همزمان با رشد هش ریت، سختی استخراج بیت کوین 5 درصد کاهش یافت

خانهاخبارهمزمان با رشد...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

پس از آنکه سختی استخراج بیت کوین در ماه مه به اوج 31.251 تریلیونی خود رسید، با روندی نزولی همراه شد و در 5 ماه اخیر نیز این روند را حفظ کرد و اکنون با کاهشی 5 درصدی به 27.693 تریلیون رسیده است.

- Advertisement -
spot_img

سختی استخراج مفهومی در عملیات ماینینگ بیت کوین است که توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد تا مشروعیت تمامی تراکنش های بیت کوین را توسط محسابات کامپیوتری تضمین کند. کاهش این شاخص به معنای آن است که ماینرها می‌توانند با استفاده از منابع کمتری به تایید این تراکنش ها بپردازند و بدین ترتیب، ماینرهای کوچک تر نیز شانسی برای کسب پاداش و رقابت داشته باشند.

- Advertisement -
سختی شبکه بیت کوین
سختی شبکه بیت کوین

علیرغم عقب نشینی های اخیر، با نگاهی به داده های وبسایت blockchain.com در می‌یابیم که بیت کوین همچنان مقاوم ترین و تغییرناپذیر ترین شبکه بلاک چینی موجود است. در حالی که اصلاح سختی استخراج بیت کوین رابطه مستقیمی با قدرت هش ماینرها دارد اما داده ها نشان می‌دهد که هش ریت در مدت زمان مشابه با رشد 3.2 درصدی همراه بوده است.

هش ریت شبکه بیت کوین
هش ریت شبکه بیت کوین

هش ریت بیت کوین در اوج خود به 231.428 اگزاهش بر ثانیه و در قیمت 25000 دلاری بیت کوین در ماه ژوئن رسید. اتفاقی که باعث ایجاد نگرانی های موقتی درباره استفاده بیش از حد انرژی شد. از زمانی که کشور چین فعالیت های رمز ارزی را در ماه ژوئن سال گذشته ممنوع کرد، آمریکا تبدیل به بزرگ ترین کشور جهان از نظر هش ریت بیت کوین شد. بر اساس داده ها، 37.8 % از هش ریت بیت کوین در سطح جهان متعلق به کشور آمریکا و پس از آن کشورهای چین و قزاقستان است.

مطلب مفید: آیا به زودی بلاکچین غیرسازگار با EVM از بلاک چین سازگار با EVM پیشی خواهد گرفت؟

سقوط سریع قیمت کارت های گرافیکی (GPU) فرصت های کوچکی را برای ماینرهای کوچک ایجاد کرد تا بتوانند ابزار خود برای استخراج بیت کوین را کمی به روز تر و قوی تر کنند. با سقوط قیمت GPU ها، ماینرها از این فرصت استفاده کردند تا هزینه های عملیاتی خود در بازار نزولی را کاهش دهند.

در رابطه با میزان انرژی مصرفی نیز همانطور که پوشش دادیم، گزارشی از شورای استخراج بیت کوین به تازگی نشان داد که 60 % از انرژی مصرفی برای عملیات های ماینینگ بیت کوین را منابع تجدید پذیر تشکیل داده است. علاوه بر آن، بیت کوین تنها مسئول 0.09 % از 34.8 میلیارد تن کربن دی اکسید تولیدی در سطح جهان است.

توییت مایکل سیلور

برای اطلاع از اخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان