چالش نقدینگی در استیبل کوین کاردانو؛ برابری DJED با دلار از دست رفت

خانهاخبارچالش نقدینگی در...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

استیبل کوین DJED کاردانو، ارز دیجیتال الگوریتمی این شبکه به‌تازگی با چالش مهمی درزمینهٔ نقدینگی مواجه شده است که نتیجه آن بی‌ثباتی قیمت و خارج شدن از برابری با دلار آمریکا بوده است. بر اساس گزارش‌ها، استیبل کوین DJED که توسط پروتکل کوتی صادر می‌شود در حفظ نسبت و تعادل 400 و 800 درصدی پشتوانه خود با موجودی در گردش خود شکست خورده است. اتفاقی که باعث شده تا کاربران نتوانند از طریق پروتکل DJED این ارز را مینت کنند.

- Advertisement -
spot_img

بی‌ثباتی استیبل کوین DJED کاردانو

به نقل از یوتودی، اتفاق اشاره شده باعث شده تا استیبل کوین DJED کاردانو در تمامی صرافی‌های غیرمتمرکز این شبکه از ثبات خارج شود و در قیمت 1.08 دلاری معامله شود.

- Advertisement -
توییت کاردانو

بررسی تاریخچه معاملات این استیبل کوین در ماه ژوئن و ابتدای ژوئیه در صرافی‌های غیرمتمرکز حاکی از یک روند مأیوس کننده است. باید اشاره داشت که بر اساس داده‌های به دست آمده از تاریخچه تراکنش‌ها، برای کاربران بسیار دشوار بوده که در این بازه زمانی بتوانند استیبل کوین کاردانو را در قیمت 1 دلاری در تمامی صرافی‌ها خریداری کنند.

نوسانات قیمتی استیبل کوین DJED موضوع بسیار مهمی است چرا که هدف اصلی این ارز دیجیتال حفظ ثبات و برابری خود با دلار آمریکا است تا در زمان نوسانات گسترده بازار، سرمایه‌گذاران بتوانند برای جلوگیری از زیان سرمایه خود به این ارز و دیگر استیبل کوین‌ها روی بیاورند.

مطلب مفید: افزایش چشمگیر لیکویید استیکینگ اتریوم؛ تحلیل آنچین 13 تیر 1402

با این حال، بسیاری از تحلیلگران اشاره داشته‌اند که اتفاقات رخ داده برای استیبل کوین DJED کاردانو قابل پیش‌بینی و انتظار بوده است چرا که این ارز ذات الگوریتمی دارد. همانند لونا و استیبل کوین UST، چالش‌های نقدینگی استیل کوین DJED نیز به سرعت در قیمت آن نمود پیدا می‌کند. در رابطه استیبل کوین‌های الگوریتمی، تعادل پشتوانه مناسب مهم‌ترین ویژگی برای ثبات قیمت دارایی است. در رابطه با DJED، این ارز باید پشتوانه خود را تا حد قابل‌توجهی تقویت کند تا دوباره قیمت آن به 1 دلار بازگردد.

لازم به ذکر است که اتفاق رخ داده برای استیبل کاردانو باعث ایجاد بحث مهمی در فضای استیبل کوین‌ها شده است. استیبل کوین‌های متمرکز مانند تتر و USDC معمولاً در برابر بی‌ثباتی مقاومت بهتری از خود نشان می‌دهند. دلیل آن نیز می‌تواند ذات متمرکز آن‌ها باشد که توسط یک سازمان کنترل می‌شوند و به همین دلیل مشکلات نقدینگی آن‌ها نیز سریع‌تر و بهتر مدیریت می‌شود.

با این وجود این دارایی‌ها نیز دارای ریسک‌هایی برای سرمایه‌گذاران هستند. اگر یک استیبل کوین متمرکز از شفافیت لازم برخوردار نباشد و درباره ذخایر خود به درستی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار ندهد، ممکن است باعث گمراهی و زیان سرمایه‌گذاران در بازار شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان