ویتالیک بوترین: صرافی FTX واقعیت را دروغ جلوه داد

خانهاخبارویتالیک بوترین: صرافی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم روز گذشته در توییتی به اتفاقات اخیر پیرامون صرافی FTX واکنش نشان داد و سم بنکمن فرید، مدیرعامل این صرافی را به دروغ جلوه دادن واقعیت متهم کرد.

- Advertisement -
spot_img

به گزارش د بلاک، برخلاف ورشکستگی‌های شرکت‌ها و صرافی‌هایی که در سال‌های پیش اتفاق افتاده است، بنکمن فرید و صرافی FTX در تلاش بوده‌اند تا در سال‌های اخیر خود را به قانون‌گذاران نزدیک نشان دهند و وجهه این صنعت را زیباتر جلوه دهند. با این حال، اتفاقات هفته گذشته نشان می‌دهد این صرافی به اندازه سایر پروژه‌های ناموفق ناپایدار و احتمالا کلاهبردار بوده است.

- Advertisement -

بوترین در توییتی در این رابطه نوشت:

صرافی مونت گاکس (MtGox) در ظاهر نیز ناقص بود و هرگز تلاش زیادی برای تغییر واقعیت و سفید کردن خود نکرد. لونا هم همینطور. اما FTX کاملا برعکس بود و برخلاف واقعیت رفتار می‌کرد. آسیب فریب نوع دوم، بسیار عمیق‌تر از اولی است.

توییت ویتالیک بوترین

صرافی ژاپنی مونت گاکس در سال 2014 یکی از بزرگترین صرافی‌های بیت کوین به شمار می‌رفت اما پس از حمله هکرها به آن، بیش از صدها هزار واحد بیت کوین کاربران به سرقت رفت و ورشکسته شد. پروژه ترا نیز در سال جاری پس از اتفاقاتی که برای استیبل کوین الگوریتمی آن رخ داد، دچار فروپاشی شد و میلیاردها دلار از وجوه کاربران نابود شد.

اظهارات ویتالیک بوترین در حالی مطرح می‌شود که صرافی FTX، روز گذشته برای ورشکستگی تحت فصل 11 اقدام کرد و مدیرعامل آن نیز از سمت خود استعفا داد.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس نیز دوباره در رابطه با اتفاقات اخیر صرافی FTX  اظهار نظر کرد و آن را با شروع بحران مالی سال 2007 و فروپاشی بانک لیمن برادرز مقایسه کرد. ژائو معتقد است با توجه به جایگاه برجسته صرافی FTX در صنعت ارزهای دیجیتال، پیامدهای قابل توجهی در انتظار این صنعت خواهد بود.

ژائو مدعی است به دنبال ورشکستگی FTX، شرکت‌های بیشتری در صنعت رمزارزها سقوط کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد چند هفته طول می‌کشد تا اثر فروپاشی FTX به طور کامل در صنعت رمزارزها و بازار آن نمایان شود و شرکت‌ها به شکل دومینو سقوط خواهند کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان