سران گروه هفت به دنبال قوانین سخت‌گیرانه برای ارزهای دیجیتال هستند

خانهاخبارسران گروه هفت...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بر اساس گزارش‌های مختلف، گروه هفت (G7)، متشکل از هفت کشور صنعتی بزرگ جهان برنامه دارند تا در نشست بعدی خود قوانین سخت‌گیرانه‌تری را برای حوزه ارزهای دیجیتال تصویب کنند. گفتنی است که این جلسه ماه مه و در شهر هیروشیما کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از فینبولد، هدف از برنامه کشورهای گروه هفت افزایش شفافیت و حفاظت از مصرف‌کنندگان حوزه ارزهای دیجیتال در این کشورها است. به نظر می‌رسد دلیل این حرکت نگرانی ایجاد شده از ریسکی است که ارزهای دیجیتال برای سیستم مالی جهانی ایجاد کرده‌اند. سقوط FTX در ماه نوامبر نشان‌دهنده ضعف حاکمیتی در این فضا بود که موج شوک بزرگی را به بازارهای مالی وارد کرد.

- Advertisement -

گروه هفت امیدوار است که بتواند استانداردهای جهانی مناسبی را برای دارایی‌های دیجیتال ایجاد کند. ژاپن در حال حاضر قوانین مشخصی برای این حوزه دارد و دیگر کشورهای این گروه مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز به دنبال ایجاد شرایط مشابهی هستند.

مطلب مفید: خروج بیت کوین از قلمرو نزولی ؛ تحلیل آنچین هفته دوازدهم

باید اشاره داشت که در حال حاضر قوانین و وضعیت قضایی دارایی‌های دیجیتال در کشورهای مختلف متفاوت است و گروه هفت به دنبال آن است تا استانداردهای جهانی یکسانی را در این زمینه ایجاد کند. هیئت ثبات مالی در سوئیس، اکتبر گذشته پیشنهاد ایجاد ک چهارچوب قانونی را داد و اشاره داشت که باید با دارایی‌های دیجیتال مطابق قوانین بانک‌های تجاری رفتار شود.

با توجه به اهمیت ارزهای دیجیتال در اقتصاد فعلی و گسترش پذیرش این صنعت، صندوق بین‌المللی پول نیز اخیراً دستورالعمل‌هایی را برای کشورها صادر کرده تا بتوانند قوانین مناسبی را برای فضای کریپتو ایجاد کنند. در این قوانین اشاره شده است که دارایی‌های دیجیتال نباید به‌عنوان ارز رسمی و قانونی در نظر گرفته شوند.

باید دید که با وضعیت فعلی سیستم بانکی و ریسک‌های موجود در اقتصاد جهانی، گروه هفت چه تصمیمی درباره ارزهای دیجیتال خواهد گرفت و آیا قوانین در نظر گرفته شده در این جلسه، کمکی به پذیرش گسترده‌تر دارایی‌های دیجیتال خواهد شد یا تبدیل به مانعی بر سر راه اعضای جامعه برای دسترسی به این فضا می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان