ولادیمیر پوتین خواستار راه اندازی شبکه پرداخت بین المللی مبتنی بر بلاکچین شد

خانهاخبارولادیمیر پوتین خواستار...

آنچه می‌خوانید...

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز 24 نوامبر و در کنفرانس بین المللی AI Journey در موسکو از انحصار در سیستم‌های پرداختی مالی جهانی انتقاد کرد و خواستار راه اندازی شبکه پرداخت بین المللی مستقل و مبتنی بر بلاکچین شد. به نقل از کوین تلگراف، پوتین در این جلسه که توسط Sberbank، بزرگ‌ترین بانک روسیه و وام دهنده به دولت برگزار شد، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس جمهور روسیه خواستار شبکه پرداخت مبتنی بر بلاکچین است

از نظر پوتین، تکنولوژی دارایی‌های دیجیتال و بلاکچین می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و توسط آن شبکه پرداخت بین المللی ساخته شود که کارامدی بیشتری داشته باشد و برای کاربران امنیت فراهم کند و در عین حال و از همه مهم‌تر به بانک‌ها یا سازمان‌های کشورهای واسطه وابسته نباشد. وی معتقد است که چنین شبکه‌ای راه اندازی و توسعه خواهد یافت چرا که هیچکس دستور از سمت انحصار طلبان را دوست ندارد. اتفاق که به تمام طرف‌ها و حرب‌ها از جمله خود انحصار طلب‌ها آسیب می‌زند.

- Advertisement -

 ولادیمیر پوتین همچنین افزود که پرداخت‌های جهانی و ملت‌ها در پی تیره شدن روابط روسیه با غرب پس از جنگ با اوکراین در خطر قرار گرفته است. وی در توضیحات خود، تحریم‌ها علیه کشورش را نیز محدودیت‌های غیرقانونی توصیف کرد. از نظر او، شبکه پرداخت‌ بین المللی موجود گران است و حساب‌های طرف‌های معامله در این سیستم توسط گروه کوچکی از دولت‌ها و گروه‌های مالی کنترل می‌شوند.

مطلب مفید: شبکه اورین (Oryen Network) و توکن ORY چیست؟

یک روز قبل از صحبت‌های رئیس جمهور روسیه، رسانه‌های محلی گزارش دادند که قانون‌ گذاران در حال مذاکره برای اصلاح قانون ارزهای دیجیتال موجود هستند و قصد دارند چارچوب قانونی را برای معاملات و مبادلات ملی تعیین کنند. در اتفاقی دیگر، لاییحه‌ای به مجلس دوما ارائه شده که که در آن استخراج ارزهای دیجیتال و سپس فروش ارزهای استخراج شده قانونی شود.

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته مالی مجلس دوما معتقد است که فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور قانونی خواهد شد. وی همچنین اشاره داشت که چنین چیزی منجر به تشکیل یک گروه قانونی در رابطه با مسائل مربوط به صدور و گردش ارزهای دیجیتال خواهد شد. گفتنی است که در حال حاضر از ارزهای دیجیتال نمی‌توان برای امور پرداختی در روسیه استفاده کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان