همکاری گوگل کلود و ولتاژ با هدف توسعه شبکه لایتنینگ بیت کوین

خانهاخبارهمکاری گوگل کلود...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img


گوگل کلود آخرین شرکتی است که به لایتینگ بیت کوین علاقه نشان داده است. این پلتفرم ۲۲۵ میلیارد دلاری اخیرا با ولتاژ (Voltage)، شرکت خدمات دهنده‌ی دهنده زیرساخت متخصص در شبکه لایتنینگ بیت کوین، همکاری کرده است. باید اشاره داشت که هدف همکاری گوگل کلود و ولتاژ پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر اهداف شبکه لایتنینگ است.

- Advertisement -
spot_img

مشارکت گوگل کلود و ولتاژ


به نقل از کوین تلگراف، همکاری گوگل کلود و ولتاژ به یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات رایانش ابری در جهان این امکان را می‌دهد تا خدمات مبتنی بر بیت کوین را به صورت گسترده در سراسر جهان ارائه داده و همچنین به گسترش عملیات ولتاژ کمک کند. گراهام کریزک (Graham Krizek)، مدیرعامل ولتاژ اظهار داشت:

- Advertisement -


«ولتاژ از گوگل کلود برای ارائه‌ی خدمات گسترده‌تری به مشتریان خود در سطح جهانی بهره می‌برد. از این رو، مشتریان بیشتری جذب میکنیم که نیازمند گره‌های مستقر در مناطق جغرافیایی خاص مثل بریتانیا یا آسیا هستند.»


در مقابل، گوگل قادر است از ولتاژ به عنوان یک روش پرداخت با بیت‌کوین و تیم لایتنینگ برونسپاری شده استفاده کند. وی اظهار داشت در واقع، ما به شرکت‌هایی که تمایل دارند بیت‌کوین یا لایتنینگ را به فعالیت‌های خود اضافه کنند، خدمات ارائه می‌دهیم.


این اعلامیه که در به شدت در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت، نشان می‌دهد که گوگل در حال فهم و پذیرش بیشتری از بیت کوین و لایتنینگ است. اما مهمتر از آن، وجود دامنه‌ی گسترده‌تری از تأثیرات همکاری است.
کریستوفر کالیکات (Christopher Calicot)، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سرمایه گذتری Tramell Venture Partners، در گفتگو با کوین تلگراف اظهار داشت که کارمندان سابق گوگل در بحث‌های غیررسمی بیان کرده‌اند که این نوع تعامل غیرمنتظره در رسانه‌های اجتماعی قطعاً توجه مردم را به سمت گوگل خواهد کشاند.


علاوه بر این، رویکرد نوگرایانه‌ی گوگل نسبت به لایتنینگ کاملاً در تضاد با رقیبش، یعنی اپل میباشد. اخیراً، اپل اپلیکشن داموس (Damus) که یک پروتکل غیرمتمرکز برای رسانه‌های اجتماعی است و از لایتنینگ پشتیبانی می‌کند را از اپ استور حذف کرده است که نشان دهنده بی‌علاقگی این شرکت به لایتنینگ است.

کالیکات خاطر نشان کرد که صنعت فناوری ممکن است در حال پذیرش لایتنینگ باشد:
«در حال حاضر، شرکت‌ها به طور گسترده و روزافزون با فناوری لایتنینگ، به ویژه در حوزه پرداخت، آزمایش می‌کنند. اگر در خدمات پرداختی فعالیت دارند، نادیده گرفتن لایتنینگ برای آنها می‌تواند خطرناک باشد.»


سرویس گوگل کلود زیر نظر شرکت مادر خود یعنی Alphabet فعالیت می‌کند. پلتفرم پرداخت Google Pay با بیش از صدها میلیون کاربر در بیش از 15 کشور در حال فعالیت است.


از سال ۲۰۲۰، شاخه سرمایه‌گذاری گوگل با نام Google Ventures (GV) علاقه‌ی زیادی به شرکت‌های مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین، وب ۳ و همچنین ارز دیجیتال بیت‌کوین نشان داده است.


در سال ۲۰۲۱، جی وی، در دور سرمایه پذیری اولیه، به ارزش ۶ میلیون دلار در شرکت ولتاژ سرمایه‌گذاری کرد. کالیکات علاقه شرکت بزرگی مانند جی وی به فضای کریپتو را نشانه‌ای از رشد سریع و تسریعی در این حوزه میداند. وی در این باره افزود:


«دوست ندارم بیش از حد بر هیچ شرکت خاصی تأکید کنم، این اصل به طور کلی مانند هر چیز دیگری در زندگی صدق می‌کند، اما وقتی مردم پول خود را سرمایه گذاری می کنند، نشان دهنده‌ی یک سیگنال قوی در مورد اولویت‌ها و تمرکز آنهاست.»


کریزک اظهار داشت:

«من فکر می‌کنم که این واقعاً یک سیگنال بزرگ برای اجرای استراتژی‌های متمرکز شده بر بیت‌کوین، به خصوص در گوگل و همچنین در سازمان‌های بزرگ‌تر است.»


اگرچه اپل، اپلیکیشن حامی لایتنینگ، داموس را حذف کرده است (که باعث ناراحتی جک دورسی، مدیر سابق توییتر، شده بود) اما لایتنینگ همچنان مورد توجه کسب و کارهای میلیارد دلاری در سراسر جهان قرار دارد. یکی از شرکت‌های بزرگ مکزیکی آزمایشاتی را برروی لایتنینگ آغاز کرده است و صرافی‌های معروف ارزهای دیجیتال، بایننس و کوین‌بیس، به تازگی وعده ادغام با لایتنینگ را داده‌اند.


با این حال وی خاطر نشان کرد که هنوز برای تصیمیم گیری درباره ی لایتینگ زود است و لازم است روند رشد آن را مشاهده کرد.


کریزک که از سال 2012 فراز و نشیب های زیادی را در بیت کوین تجربه کرده است، بر اهمیت این مشارکت تاکید کرد:
همانطور که کار با بیت‌کوین را به این سازمان‌ها نشان می‌دهیم و قابلیت‌های آن را از طریق لایتنینگ به نمایش می‌گذاریم، معتقدم که توجه به میزان علاقه و تقاضای چشمگیری که دریافت کرده‌ایم، پیش از این توجه آنها را به خود جلب کرده‌ایم.


او اظهار داشت که در آینده‌ی نزدیک باید خدمات بیشتری ارائه شود و این خدمات باید با تلاش در آموزش استفاده از بیت‌کوین بهبود یابد.

براي اطلاع از آخرين اخبار ارز ديجيتال با فكت كوينز همراه باشيد.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان