کاهش نرخ تورم آمریکا چه تاثیری بر بازار رمز ارز ها دارد؟

خانهاخبارکاهش نرخ تورم...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

به گزارش فکت کوینز، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، یک شاخص اقتصادی مهم است که میانگین تغییرات قیمت مصرف کننده را برای طیف وسیعی از کالاها و خدمات بررسی می‌کند. CPI کاهش قابل توجه تورم را برای ماه دسامبر نشان می‌دهد. این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در یک سال گذشته رسیده است. با رسیدن عدد CPI به 6.4٪، جامعه نسبت به کاهش تورم خوش بین شده است. این مسئله می‌تواند هزینه دارایی‌های پُرنوسان مانند بیت کوین (BTC) که در حال حاضر با قیمت 21 هزار و 633 دلار معامله می‌شود را افزایش دهد.

- Advertisement -
spot_img

CPI ایالات متحده تورم 6.4% را گزارش می‌دهد

CPI قیمت کالاهایی مانند بنزین و مواد غذایی را در بر نمی‌گیرد. با این حال این شاخص در یک ماه گذشته 0.4 درصد افزایش یافت و افزایش 5.6 درصدی را در سال ثبت کرد که اندکی بیش از پیش بینی‌های بازار بود. افزایش 6.5 درصدی در سپتامبر بالاترین میزان از آگوست 1982 است. بر اساس گزارشات اداره آمار این کشور، قیمت‌های پایه مصرف کننده به بیش‌ترین میزان خود در 15 ماه گذشته است. این امر باعث می‌شود که فدرال رزرو بتواند نرخ‌ بهره جدید را که در چند ماه گذشته در این کشور اعمال کرده است، کاهش دهد.

- Advertisement -

بر اساس اعلامیه وزارت کار، افزایش هزینه مسکن عامل اصلی افزایش 0.5 درصدی نرخ تورم ماهانه است. همچنین 60 درصد از نرخ تورم سالانه 6.4 درصدی ماه گذشته مربوط به همین عامل بوده است. تنها در ماه ژانویه، هزینه‌های مسکن 0.7 درصد افزایش یافت و افزایش سالانه آن را به 7.9 درصد رساند.

تعدادی از عوامل در بهار 2021 گرد هم آمدند تا باعث افزایش تورم شوند که منجر به افزایش قیمت‌ها به بالاترین حد خود از دوره رکود تورمی در اوایل دهه 1980 شد. همه‌گیری کرونا باعث عدم تعادل عرضه و تقاضا شد. تهاجم روسیه به اوکراین بر قیمت‌های انرژی تأثیر داشت و محرک‌های مالی باعث شد تا ارز فراوانی برای خرید کالاهایی که در زنجیره تأمین گرفتار شده بودند، هزینه شود.

واکنش بازار به کاهش تورم

معاملات آتی سهام در واکنش به این اتفاق افزایش یافت. زیرا انتظار می‌رفت که گزارشات قیمت‌های مصرف کننده در ژانویه مطابق با انتظارات بازار باشد. با این حال، با انتشار داده‌های CPI ایالات متحده، میانگین صنعتی داوجونز 45 واحد یا 0.26 درصد کاهش یافت. حجم معاملات آتی نزدک 100، 0.11 درصد کاهش یافت در حالی که قراردادهای آتی S&P 500، 0.15 درصد یا 5.5 واحد کاهش یافت.

از سوی دیگر، بازار ارزهای دیجیتال واکنش‌های متناقضی را تجربه کرده است. ارز دیجیتال اصلی بازار یعنی بیت کوین  (BTC)، در حال حاضر با قیمت 21 هزار و 633 دلار معامله می‌شود که نشان دهنده کاهش 0.95٪ در یک ساعت گذشته است. در حالی که قیمت آن در 24 ساعت گذشته 0.20 درصد افزایش یافته است. با این حال، قیمت اتریوم (ETH)  در زمان نگارش این مقاله در سطح 1500 دلار باقی مانده است.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان