هکر صرافی FTX اکنون 35امین هولدر بزرگ اتریوم است

خانهاخبارهکر صرافی FTX...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

هکر صرافی FTX پس از حمله اخیر خود به این پلتفرم، با میزان سرمایه‌ای که به سرقت برد در زمره نهنگ‌های اتریوم قرار گرفته است. به نقل از کوین تلگراف، یک روز پس از اعلام ورشکستگی فصل 11 صرافی FTX، کیف پول‌های پلتفرم خالی شدند و حدود 663 میلیون دلار سرمایه در قالب ارزهای دیجیتال از پلتفرم خارج شد.

- Advertisement -
spot_img

پلتفرم تحلیلی الیپیتیک، اشاره داشته است که 477 میلیون دلار از این سرمایه‌ها توسط هکرها به سرقت رفت و تبدیل به اتریوم شد، 186 میلیون دیگر نیز در قالب ارزهای مختلف توسط خود FTX به مکانی امن منتقل شد. همچنین بنابر داده‌ها 4 روز پس از آغاز این فرایند، هکر همچنان مشغول خالی کردن کیف پول‌های صرافی FTX بوده است.

- Advertisement -

به نقل از شرکت امنیت بلاکچین بیوسین، هکر صرافی FTX روز گذشته مبادلات و تراکنش‌های بین زنجیره‌ای زیادی انجام داده و در حال حاضر حدود 338 میلیون دلار دارایی رمز ارزی دارد.

توییت بیوسین

داده‌ها حاکی از آن هستند که در میان تراکنش‌های صورت گرفته، وی 228523 اتریوم به ارزش 288.8 میلیون دلار را به کیف خود انتقال داده است. بدین ترتیب، هکر صرافی FTX اکنون در زمینه تعداد اتریوم‌های نگه داری شده توسط یک فرد به 35امین هولدر بزرگ این ارز تبدیل شده است.

مطلب مفید: دستیبل کوین (DestableCoin) یا ارز دیجیتال باثبات غیرمتمرکز چیست؟

بنابر لیست کوین کارپ از ثروتمندترین هولدرهای اتریوم، حساب واریزی بیکن چین (Beacon Chain) با 15 میلیون توکن اتریوم در رتبه نخست قرار دارد. همچنین باید اشاره داشت که در این لیست 20 رتبه نخست اکثرا متعلق به پلتفرم‌های معاملاتی، پروتکل‌های لایه 2 و صرافی‌های غیرمتمرکز است.

20 کیف پول برتر اتریوم، حدود 27% از کل موجودی در گردش اتریوم را در اختیار دارند و 50 کیف پول برتر حدود یک سوم از موجودی در گردش این ارز را هولد کرده‌اند.

گفتنی است که حمله هکری در FTX و FTX.US رخ داد و بسیاری اشاره داشتند که این حرکت کار یکی از عوامل داخلی صرافی بوده است. مدیر عملیات‌های امنیتی در شرکت تحلیلی سرتیک با بررسی داده‌های آنچین اشاره داشت که احتمال دارد این حمله هکری کار خود صرافی بوده باشد. وی روز گذشته در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف گفت که اگر کلید خصوصی فاش نشده باشد، می‌توان انتظار داشت که حمله کار عوامل داخلی FTX بوده باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان