نیفتی گیت وی(Nifty Gateway) چیست؟ آموزش کامل خرید و فروش NFT

خانهآموزش هانیفتی گیت وی(Nifty...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

نیفتی گیت وی (Nifty Gateway) یک بازار ارز دیجیتال NFT بوده که هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنر و سرگرمی از جمله ورزش و موسیقی در آن حضور دارند. علاقمندان و افراد مختلف می‌توانند خرید و فروش کالکشن‌های هنری دیجیتال را در این بستر انجام دهند.

نیفتی گیت وی از فناوری بلاک چین برای مدیریت مجموعه‌‌های هنری استفاده می‌کند اما این فناوری خصوصیات بیشتری هم دارد. در این مقاله از فکت کوینز، Nifty Gateway به طور کامل توضیح داده شده و شما با مطالعه این مطلب یاد می‌گیرید که بازار آن و نحوه شروع کار به چه صورت است.

- Advertisement -

Nifty Gateway چیست و چگونه کار می‌کند؟

نیفتی گیت وی یک بازار مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که منحصراً برای فروش آثار هنری دیجیتال و موسیقی برای سازندگان آن استفاده می‌شود. این پلتفرم هم یک بازار NFT اولیه و هم ثانویه را به کاربران ارائه می‌کند که در آن آثار هنری دیجیتال می‌توانند منتشر، فروخته و یا دوباره به فروش برسند.

مانند اکثر بازارهای انحصاری، آثار هنری در این بازار توسط تیم Nifty بررسی می‌شود. در این بازار می‌توانید چندین نسخه از یک اثر هنری محدود را، هرچند با قیمت های متفاوت، خریداری کنید. این تیم همچنین مسئول تأیید حساب‌های هنرمندان دیجیتالی است که به صورت روزانه به آن ملحق می‌شوند.

Nifty Gateway یک بازار NFT محبوب بوده و خانه برخی از هنرمندان محبوب دیجیتال مانند Beeple، Trevor Jones، Cryptokitties و غیره است. همچنین این فناوری خانه افراد مشهور و دی جی‌های علاقند به رمز ارزها مانند Gramatik، Lil Yatchy، 3LAU، Ozuna، و Carl Cox است.

آثار و نقاشی های دیواری محبوبی از ورزشکاران، مانند کوبی برایانت و فوتبالیست مسعود اوزیل، در این بازار وجود دارد. با این حال، می‌توانید همان اثر را روی پلتفرم ایجاد کنید و با بهترین‌ها رقابت کنید.

بیشتر بخوانید: NFT چیست؟ ساخت NFT چگونه است؟

چگونه می‌توان در نیفتی گیت وی ثبت نام کرد و یا به بازار آن دسترسی داشت؟

نیفتی گیت وی مانند OpenSea یا Rarible بدون ثبت نام باز نیست. برای دسترسی به بازار باید قبل از آن ثبت نام کنید. پس چگونه می‌توان به این جامعه ملحق شد؟ برای شروع به آدرس Niftygateway مراجعه کنید.

رابط کاربری این پلتفرم بسیار کاربر پسند است. فیلدهای موجود را پر کرده و یک آدرس ایمیل معتبر، نام و رمز عبور برای خود وارد کنید. سپس فرم را ثبت کنید. از الان به بعد شرایط شما برای ادامه محیا است. شما حساب نیفتی گیت وی خود را ساختید. سپس می‌توانید حساب خود را راه‌اندازی کنید و اطلاعات مهم دیگری را وارد کنید که تجربه کاربری شما را در این محیط بهبود می‌بخشد.

برای راه اندازی حساب کاربری خود:

  • ابتدا باید عکس پروفایل آپلود کنید.
  • آیکون پروفایل خود را تغییر دهید و روی آن کلیک کنید، سپس جزئیات مربوط به خود را تأیید کنید.
  • برای افزودن جزئیات حساب بانکی خود می‌توانید روی گزینه « Add Bank» کلیک کنید. این قابلیت به طور انحصاری برای بانک‌های ایالات متحده و کاربران بانک‌‌های ایالات متحده فعال است.
  • می‌توانید کیف پول Gemini خود را که برای تمام کاربران در سراسر جهان باز است و راحت‌ترین وسیله برداشت پول است، به این پلتفرم وصل کنید. نحوه راه اندازی حساب Gemini برای خود در ادامه با جزئیات توضیح داده خواهد شد.
  • همچنین می‌توانید کارت اعتباری خود را هم به این حساب متصل کنید، زیرا این کار یک راه موثر و سریع برای خرید NFT در نیفتی گیت وی است. کارت‌های بانکی prepaid می‌توانند به شما امکان برداشت نیز بدهند.
  • همچنین می‌توانید کیف پول دیجیتال خود را، مانند MetaMask، به حساب خود متصل کنید، که به شما این  امکان را می‌دهد ارز اتریوم خود را خرج کنید و تراکنش‌های مورد نیاز را در بلاک چین اتریوم تأیید کنید.
  • اکنون رمز تایید دو مرحله‌ای خود را فعال کنید. این کار یک راه عالی برای ایمن سازی حساب شما است. به همین دلیل، شما فقط از یک ایمیل و رمز عبور برای ورود به سیستم استفاده می‌کنید. باید بتوانید در ادامه اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کنید و فعالیت‌های خصوصی در حال انجام در حساب خود را تأیید کنید.

اگر برای ثبت نام در این پلتفرم با مشکلاتی مواجه شدید، مرکز راهنمایی Nifty همیشه برای رفع مشکلاتی که ممکن است در حین ثبت نام با آن مواجه شوید، در دسترس است.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع و کامل کیف پول متامسک (Metamask)

ثبت نام در نیفتی گیت وی

اکنون پروفایل خود را تنظیم کرده‌اید و آماده شروع کار هستید. حالا بیایید کمی عمیق‌تر درباره Nifty صحبت کنیم.

اکوسیستم بلاک چین در محیط Nifty Gateway

پلتفرم Nifty Gateway یک قرارداد هوشمند بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌کند و می‌توانید از کیف پول دیجیتال NFT استاندارد ERC-721  برای توکن‌های اتر خود استفاده کنید. اما آیا وقتی یک پلتفرم همه کاره دارید، دیگر نیازی به جستجو درباره کیف پول‌های دیجیتالی مختلف دارید؟

به یاد داشته باشید، نیفتی گیت وی یک شرکت زیر مجموعه از یک شرکت محبوب مبادلات رمزنگاری میلیارد دلاری، یعنی Gemini LLC است. می‌توانید اتر خود را بخرید، بفروشید، نگه دارید، خرج کنید و آن را با توکن‌های قابل تعویض دیگری که ممکن است پس از برداشت به آنها علاقه مند باشید، مبادله کنید.

Gemini یک پلتفرم امن برای انجام تراکنش‌های مرتبط با رمزنگاری شما و برداشت از آن، به ویژه به عنوان یک شهروند غیر آمریکایی است. می‌توانید یک حساب فردی یا تجاری/موسسه‌ای در این پلتفرم راه‌اندازی کنید، که هرکدام دارای محدودیت‌های تراکنش مختص به خود هستند.

بسته به اینکه از چه نوع حسابی بیشتر از همه استفاده می‌کنید، می‌توانید با حساب شخصی یا سازمانی شروع به کار کنید. ایجاد یک حساب کاربری با Gemini ساده است:

  • از آدرس سایت exchange.gemini دیدن کنید یا برای ایجاد یک حساب تجاری به پایین آن صفحه بروید.
  • نام قانونی کامل خود را وارد کنید زیرا به شناسه دولتی یا گذرنامه نیاز دارید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از مراحل تأیید اعتبار حساب خود به خوبی پیروی کنید.
  • یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید، یک رمز عبور ایجاد کنید و سپس کشور مبدا خود را انتخاب کنید.
  • با شرایط استفاده و قوانین مجموعه موافقت کنید و روی گزینه « Next» کلیک کنید.
  • مشخصات خود را وارد کنید و یک پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر برای تایید هویت خود آپلود کنید. همچنین می‌توانید جزئیات بانک یا کارت اعتباری را برای تسهیل انتقال وجه و برداشت مستقیم به حساب بانکی خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: ترید ارز دیجیتال در صرافی جمینای (Gemini)

شما حساب و کیف پول Gemini تایید شده خود را آماده کرده‌اید. برای فعال کردن تراکنش‌های اجرا شده در نیفتی گیت وی، می‌توانید اتر را با کارت اعتباری خود بخرید. البته به یک کیف پول دیجیتال با استاندارد ERC-721 یا ERC-20 ان اف تی با پشتیبانی از ارز اتر، مانند افزونه مرورگر، MetaMask، نیاز دارید.

ایجاد یک حساب کاربری در MetaMask بسیار ساده است. با مراجعه به آدرس Metamask و انتخاب گزینه “Browser Extension”، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید و کیف پول خود را آماده کنید. می‌توانید با مراجعه به تصویر پروفایل خود و انتخاب گزینه “Accounts” کیف پول خود را به نیفتی گیت وی متصل کنید. Nifties شما در شبکه IPFS ذخیره می‌شود که به عنوان یک پایگاه داده بلاک چین برای تراکنش‌های شما عمل می‌کند.

نیفتی گیت وی
اکوسیستم Nifty Gateway

هزینه‌های خدمات و هزینه‌های گس

نیفتی گیت وی همچنین برای اقلام دیجیتالی که بر روی پلتفرم فروخته یا مجدداً به فروش گذاشته می‌شوند، هزینه خدمات دریافت می کند که متفاوت با هزینه‌های گس است. این سیستم برای هر فروش در پلتفرم 5٪ به اضافه 30 سنت دریافت می‌کند. این رقم، هزینه‌های پردازش کارت اعتباری و هزینه‌های جاری پلتفرم را پوشش می‌دهد.

هزینه‌های گس برای همه بازارهای NFT مبتنی بر اتریوم یکسان است. هزینه‌های گس، هزینه‌های کمی هستند که بر حسب “Gwei” اندازه‌گیری می‌شوند، که بسته به سرعت تراکنش ممکن است به کوچکی میکرو اتر در حدود 10 تا 20 دلار باشد.

از پیگیری هزینه‌های گس اطمینان حاصل کنید تا از ایجاد هزینه‌های بیش از حد جلوگیری کنید. برای اطلاع از قیمت های فوری Gwei برای نیفتی گیت وی، می‌توانید از ابزاری به نام “pumpmygas.xyz” استفاده کنید. Pumpmygas.xyz به شما این امکان را می‌دهد که بدانید چه زمانی هزینه‌های گس برای اجرای تراکنش‌های مبتنی بر اتریوم در بازارهای NFT مناسب است. برای استفاده از این ابزار نیازی به هیچگونه ثبت نام ندارید.

نحوه انتشار و فروش نیفتی‌ها

برخلاف بسیاری از بازارهایی که امکان مینت کردن و تبادل را فراهم می‌کنند، نیفتی‌ها (NFT) فقط می‌توانند در یک بازار اولیه در نیفتی گیت وی منتشر یا ایجاد شوند و به فروش برسند. این موارد به عنوان Art drops شناخته می‌شود و برای شروع، باید کیف پول دیجیتال مخصوص به خود، یک کیف پول Gemini برای برداشت یا خرید توکن و یک کیف پول MetaMask برای تراکنش‌های اتر، را آماده داشته باشید.

جدا از نگهداری و خرج کردن اتریوم، کیف پول‌های دیجیتال به شما این امکان را می‌دهند تا تراکنش‌های اتریوم خود را تأیید و امضا کنید و از هزینه‌های گس برای تسهیل تراکنش‌های خود استفاده کنید. برای انتشار اولین نیفتی خود در نیفتی گیت وی، باید به آدرس Niftygateway.com/become-creator بروید  و سپس برای پر کردن فرم بررسی، گزینه
« APPLY NOW» را انتخاب کنید.

اطلاعاتی که برای پر کردن فرم مورد نیاز خواهد بود عبارتند از:

  • نام کامل شما.
  • پیوندهایی به پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی و نمونه کارهای NFT شما.
  • ویدئویی از معرفی خود. این مورد می‌تواند پیوندی به کانال یوتیوب یا ویدیویی از گوگل درایو شما باشد.
  • از شما می‌پرسند که اهداف شما به عنوان یک هنرمند چیست؟ این سوال برای اطمینان از اینکه متوجه کاری که می‌کنید هستید یا خیر و اینکه در اصل هنرهای دیجیتال چیست و از طرفی اینکار چطور بهره‌ وری و ارزش آثار هنری منتشر شده در نیفتی گیت وی را افزایش می‌دهد.
  • باز هم، سبک پروژه مورد نظر از شما خواسته می‌شود: موسیقی، ورزش، یا آثار هنری NFT ؟ انتخاب بر عهده شما است.

پر کردن این فرم نباید بیش از 10 دقیقه طول بکشد. اما ممکن است روزها طول بکشد تا تأیید شوید و NFT های خود را در نیفتی گیت وی منتشر کنید و بسته به تعداد درخواست‌های موجود این مدت زمان ممکن است متغیر باشد.

انتشار NFT ها می‌تواند به معنای مینت کردن NFT ها بر روی پلتفرم دیگری و سپس انتقال آنها به نیفتی گیت وی باشد. نیفتی گیت وی عمدتاً امکان خرید و فروش NFT را برای کاربران فراهم می‌کند.

با این حال، می‌توانید با تیم نیفتی گیت وی همکاری کنید تا NFT خود را روی این پلتفرم داشته باشید، اما ابتدا باید برای انجام این کار تأیید شده باشید.

چگونه نیفتی‌های خود را به فروش برسانید

فرض کنید به دنبال فروش نیفتی‌های خود در یک بازار ثانویه هستید. یعنی شما قبلا یک NFT خریداری کرده‌اید و مشتاقانه منتظر فروش آن هستید. اینکار به این صورت است:

  • از طریق کیف پول MetaMask به کیف پول Nifty Gateway Omnibus خود وارد شوید و روی آن نیفتی بخصوص که می‌خواهید بفروشید کلیک کنید.
  • قیمتی را انتخاب کنید و روی گزینه « Put on sale» کلیک کنید.
  • برای مورد قبول واقع شدن نقل و انتقال، این تراکنش را تایید کنید. با انجام اینکار نیفتی‌های شما پس از تایید تیم Nifty برای فروش به بازار نیفتی گیت وی ارسال می‌شود.

پس از فروختن یک NFT، نیفتی گیت وی هزینه‌های خدمات را کسر کرده و سپس مبلغ باقی‌مانده را به عنوان توکن USD (USDC) به موجودی نیفتی گیت وی شما منتقل می‌کند، که می‌توانید آن را از طریق بانک یا حساب Gemini خود برداشت کنید. شما می‌توانید تا 5000 دلار در هفته از این حساب برداشت کنید.

نحوه هدیه دادن NFT در نیفتی گیت وی

برای افزایش محبت در بین کاربران، نیفتی گیت وی به شما این امکان را می‌دهد تا NFT های مورد نظر خود را به عنوان هدیه برای هر کسی که دوست داشته باشید ارسال کنید. برای آسان‌تر کردن کار، با استفاده از اعتبار خود و یک آدرس ایمیل معتبر، می‌توانید به راحتی هزینه آن را پرداخت کنید و تقریباً برای هر کسی که بخواهید، یک NFT ارسال کنید.

نحوه خرید نیفتی‌ها در نیفتی گیت وی

خرید نیفتی‌ها در نیفتی گیت وی بسته به نوع شرایط متفاوت است. در اینجا گزینه‌های موجود مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

  • حراج بی صدا. گزینه بی‌صدا به شما امکان می‌دهد قیمت‌ها را بر اساس art drops تنظیم کنید تا بالاترین پیشنهاد صاحب NFT شود.
  • قرعه کشی. قرعه کشی مانند لاتاری یا هرگونه قرعه کشی دیگری عمل می‌کند که در آن پشینهاد خود را برای خرید یک اثر هنری با ثبت نام در این قرعه کشی به شانس واگذار می‌کنید.
  • نسخه باز. نسخه باز اجازه می‌دهد تا چندین نسخه از یک اثر هنری با قیمت‌های ثابت فروخته شود.
  • پیشنهاد جهانی. پیشنهاد جهانی به شما این امکان را می‌دهد تا پیشنهادات خود را برای صاحبان NFT ارسال کنید تا شانس برنده شدن بیشتری را برای این NFT داشته باشید.

با این حال، فقط با استفاده ازکارت اعتباری خود، می‌توانید به سادگی NFT ها را در نیفتی گیت وی خریداری کنید. اینکار ساده، سریع و آسان است.

  • هنگام ورود به سیستم، گزینه «Marketplace» را خواهید دید که به صورت مشهودی در گوشه سمت راست بالای پلتفرم قرار گرفته شده است. روی آن کلیک کنید و یک نیفتی را به سلیقه خود انتخاب کنید.
  • سپس بر روی گزینه « Buy Now» کلیک کنید.
  • می‌توانید انتخاب کنید که نیفتی‌های شما در کجا قرا بگیرد: MetaMask یا مستقیماً به حساب نیفتی گیت وی خود منتقل شود. گزینه MetaMask بیشتر از بقیه موارد ترجیح داده می‌شود.

به همین سادگی یک Art drop خریداری کردید. این NFT می‌تواند چندین نسخه از یک اثر هنری محدود یا فقط یک نسخه باشد. نیفتی گیت وی هر دو را برای شما امکان پذیر می‌کند. برای مشاهده آسان NFT های جمع آوری شده خود، از برنامه تحت وب نیفتی گیت وی استفاده کنید. استفاده از آن ساده بوده و با تلفن‌های همراه نیز سازگار است.

مزایا و معایب استفاده از نیفتی گیت وی

در این قسمت مزایا و معایب استفاده از نیفتی گیت وی آورده شده است.

مزایا

  • شما می‌توانید NFT ها را با استفاده از کارت اعتباری خریداری کنید. افراد غیر حرفه‌ای در زمینه رمزارز نیز می‌توانند به راحتی NFT ها را در نیفتی گیت وی خریداری کنند و برای سایر افراد خارج از دنیای کریپتو نیز هدایایی ارسال کنند.
  • می‌توانید NFT ها را در نیفتی گیت وی هدیه دهید. فقط با استفاده از یک کارت اعتباری و یک آدرس ایمیل، می‌توانید NFT ها را به عنوان هدیه برای افرادی که ممکن است نحوه استفاده از کیف پول را ندانند، ارسال کنید.
  • می‌توانید با استفاده از بانک خود پول نقد دریافت کنید. اگرچه این گزینه فقط به کاربران بانک‌های ایالات متحده محدود می‌شود، اما ویژگی خوبی است که به افراد این اجازه را می‌دهد تا وجوه خود را مستقیماً از حساب‌های بانکی خود برداشت کنند.
  • وجوه برداشت شده شما به یک استیبل کوین تبدیل می‌شود. با USDC، به عنوان یک استیبل کوین، لازم نیست از نوساناتی که ممکن است با استفاده از ارز اتر و سایر توکن‌های قابل تعویض رخ دهد، بترسید.
  • پس از گرفتن توکن خود می‌توانید ارزهای دیجیتال را مبادله کنید. با استفاده از Gemini، یک صرافی رمزارز محبوب، می‌توانید توکن‌های قابل تعویض خود را به پول نقد تبدیل کنید.

معایب

  • نیفتی گیت وی گزارش‌هایی مبنی بر چندین مورد هک‌ داشته است که از آن‌ها مبالغی به سرقت رفته‌ است. این بدان معنی است که این پلتفرم ممکن است چندان امن نباشد، به خصوص برای کسانی که 2FA خود را فعال نکرده اند.
  • نیفتی گیت وی یک فرآیند بررسی دقیق دارد، که ممکن است برای کسانی که مایل به انتشار و مالکیت NFT در این پلتفرم هستند، روزها طول بکشد.
  • شما نمی‌توانید NFT ها را در نیفتی گیت وی بسوزانید. این قانون ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، به خصوص برای کسانی که ممکن است بخواهند NFT های خود را از پلتفرم حذف کنند. با این حال، می‌توانید NFT های خود را به بازار دیگری مبتنی بر اتریوم منتقل کنید.
  • شما نمی‌توانید NFT را به طور سنتی در نیفتی گیت وی مینت کنید. ایجاد یک NFT نیازمند همکاری و یک فرآیند بررسی قوی است. جای تعجب نیست که چرا این پلتفرم در بین هنرمندان و افراد مشهور دیجیتالی بسیار محبوب است.
  • ویژگی « Unlock Content» که در OpenSea مشاهده می‌شود به آسانی در نیفتی گیت وی در دسترس نیست، به این معنی که نمی‌توانید فایل‌های اضافی جدیدی را در بین فایل‌های موجود در حساب خود اضافه کنید.
  • برداشت از طریق بانک‌ها فقط به کاربران بانک‌های ایالات متحده محدود می‌شود.
  • مالیات یکی دیگر از مشکلات کاربران بانک و کارت اعتباری است، و ممکن است متوجه شوید که بر خلاف کیف پول دیجیتالی که در آن مالیات کمتر است، هزینه زیادی را صرف پرداخت مالیات کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: اوپن سی (OpenSea) چیست؟ با اولین و بزرگترین بازار NFT آشنا شوید

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید آثار هنری دیجیتالی با‌ارزش و باکیفیت را از هنرمندان برجسته خریداری کنید، و در بهترین حالت، تنها با استفاده از کارت اعتباری خود اینکار را انجام دهید، نیفتی گیت وی گزینه شماره یک شما است. اثر هنری شما، ارزش خود را نگه می‌دارد، زیرا می‌توان آن‌ها را در یک بازار ثانویه به شرط اینکه آن را از یک هنرمند دیجیتال مشهور خریدا باشید، دوباره فروخت.

عضویت در آن نیز بسیار ساده است، اگرچه، برای مجموعه‌داران، انتشار آثارشان آنقدر نیز آسان نیست. یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیز در مورد استفاده از نیفتی گیت وی، ویژگی «ارسال هدیه» است که به شما امکان می‌دهد NFT بخرید و آن‌ها را برای عزیزان یا دوستان خود به عنوان هدیه ارسال کنید.

همانطور که گفته شد، نیفتی گیت وی خرید و فروش NFT ها را آسان می‌کند و فقط با ثبت نام و با استفاده از ایمیل و رمز عبور می‌توانید شروع به کار کنید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان