پلیس هنگ کنگ از پلتفرم متاورسی خود با هدف آموزش مردم رونمایی کرد

خانهاخبارپلیس هنگ کنگ...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بخش امنیت سایبری نیروی پلیس هنگ‌کنگ به‌تازگی از راه‌اندازی CyberDefender، یک پلتفرم متاورسی جدید خبر داده است. پلتفرم متاورسی پلیس هنگ‌کنگ طراحی شده تا به مردم درباره خطرات احتمالی در حوزه وب 3 و متاورس آموزش و هشدار دهد.

پلتفرم متاورسی پلیس هنگ کنگ

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته، اداره امنیت سایبری و فناوری پلیس این کشور از پلتفرم جدید خود رونمایی کرد و اشاره داشت که هدف پلتفرم آماده‌سازی مردم برای چالش‌های عصر دیجیتال است. همچنین تمرکز این پلتفرم متاورسی بر مقابله و جلوگیری از جرائم مربوط به حوزه فناوری است.

- Advertisement -

روز گذشته و هم‌زمان با راه‌اندازی، رویدادی در پلتفرم متاورسی پلیس هنگ‌کنگ با نام جست‌وجو در متاورس برگزار شد. در این رویداد شامل سه مکان مجازی برای بحث و گفت‌وگو درباره استراتژی‌های مقابله با جرم در متاورس بود.

ایپ چئوک یو، رئیس بخش امنیت سایبری پلیس در طی این رویداد تأکید کرد کاربران هنگام بهره بردن از متاورس باید به شدت محتاط باشند. وی توضیح داد که هنگام استفاده از این فناوری باید همان سطح از هوشیاری و امنیت را به کار برد که کاربران هنگام استفاده از اینترنت به آن روی میاورند.

مطلب مفید: Auto_GPT چیست و چگونه کار میکند؟

تصویری از CyberDefender

تمامی جرائم در فضای سایبری می‌تواند مشمول متاورس نیز شود. از جمله آن‌ها می‌توان به کلاه‌برداری‌های سرمایه‌گذاری، دسترسی‌های غیرمجاز، سرقت و حتی سوءاستفاده‌های جنسی اشاره کرد. وی همچنین افزود که غیرمتمرکزسازی بیشتر می‌تواند ریسک و احتمال سرقت دارایی‌ها در این فضا را بیشتر کند.

از دیدگاه چئوک یو ذات غیرمتمرکز دارایی‌های دیجیتال در وب 3 می‌تواند احتمال هدف قرارگرفته شدن آن‌ها توسط مجرمان سایبری را افزایش دهد. نیروی پلیس هنگ‌کنگ قصد دارد با استفاده از تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های آموزشی نسل جدید را از خطرات این فضا آشنا کند. این اتفاق پس از آن صورت گرفته که نرخ جرائم مربوط به دارایی‌های دیجیتال در این کشور افزایش قابل‌توجهی داشته است.

در سه ماه ابتدایی سال جاری، حمله‌های هکری به این پلتفرم‌ها 570 میلیون دلار زیان را به همراه داشته است که نسبت به سال گذشته افزایش 75 درصدی را ثبت کرده است. بخش امنیت سایبری پلیس هنگ‌کنگ در این باره توضیح داد که پلیس با استفاده از پلتفرم متاورسی CyberDefender به آموزش و ایجاد آگاهی از طریق برنامه‌های مختلف ادامه خواهد داد تا میزان آگاهی نوجوانان را در رابطه با تکنولوژی و پیشرفت‌های آن افزایش دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان