هشدار بالانسر نسبت به حمله هکری؛ تامین‌کنندگان نقدینگی دارایی خود را خارج کنند

خانهاخبارهشدار بالانسر نسبت...

آنچه می‌خوانید...

روز 6 ژانویه صرافی بالانسر (Balancer) در یک پست توییتری از احتمال حمله به پروتکل خبر داد و از تأمین‌کنندگان نقدینگی خواست تا به سرعت دارایی‌های خود را خارج کنند. این صرافی غیرمتمرکز در ادامه افزود که استخرهای نقدینگی آسیب‌پذیر شامل DOLA/bb-a-USD در اتریوم، استخر پلتفرم در آپتیمیزم، پالیگان و فانتوم می‌شود. همچنین باید اشاره داشت که ارزش سرمایه این استخرها به 6.3 میلیون دلار می‌رسد.

توییت بالانسر

به نقل از بین‌کریپتو، بالانسر درباره مشکل توضیحی ارائه نکرده است اما وعده داده که به‌زودی دلیل آسیب‌پذیری را برای عموم فاش کند. این پلتفرم اشاره داشت که به‌عنوان راهکاری برای حل این مشکل، کارمزد تراکنش‌های پروتکل صفر شده است. با اعلام نشدن دلیل مشکل از سمت پروتکل، اعضای جامعه به حدس و گمان روی آورده‌اند.

- Advertisement -

گفتنی است که با توجه به اهمیت بالانسر به‌عنوان 4 امین صرافی غیرمتمرکز بزرگ حوزه کریپتو، هر مشکلی برای آن می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار داشته باشد.

قابل‌توجه است که این اتفاق برای اولین بار نیست که صرافی بالانسر را تهدید می‌کند. در سال 2020، این پروتکل حدود 500 هزار دلار سرمایه خود را در پی هک شدن دو استخر نقدینگی از دست داد.

مطلب مفید: آموزش کامل خرید شماره مجازی تلگرام (Telegram)

قیمت توکن بالانسر تحت تأثیر اتفاقات قرار نگرفت

در حالی که صرافی با خطر حمله هکری مواجه است، قیمت BAL، توکن بومی بالانسر بدون توجه به اتفاقات کار خود را پیش می‌برد. بر اساس داده‌ها، قیمت این دارایی با رشد 0.6 دلاری در محدوده 5.35 دلاری قرارگرفته است. با این وجود باید اشاره داشت که حجم معاملات آن کاهش داشته است.

نمودار BAL

صرافی بالانسر در شبانه‌روز گذشته حجم معاملات 92 میلیون دلاری را ثبت کرده و از ابتدای سال جدید تاکنون نیز این رقم برای آن به 392 میلیون دلار رسیده است. ارزش کل قفل شده پلتفرم نیز در حال حاضر 1.5 میلیارد دلار است.

حملات هکری گسترده در فضای کریپتو

در سال 2022، پروتکل‌های زیادی مورد حملات هکری قرار گرفتند. در ماه ژوئیه، گزارش‌ها نشان داد که هکرها بیش از 2 میلیارد دلار از حوزه کریپتو درآمد داشته‌اند. گفتنی است که ماه دسامبر، کمترین میزان سرقت ارز دیجیتال را در سال گذشته به خود اختصاص داد و تنها 62 میلیون دلار در این ماه به سرقت رفت. پلتفرم‌ها و گزارش‌های امنیتی مختلف انتظار دارند که در سال جدید شاهد حملات و کلاه‌برداری‌های بیشتری در فضای ارزهای دیجیتال و دیفای باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان