پروتکل NFTهای اوردینالز در شبکه لایت کوین راه اندازی شد

خانهاخباراخبار بلاک چینپروتکل NFTهای اوردینالز...

آنچه می‌خوانید...

spot_img

پاداشی کوچک و شایستگی در امر کد نویسی تمام چیزی است که برای ورود و فورک پروتکل NFT اوردینالز به لایت کوین موردنیاز بود. روز 18 فوریه، آنتونی گوئررا (Anthony Guerra)، مهندس نرم‌افزار استرالیایی پس از فورک مخزن گیت هاب اوردینالز بیت کوین موفق شد که پروژه NFT اورینالز لایت کوین را راه‌اندازی کند تا شاهد حضور NFTهای مشابه با شبکه بیت کوین در لایت کوین نیز باشیم.

گوئررا در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف اشاره داشت که در پاسخ به یک پست توییتری از سمت فردی ناشناس فورک اوردینالزهای لایت کوین را عملی کرده است. این فرد ناشناس در توییتر با نام کاربری ایندیگو ناکاموتو روز 11 فوریه پستی منتشر کرد و اشاره داشت که 5 لایت کوین به ارزش 500 دلار را به کسی که بتواند با موفقیت فورک اشاره شده را ایجاد کند، پاداش خواهد داد.

- Advertisement -
توییت ایندیگو ناکاموتو

گوئررا توضیح داد که با توجه به آنکه لایت کوین دارای تپ روت و SegWit است، وی می‌دانسته است که این امر اجرا شدنی است و تمام تلاش خود را کرده تا اولین فردی باشد که فورک اوردینالز لایت کوین را اجرایی می‌کند.

قابل‌توجه است که تپ روت و SegWit نام به‌روزرسانی‌های پروتکل بیت کوین است که هدف آنها بهبود حریم خصوصی و کارآمدی شبکه است. این دو علاوه بر موارد اشاره شده، اجازه داده‌اند تا شاهد ساختاری مشابه با NFTها تحت عنوان کتیبه‌ها یا تصاویر در شبکه بیت کوین باشیم.

هزینه ایجاد یک تصویر NFT مانند در شبکه بیت کوین با توجه به حجم آن می‌تواند ده ها هزار دلار باشد اما در رابطه با شبکه لایت کوین، گوئررا توضیح داد که ایجاد یک تصویر در این شبکه تنها 2 سنت هزینه برای کاربر خواهد داشت. یکی از موارد قابل بحث در میان حامیان بیت کوین برای اورینالزها، فضای اشغال شده بلاک‌ها از سمت این تصاویر است که حجم آنها بسیار بیشتر از تراکنش‌ها است.

گوئررا اشاره داشت که اوردینالزها در لایت کوین احتمالاً چنین مشکلی را نخواهند داشت چرا که حجم بلاک‌های لایت کوین بسیار بزرگ‌تر است. با این حال، وی احتمال رخ دادن چنین مشکلی در آینده را رد نکرد. وی درباره فورک اوریدنالزها به لایت کوین اشاره داشت که جعبه پاندورا باز شده و هرکسی می‌توانست این کار را انجام دهد.

مطلب مفید: چطور ارزش واقعی NFT ها را بسنجیم؟

وی در رابطه با عملیات صورت گرفته نیز گفت که فورک لایت کوین تنها یک هفته برای وی زمان برده است چرا که تغییرات اجرایی شده بسیار ساده بوده است. در توضیحات خود، گوئررا افزود که تنها لازم بوده کدهای اوردینالز را به‌روزرسانی کند تا به جای شبکه بیت کوین در شبکه لایت کوین کار کنند. باید اشاره داشت که پارامترهایی مانند زمان تولید بلاک‌ها و تعداد کوین‌های ممکن که در دو شبکه متفاوت هستند نیز در فورک لحاظ شده‌اند.

وی روز 19 فوریه در یک پست توییتری اشاره داشت که اولین NFT اورینالز لایت کوین را نیز به وجود آورده و تصویری از وایت پیپر میمبل ویمبل را در قالب تصویر شماره 0 با کاربران به اشتراک گذاشت.

توییت آنتونی

تصور ایجاد شده مربوط به افزونه بلاک‌های میمبل ویمبل است که به کاربران لایت کوین اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های محرمانه داشته باشند و علاوه بر آن به بلاک چین کمک می‌کند تا داده‌های غیرضروری و اضافی در تراکنش‌ها را کاهش دهد. گوئررا اشاره داشت که هدفش اهدا کردن اولین تصویر NFT مانند لایت کوین به این موضوع بوده تا کاربران بدانند که این شبکه اکنون یک زنجیره جانبی خصوصی نیز دارد.

در رابطه با پروتکل فورک شده نیز گوئررا افزود که تمام تلاش خود را در این رابطه انجام می‌دهد و به‌روزرسانی‌های بیشتری را از اوردینالزهای اصلی در این شبکه اجرایی خواهد کرد. وی در پایان گفت که نمی‌خواهد تمام وقت خود را روی NFT اورینالز لایت کوین بگذارد چرا که کارهای دیگری دارد و به‌عنوان یک طرفدار تکنولوژی قصد دارد چیزهای دیگری را نیز امتحان کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان