بررسی ۵ آلت کوینی که در سال ۲۰۲۲ عملکرد خوبی را در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشتند

خانهاخباربررسی ۵ آلت...

آنچه می‌خوانید...

سال 2022 برای بیت کوین و اکثر آلت کوین‌ها با روند نزولی و کاهش ارزش همراه بود و شاهد سقوط گسترده و فاصله زیادی میان قیمت‌ها و اوج‌هایی تاریخی بودیم. در همین حین اما سال جاری علیرغم اتفاقات بدی که به همراه داشت، نکات مثبتی نیز در خود داشت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پذیرش گسترده حوزه کریپتو و پروژه‌های آلت کوینی توسط سرمایه‌گذاران سازمانی و خرد اشاره کرد.

به گزارش کوین تلگراف، در سال 2022 قیمت ارزهای دیجیتال از بیت کوین و اتریوم گرفته تا اکثر آلت کوین‌ها با روند نزولی قدرتمندی همراه شدند. با این حال، تریدرها امیدوارند که سال 2023 با توسعه‌های صعودی در این فضا همراه باشد که بتواند به افزایش قیمت این ارزها نیز کمک کند.

- Advertisement -

باید اشاره داشت که در سال 2022 و علیرغم روند نزولی بازار، تعدادی از آلت کوین‌ها به رشد و توسعه این فضا ادامه دادند. در ادامه به بررسی 5 آلت کوینی خواهیم پرداخت که در یک سال اخیر تفاوت‌های زیادی در حوزه کریپتو ایجاد کردند.

درخشش بنیادی اتریوم در سال 2022

روز 2 ژانویه سال جاری، قیمت اتریوم به اوج سالانه 3835 دلاری رسید و از آن پس، در پی روند نزولی بازار و فاکتورهای اقتصادی کلان مشکل زیادی برای بازپس‌گیری روند صعودی خود داشته است.

شبکه اتریوم برترین پروژه 2022 است اما نه به دلیل حرکات قیمتی بلکه به دلیل توسعه بنیاد خود و همچنین به‌روزرسانی مورد انتظاری که درنهایت ماه سپتامبر شاهد آن بودیم. روز 15 سپتامبر اتریوم به‌روزرسانی مرج را تکمیل کرد و علیرغم ترس بسیاری از شکست این فرایند، بدون هیچ مشکلی شاهد انتقال اتریوم از گواه اثبات کار به گواه سپرده بودیم.

بزرگ‌ترین منفعت گواه سپرده آن است که مصرف انرژی بسیار کمتری از گواه کار دارد. دلیل نیز مشخص است، در گواه سپرده نیازی به سخت‌افزار گران‌قیمت و با مصرف انرژی بالا برای تأیید تراکنش‌ها وجود ندارد. چنین اتفاقی هزینه مصرفی را کاهش می‌دهد و در بلند مدت به رشد شبکه و این آلت کوین در زمینه مقیاس‌پذیری نیز کمک می‌کند. برخی از تحلیلگران نسبت به آینده این ارز خوش‌بین هستند و اعتقاد دارند برنامه توزیع آن پس از مرج می‌تواند به ضدتورمی شدن اتریوم کمک زیادی کند.

با این وجود باید اشاره داشت که تعداد کاربران فعال اتریوم همواره با افزایش همراه بوده و توزیع نیز تورمی بوده است. در همین قیمت این آلت کوین نیز فاصله زیادی با اوج خود دارد. در سال 2023، سرمایه‌گذاران امید دارند که افزایش تراکنش در شبکه تقاضای بیشتری ایجاد کند و در نتیجه قیمت اتریوم افزایش یابد.

لیدو استیکینگ اتریوم را افزایش داد

لیدو مشارکت در شبکه گواه سپرده اتریوم به عنوان اعتبارسنج را بسیار ساده کرده است و کاربران دیگر نیازی به 32 اتریوم برای استیکینگ در شبکه ندارند. از زمان راه‌اندازی، لیدو بیش از 158.8 میلیون دلار از طریق کارمزدهای پروتکل استیک اتریوم خود به دست آورده است. این پلتفرم در اوج خود روزانه 823 کاربر فعال را داشته است.

کازمزد و کاربران فعال لیدو

با هارد فورک شانگهای که برای ماه مارس برنامه‌ریزی شده است، لیدو در سه ماه اول سال آینده، برنامه بسیار شلوغی خواهد داشت و گفتنی است که اتریوم‌های استیک شده در پلتفرم نیز قابلیت برداشت را خواهند داشت. شرکت سازنده پروتکل لیدو و آلت کوین LDO موفق شده یک دوره 100 میلیون دلار جمع‌آوری سرمایه برای ساخت یک بلاک چین رمزنگاری شده را به اتمام برساند.

مطلب مفید: آشنایی با بهترین روش‌های کسب درآمد از متاورس (Metaverse)

همکاری‌های بلند مدت پالیگان نشان از انعطاف‌پذیری شبکه دارد

پذیرش گسترده نیازمند آن است که شرکت‌های سنتی نیز وارد فضای کریپتو شوند. پالیگان و آلت کوین بومی آن متیک در سال 2022، تمرکز خود را روی همکاری با شرکت‌ها و پلتفرم‌های مختلف گذاشتند و از جمله این همکاری‌ها می‌توان به ج پی مورگان، اینستاگرام، نوبانک (بانک جدیدی با حمایت وارن بافت)، وارنر موزیک و … اشاره کرد.

شرکای پالیگان از این شبکه لایه دو اتریوم استفاده‌های مختلفی خواهند کرد که شامل ادغام این شبکه در زیرساخت‌های خود می‌شود. پالیگان برای این شرکت‌ها، سرویس‌ها و محصولاتشان تکنولوژی دفتر توزیع شده را ارائه خواهد کرد. علاوه بر پلتفرم‌های اشاره شده، شرکت‌های دیگری مانند کوین تلگراف نیز تصمیم به راه‌اندازی NFTهای خود بر بستر این شبکه گرفتند. از دیگر شرکت‌ها و افرادی که تصمیم مشابه گرفتند می‌توان به ردیت، دونالد ترامپ و نایکی اشاره کرد.

کارمزد روزانه اتریوم و پالیگان

برخی از تریدرها انتظار دارند که در پی جذابیت این شبکه برای سرمایه‌گذاران سازمانی و خرد، آلت کوین متیک با رشد 200 درصدی همراه شود. باید اشاره داشت که علیرغم رشد بسیار خوب پالیگان در ماه‌ها اخیر، شبکه اتریوم همچنان کارمزد بیشتری دریافت می‌کند. تمرکز این شبکه بر وب 3 و همکاری‌های صورت گرفته باعث شده تا این شبکه و متیک از برترین پروژه‌های آلت کوینی سال 2022 به شمار روند.

انعطاف پذیری استیبل کوین دای پروژه میکردائو

در سالی که استیبل کوین‌های الگوریتمی زیادی ثبات خود را از دست دادند، دای انعطاف پذیری خوبی از خود نشان داد. برخلاف استیبل کوین‌های متمرکز، دای غیرمتمرکز است و شفافیت، مقاومت در برابر سانسور و قابلیت عملیات در خارج از سیستم‌های مالی سنتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

در حالی که دای در فضای کریپتو جدید نیست، تصمیم مبنی بر ارتباط بیشتر آن با دارایی‌های کم خطر مانند اوراق قرضه شرکتی و اوراق خزانه‌داری آن را به یکی از آلت کوین‌های برتر بازار تبدیل کرده است. بر اساس داده‌های به دست آمده، این تصمیم 75% از درامد دای (600 میلیون دلار) را به همراه داشته است.

موفقیت پروژه آلت کوین کازماس در جذب سرمایه‌گذاران سازمانی

در سال 2022، کازماس تمرکز خود را روی حل مسائل سازگاری و ارتباط میان بلاک چین‌های مختلف گذاشت. روز 1 ژانویه، این پروژه آلت کوینی 74 توسعه‌دهنده فعال داشت و رشد شبکه باعث شده تا تعداد این توسعه‌دهندگان در 11 ماه بعدی دو برابر و به اوج 154 نفری برسد.

در سالی که پروژه‌های میان زنجیره‌ای خسارت‌های زیادی را متحمل شدند، پروتکل ارتباطات میان زنجیره‌ای کازماس موفق شده از این طوفان عبور کند. این موفقیت باعث شد تا نظر سرمایه‌گذاران سازمانی بزرگ از جمله دلفی دیجیتال و شرکت مدیریت سرمایه VanEck به این شبکه جلب شود.

کارمزد و توسعه‌دهندگان فعال کازماس

به صورت کلی پروژه آلت کوینی کازماس این قابلیت را دارد تا به لایه زیرساختی مهمی برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال تبدیل شود و به سازگاری و همچنین تبادل ارزش و اطلاعات میان شبکه‌های مختلف کمک کند.

در پایان باید اشاره داشت که سال 2022، سالی است که اکثر سرمایه‌گذاران حوزه کریپتو دوست دارند آن را به فراموشی بسپارند. با این حال نمی‌توان از افزایش و رشد پذیرش پروژه‌ها و پلتفرم‌های مختلف در سال 2022 گذشت. آلت کوین‌هایی که تمرکز خود را روی ساختن و توسعه این فضا گذاشته‌اند به احتمال فراوان در سال 2023 و سال‌های بعدی نیز به کار خود ادامه خواهند داد تا این فضا برای افراد بیشتری در دسترس باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان