پروتکل Etherscriptions، رقیب اوردینالز بیت کوین بر بستر اتریوم راه‌اندازی شد

خانهاخبارپروتکل Etherscriptions، رقیب...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

پروتکل جدیدی در شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است که به کاربران این بلاک چین محبوب اجازه می‌دهد تا راه دیگری ساخت NFTها و دارایی‌های دیجیتال را تجربه کنند. این پروژه جدید که در روز 17 ژوئن راه‌اندازی شد، پروتکل Etherscriptions نام دارد و پروژه‌ای مشابه اوردینالزهای بیت کوین است که کتیبه یا Inscription نام دارند.

راه‌اندازی پروتکل Etherscriptions در اتریوم

به نقل از کوین تلگراف، پروتکل Etherscriptions توسط تام لمان (Tom Lehman)، هم‌بنیانگذار وب‌سایت موسیقی Genius.com توسعه‌یافته است. لمان در رابطه با این پروتکل جدید در یک پست توییتری اشاره داشت که پروژه جدید کاملاً موفقیت‌آمیز بوده است و در 18 ساعت ابتدایی راه‌اندازی‌اش، شاهد ساخته شدن نزدیک به 30 هزار Etherscriptions در این پروتکل بوده‌ایم.

- Advertisement -

بنا بر صحبت‌های لمان، این دارایی‌های جدید از کال دیتا (Calldata) اتریوم استفاده می‌کنند. کال دیتا، داده‌هایی در قراردادهای هوشمند هستند که اجازه می‌دهند تا فرایند مینت شدن ارزان‌تر و غیرمتمرکزتر از روش‌های مبتنی بر قراردادهای هوشمند صورت گیرد.

توییت لمان

باید توجه داشت که کاربران شبکه اتریوم در حال حاضر و در استفاده از پروتکل Etherscriptions تنها محدود به ساخت کتیبه‌های تصویری هستند اما لمان در این باره گفته است که در آینده نزدیک، پروژه محبوب اتریوم اجازه خواهد داد تا انواع فایل‌ها در این پروژه ساخته شوند.

مطلب مفید:  استاندارد ERC-6551 چیست؟

باید اشاره داشت که محدودیت حجم تصاویر برای ایجاد Etherscriptions نیز 96 کیلوبایت است و کاربران می‌توانند هر تصویر دلخواهی را با حجم کمتر از عدد اشاره شده در شبکه ایجاد کنند. باید اشاره داشت که پروژه اول لمان بر بستر این پروتکل با نام اتریوم پانک (Ethereum Punks) با استقبال گسترده‌ای همراه شد و 10 هزار دارایی آن در لحظه مشتری پیدا کرد.

وی همچنین اشاره داشت که این پروژه جدید تا حدی فعالیت کاربران را افزایش داده است که رابط َ API وب‌سایت رسمی پروتکل Etherscriptions برای مدتی از کار افتاده است. باید اشاره داشت که زیرساخت ایجاد NFTها و دیگر دارایی‌های دیجیتال برخلاف بیت کوین از قبل در شبکه اتریوم موجود بود و با توجه به این حقیقت باید دید که آیا Etherscriptions از محبوبیت یکسانی مانند اوردینالزهای بیت کوین برخوردار خواهد شد یا خیر.

قابل‌توجه است که در فاصله 6 ماه، اوردینالزهای بیت کوین از صفر به 10 میلیون رسیدند و بیشتر این حجم فعالیت گسترده نیز متعلق به افرادی بود که ویژگی نوآورانه مینت دارایی در شبکه بیت کوین را با آغوش باز پذیرفتند. گفتنی است که این پروتکل در شبکه بیت کوین ابتدا با NFTها کار خود را آغاز کرد اما در ادامه مسیر جدیدی به خود گرفت و شاهد راه‌اندازی توکن‌های با استاندارد BRC-20 بودیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان