کاربران کیف پول اتمیک از دست دادن رمزارزهای خود را گزارش دادند

خانهاخبارکاربران کیف پول...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به گزارش فکت کوینز، در اتفاقی بی‌سابقه، تعدادی از کاربران کیف پول اتمیک (Atomic) در توییتر گزارش داده‌اند که رمزارزهای خود را از دست داده‌اند.

- Advertisement -
spot_img

کیف پول اتمیک ظاهرا مورد سوء استفاده قرار گرفته است و کاربران در توییتر گزارش داده‌اند که ارزهای دیجیتال خود را از دست داده‌اند. اتمیک یک کیف پول غیرمتمرکز و غیرحضانتی است، به این معنی که خود کاربران مسئول دارایی‌های ذخیره‌شده در این برنامه هستند.

- Advertisement -

تیم اتمیک در 3 ژوئن در توییتر گفت: «ما گزارش‌هایی مبنی بر به خطر افتادن کیف پول‌ها دریافت کرده‌ایم. ما تمام تلاش خود را برای بررسی و تجزیه و تحلیل این وضعیت انجام می‌دهیم. به محض کسب اطلاعات بیشتر، آن را به اشتراک خواهیم گذاشت.»

کاربران کیف پول اتمیک از دست دادن رمزارزهای خود را گزارش دادند

تعدادی از کاربران زیر این پست در مورد خسارات خود کامنت گذاشتند و ادعا کردند که وجوه از برنامه کیف پول آنها پاک شده است. کاراگاه آنچین، ZachBTX، که به ردیابی وجوه دزدیده شده و کمک به پروژه‌های هک شده معروف است، در این تحقیقات شرکت کرده است. در زمان نگارش این گزارش، مشخص نیست که این حمله چگونه انجام شده است.

کاربران توییتر همچنین گزارش داده‌اند که وجوه آنها در اپلیکیشن کیف پول اتمیک در گذشته به سرقت رفته است.

«این اتفاق برای بیت کوین‌های من 6 ماه پیش رخ داد. آنها (پشتیبانی اتمیک) فقط پاسخ دادند که از رمز عبور و عبارت بازیابی خود محافظت کنید. من به آنها گفتم امکان ندارد! من تنها کاری که انجام می‌دهم این است که از اتمیک برای مبادله و سپس انتقال رمزارز استفاده کنم.» یکی از کاربران در پاسخ به این پست نوشت: «پاسخ من به آنها این بود، من دیگر از اتمیک استفاده نمی‌کنم!»

این حمله به لیست رو به رشدی از حملات هکری کریپتو می‌پیوندد که هر هفته در حال وقوع است. برای مثال، اپلیکیشن دیفای Jimbos Protocol در 28 می مورد سوء استفاده قرار گرفت و منجر به سرقت 4000 اتر به ارزش حدود 7.5 میلیون دلار شد. تورنادو کش (Tornado Cash)، یک میکسر ارز دیجیتال غیرمتمرکز نیز اخیرا هک شده است. در 20 می، یک مهاجم با موفقیت 1.2 میلیون رأی به یک پیشنهاد مخرب داد و کنترل کامل حاکمیت پروتکل را به دست آورد.

بر اساس گزارش چین انالیسیس (Chainalysis)، هکرهای کریپتو (عمدتا هکرهای کره شمالی) در سال گذشته حدود 3.8 میلیارد دلار از پروتکل‌های دیفای سرقت کردند. در حالی که تعداد این دست حوادث در سه ماهه اول سال 2023 ثابت بوده است، میانگین تعداد هک‌ها در سه ماهه اول سال 2022 نزدیک به 30 میلیون دلار کاهش یافته و به 10.5 میلیون دلار رسیده است.

 همچنین پلتفرم‌ تحلیلی TRM Labs اظهار کرد: «متاسفانه، این روند کاهش حملات به احتمال زیاد موقتی است» و هشدار داد که فقط چند حمله بزرگ می‌تواند دوباره این روند را تغییر دهد.»

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان