حمله وال استریت ژورنال به تتر؛ افزایش وام‌های شرکت با ریسک همراه است

خانهاخبارحمله وال استریت...

آنچه می‌خوانید...

روز 1 دسامبر، وال استریت ژورنال مقاله‌ای را منتشر کرد و دوباره به صنعت ارزهای دیجیتال حمله ور شد. نکته قابل توجه درباره این حمله اما، هدف گرفتن تتر، شرکت سازنده استیبل کوین USDT بود. به نقل از کریپتوپوتیتو، این مقاله ادعا کرده است که شرکت تتر درعوض فروش کوین‌های خود در ازای ارزهای فیات در حال وام دادن USDT به کاربران است.

این رسانه اضافه کرد که وام‌های اشاره شده می‌تواند شرکت را با ریسک کمبود نقدینگی در زمان بحران و بازخرید دارایی‌ها مواجه کند. وال استریت ژورنال مدعی است که گزارش‌های مالی این شرکت را بررسی کرده و با این وام‌ها مواجه شده است. آخرین گزارش شرکت نشان می‌دهد که میزان این وام‌ها به 6.1 میلیارد دلار در 30 سپتامبر رسیده که بیانگر 9% از کل دارایی‌های شرکت است.

- Advertisement -

تتر با یک پست وبلاگی با عنوان WSJ & CO: «ریاکاری رسانه‌ جریان اصلی، خواب در چرخه اطلاعات» پاسخ این مقاله و گزارش را داد.

توییت تتر

پاسخ تتر به حمله وال استریت ژورنال

در بخش زیادی از پاسخ، شرکت صادر کننده USDT این رسانه را به دلیل شکست در پیش بینی سقوط پلتفرم‌های کریپتویی بزرگ و همچنین هدف قرار دادن مکرر شرکت سرزنش کرد. با این وجود باید اشاره داشت که تتر در پاسخ خود واقعی بودن یا نبودن وام‌ها را انکار نکرد. به نقل از وال استریت ژورنال، چون وام‌های USDT تتر در قالب این استیبل کوین ارائه شده، شرکت در معرض کاهش ارزش استیبل کوین قرار گرفته است. شرکت در رابطه با وام‌ها و مقاله منتشر شده گفت:

«این صحبت‌ها به طور کامل اشتباه هستند و وال استریت ژورنال USDT را با وثیقه‌ای که زیربنای آن است اشتباه گرفته است. وام‌های تتر بیش از حد دارای وثیقه هستند و حتی در صورت نیاز با سهام اضافی تتر پشتیبانی می‌شوند.»

مطلب مفید: شبکه اجتماعی غیرمتمرکز (Decentralized Social Media) چیست؟

این شرکت اضافه کرد که سهام به سرعت در حال رشد است. حدود 82.45% از کل ذخایر تتر در ایالات متحده است و شامل اوراق خزانه داری و سایر معادل‌های نقدی می‌شود که بازدهی آنها در بالاترین سطح چند ساله قرار دارد. تتر اشاره داشت که وام‌های تضمین شده آن عملکردی مشابه با وام‌ها در بانک‌های خصوصی از طریق وثیقه تضمین شده دارد. در ادامه شرکت افزود که وام‌های این پلتفرم نیازمند وثیقه گسترده در دارایی‌هایی است که نقدینگی بسیار بالایی دارند:

«در حالی که بانک‌ها به طور کلی اجازه دارند در سناریوی ذخیره کسری قرار بگیرند، این مورد برای تتر صدق نمی‌کند. اندازه و کیفیت وثیقه مورد نیاز شرکت تضمین می‌کند که پشتوانه وام در هر زمان بالای 100% باقی بماند.

چشم انداز بازار استیبل کوین‌ها

تتر همچنان رهبر صنعت استیب کوین‌ها است و با عرضه 65.6 میلیاردی 46% از سهم بازار را در اختیار دارد. همچنین باید اشاره داشت که ارزش بازار استیبل کوین‌ها به 142.6 میلیارد دلار سقوط کرده که نماینده 16% از ارزش کل بازار کریپتو است. پس از تتر، یو اس دی سی دومین استیبل کوین بازار است که 30% از سهم بازار را با عرضه 43.2 میلیاردی در اختیار دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان