهشدار خالق اتریوم...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

روز گذشته ویتالیک بوترین، خالق شبکه اتریوم در یک پست وبلاگی طولانی درباره استفاده بیش از حد از مکانیسم اجماع اتریوم هشدار داد. وی اشاره داشت که هدف اصلی مکانیسم اجماع اتریوم تأیید اعتبار بلاک‌ها و امنیت شبکه است و نباید برای مصارف دیگر از آن کار کشید.

هشدار بوترین درباره مکانیسم اجماع اتریوم

به نقل از کوین تلگراف، اجماع اتریوم فرایندی است که در آن اعتبار بلاک‌های شبکه توسط مکانیسم گواه سپرده‌گذاری تأیید می‌شود. قابل‌توجه است که گواه سپرده‌گذاری از ماه سپتامبر 2022 و با به‌روزرسانی مرج به شبکه اضافه شد. پست وبلاگی بوترین با مضمون «از اجماع شبکه اتریوم استفاده بیش از حد نکنید روز گذشته منتشر شد و خالق اتریوم هشدار داد که استفاده از این مکانیسم برای مواردی به جز موارد اشاره شده می‌تواند ریسک سیستمی بالایی را برای اکوسیستم به همراه داشته باشد.

- Advertisement -
توییت بوترین

بوترین توضیح داد که در طول سال‌های اخیر، پروپوزال‌ها یا ایده‌های زیادی مبنی بر استفاده از مکانیسم اجماع شبکه اتریوم برای موارد دیگر مطرح شده است. از مهم‌ترین این موارد می‌توان به اوراکل‌های داده و قیمت، طرح‌های استیک مجدد و همچنین استفاده از سافت فورک‌های لایه 1 برای بازگردانی پروژه‌های لایه 2 در صورت بروز خطا و مشکل اشاره داشت.

وی افزود که تمایل طبیعی برای گسترش هسته بلاک چین با قابلیت‌های بیشتر وجود دارد چرا که هسته شبکه بیشترین وزن اقتصادی را به دوش می‌کشد و بیشترین بیننده را در جامعه دارد. با این حال باید دقت داشت که هر یک از این توسعه‌ها می‌تواند هسته را شکننده‌تر کند.

بوترین در ادامه توضیح داد که برخی از تکنیک‌های خاص اشاره شده می‌توانند ریسک‌های سیستمی بزرگی را برای اکوسیستم به همراه داشته باشند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به باگ‌ها یا حملات 51 درصدی اشاره داشت. وی در رابطه با مثال‌هایی از این ریسک‌ها به اوراکل‌های قیمت اتریوم اشاره داشت که در آن هولدرهای اتریوم یا اعتبارسنج‌ها می‌توانند با پذیرش رشوه به آن رأی دهند.

به‌طور کلی بوترین اشاره داشت که افزایش وظایف مکانیسم اجماع شبکه اتریوم می‌تواند هزینه‌ها، پیچیدگی‌ها و ریسک‌های اعتبارسنجی را افزایش دهد. وی گفت که پروژه‌های لایه برنامه که اقداماتی را در جهت افزایش کارکرد مکانیسم اجماع انجام می‌دهند باید بسیار مراقب باشند.

بوترین در پایان گفت که درعوض این اقدامات باید از مینیمالیست بودن زنجیره محافظت به عمل بیاید و از طرح استیک مجددی حمایت شود که بار اضافی بر دوش لایه اجماع اتریوم نمی‌گذارد و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا استراتژی‌های جایگزینی را برای رسیدن به اهداف امنیتی خود پیدا می‌کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان