بررسی ماجرای خبر هک آبان تتر و پیامک ارسال شده به کاربران

خانهاخباربررسی ماجرای خبر...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به گزارش مشرق نیوز، در روزهای گذشته تعدادی از کاربران صرافی آبان تتر، پیامکی دریافت کردند که در آن اعلام شده بود اطلاعات محرمانه‌ی کیف پول های آنها افشا شده است و به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. اما ماجرای هک آبان تتر دقیقاً از چه قرار بود؟

با توجه به اطلاعاتی که این صرافی منتشر کرده است، این صرافی توسط گروهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال ۹۷ تأسیس شده و بیش از ۳۲۰ ارز دیجیتال در این صرافی قابل معامله است و کاربران می‌توانند آنها را خریداری، فروش، انتقال و تبدیل کنند.

- Advertisement -

ماجرای پیامک ارسالی به کاربران آبان تتر

در روزهای اخیر پیامکی مبنی بر افشای اطلاعات محرمانه‌ی کیف پول کاربران این صرافی به کاربران ارسال شد که سر و صدای زیادی به راه انداخت.

به دنبال این اخبار، رسانه‌های مختلف از جمله زوم تک به پیگیری صحت و درستی این خبر پرداختند و با برخی از کاربران تماس گرفته شد. طبق اطلاعات منتشر شده از کاربران اقدام به برداشت سرمایه‌ی خود از حساب خود کرده و برخی نیز اظهار بی‌اطلاعی کردند.

پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که پیامک مورد نظر از طریق یکی از شرکت‌های ارسال پیام کوتاه به نام کاوه نگار برای کاربران ارسال شده است.

سرپرست فروش این شرکت در خصوص پیام ارسال شده، اظهار داشت: «تأیید می‌کنیم که پیامک مذکور از طریق پنل شرکت آبان تتر در کاوه نگار ارسال شده است. ما سرویس ارائه می‌دهیم و مسئولیت ارسال پیام به عهده شرکت مورد نظر یعنی «آبان تتر» است.

به نظر می‌رسد که باید تمرکز بیشتری روی امنیت و نحوه‌ی سرویس‌دهی شرکت‌های مرتبط با رمزارز صورت بگیرد، چرا که باعث می‌شود سرمایه‌های مردم به خطر بیفتد. ممکن است این سرویس هک شده باشد و ما پس از این اتفاق سرویس ارسال پیام را می‌بندیم تا مشکلات برطرف شود.»

واکنش صرافی آبان تتر

همزمان با ارسال این پیامک‌های جعلی، حمله‌ای در توییتر توسط برخی از کاربران رخ داده است که نگرانی درباره امنیت دارایی کاربران در آبان‌تتر را بیان کرده‌اند.

به نظر می‌رسد ارسال پیامک‌های جعلی و حمله‌ی توییتری که در پی آن رخ داده است، به طور کامل برنامه‌ریزی شده است و هدف آن تشویش عمومی درباره برند آبان تتر است.

نکته‌ی جالب توجه این است که بیشتر این حساب‌های توییتری کذب هستند و فقط پیام‌های غیرمستند و تکراری را منتشر کرده‌اند.

روابط عمومی آبان‌تتر همچنان اضافه کرد که تمام عملیات‌های این صرافی، مطابق معمول و بدون هیچگونه نقصی ادامه خواهد داشت و کاربران می‌توانند با امنیت کامل به عملیات‌های خرید و فروش و واریز و برداشت بپردازند.

تمام اطلاعات کاربران این صرافی و دارایی‌هایشان نیز با رعایت تمام پروتکل‌ها، در امنیت کامل هستند. به علاوه، تیم پشتیبانی طبق روال کار به صورت ۲۴ ساعته از طریق چت آنلاین و از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۰۰:۰۰ بامداد از طریق تماس تلفنی در خدمت کاربران و پاسخگوی سوالات احتمالی آنان خواهد بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان