واقعیت تلخ؛ قیمت لونا کلاسیک (LUNC) هرگز به 1 دلار نخواهد رسید

خانهاخبارواقعیت تلخ؛ قیمت...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

صحبت های مربوط به طرح مالیات 1.2 درصدی بر تمامی تراکنش های داخلی شبکه ترا کلاسیک باعث شد تا قیمت لونا کلاسیک، توکن بومی این شبکه در یک هفته گذشته با رشد شگفت انگیز 171 درصدی همراه شود. در پی این اتفاق بسیاری از اعضای جامعه امیدوار شدند و انتظار دارند که قیمت این ارز بتواند تا محدوده 1 دلاری حرکت کند.

- Advertisement -

با این حال باید دقت داشت که با توجه به شرایط حاکم در این شبکه فروپاشی شده و خارج شدن توسعه دهندگان زیادی از آن، ممکن است حرکت اخیر این پروژه مبنی بر بازگشت دوباره و نجات آن تنها یک پامپ و دامپ عمدی برای جذب کاربر و یا فروش دارایی ها توسط هولدرهای بزرگ بوده باشد.

- Advertisement -

جامعه ترا کلاسیک قصد دارد توکن های لونا کلاسیک بیشتری را بسوزاند اما در همین حین تریدرها باید مراقب باشند که خود درگیر این موضوع و عواقب آن نشوند. به لطف حمایت اعضای جامعه، تیم ترا کلاسیک قصد دارد یک مرحله دیگر از توکن سوزی لونا کلاسیک را اجرایی کند.

زمانی که استیبل کوین این شبکه در ماه مه سقوط کرد، بسیاری فکر کردند که دیگر امیدی برای ترا وجود ندارد. دو کوان، مدیرعامل ترا فرم لبز اما به سرعت بلاک چین جدیدی را ایجاد کرد و نام شبکه شکست خورده را به ترا کلاسیک و توکن آن را به لونا کلاسیک تغییر داد.

با این حال از زمان سقوط اکوسیستم ترا، تلاش ها برای نجات و بازگردانی آن به آرامی در حال پیشرفت بوده است. در ماه ژوئن، طرحی پیشنهادی مبنی بر سوزاندن بخشی از کارمزدهای تراکنش های ترا کلاسیک و افزایش پاداش اعتبارسنج ها نشان داد که همچنان انگیزه هایی برای توسعه و نجات این شبکه حتی با وجود رها شدن از سمت شرکت ترا فرم لبز وجود دارد.

پس از آن، طرح دیگری روی کار آمد و مورد پذیرش اعضای جامعه قرار گرفت که بر اساس آن 1.2% از تمامی توکن ها در تراکنش ها سوزانده شود. با این حال باید گفت که هنوز جزئیاتی مربوط به روش اجرایی شدن این طرح مشخص و اعلام نشده است.

با این وجود و علیرغم تمام مشکلات موجود، توکن بومی ترا کلاسیک همچنان در حال معامله است و بسیاری امید به افزایش قیمت لونا کلاسیک در آینده دارند. در این مدت نوسانات توکن زیاد بوده اما با توجه به نقدینگی بسیار کم آن به چشم نیامده است. در همین حین، توسعه دهندگان کم باقی مانده در اکوسیستم ترا کلاسیک برای ایجاد جنب و جوش در میان اعضای جامعه کافی بوده‌اند.

برای بسیاری از ارزهایی که قیمت بسیار کمی دارند، مردم با امید آنکه روزی شاهد افزایش قیمت و رسیدن آن به 0.1 دلار و یا حتی 1 دلار باشند، به معامله و هولد آنها می‌پردازند. اتفاقی که از نظر این افراد برای قیمت لونا کلاسیک نیز دور از ذهن نیست.

هرچند باید دقت داشت که در شرایط فعلی، قیمت یک دلاری لونا کلاسیک ارزش بازار آن را به تریلیون ها دلار می‌رساند و همین یکی از بزرگ ترین موانع بر سر راه این ارز است. با این حال، طرح پیشنهادی تازه از سمت ادوارد کیم، یکی از اعضای جامعه ترا کلاسیک، امید را برای جامعه این ارز نگه داشته است.

طرح پیشنهادی وی آن است که تمامی تراکنش های درون زنجیره ای ترا مشمول 1.2% مالیات و توکن سوزی شوند. در پست وبلاگی خود در ترا کلاسیک وی درباره مزایا و مضرات این طرح توضیح داد و از اعضای جامعه خواست تا در صحبت کردن درباره این موضوع به وی بپیوندند. در پی این طرح و صحبت های کیم، قیمت لونا کلاسیک با رشد خارق العاده 170 درصدی همراه شد به بالاترین حد خود از زمان سقوط در ماه مه رسید.

اما توکن سوزی و مالیات بر تراکنش های لونا کلاسیک چه هدفی را دنبال می‌کند. چگونه اعضای جامعه قادر خواهند بود این مالیات را در صرافی های متمرکز اعمال کنند. این دسته از سوالات، مواردی هستند که اعضای جامعه ترا قبل از هرگونه تصمیمی باید به آنها بپردازند و پاسخ و راهکاری مناسب برایشان پیدا کنند. چرا که چنین اتفاقی می‌تواند منجر به نوسانا قیمتی شدیدی برای لونا کلاسیک در آینده شود.

توکن سوزی و کسب درآمد

توکن سوزی یک مفهوم سر راست است. زمانی که موجودی یک چیز کاههش می‌یابد اما تقاضا برای آن در سطح قبلی باقی می‌ماند، بدان معناست که مردم حاضر هستند قیمت بالاتری را برای آن دارایی بپردازند.

تصادفی نیست که بسیاری از پروژه ها و پروتکل های مشهور در حوزه کریپتو از مکانیسم های توکن سوزی بهره می‌برند. توسعه دهندگان شیبا اینو به صورت روتین چنین اقدامی را انجام می‌دهند و بایننس نیز برای توکن BNB خود چنین مکانیسمی را به صورت فصلی طراحی کرده است.

مطلب مفید: همه چیز درباره آدا فایننس (ADA FINANCE) ؛ توکن ADAFI

با این حال مکانیسم توکن سوزی اغلب تاثیر بسیار کمی روی میزان عرضه و تقاضای واقعی می‌گذارد. در رابطه با BNB، تقریبا تمامی توکن های سوزانده شده متعلق به ذخایر صرافی هستند که از روز راه اندازی نگه داری شده‌اند. زمانی که بایننس اعلام می‌کند میلیون ها توکن را سوزانده در ظاهر موضوع شگفت انگیزی به نظر می‌رسد اما در حقیقت این توکن های هیچوقت در گردش نبوده‌اند. در همین راستا است که چنین رویدادهایی تاثیری در افزایش قیمت BNB نداشته‌اند.

اما هدف از توکن سوزی ایجاد روایتی بسیار قدرتمند است که حتی تازه کار ترین سرمایه گذار حوزه کریپتو نیز متوجه آن شود و بتواند به آن رجوع کند. مهم نیست که مکانیسم توکن سوزی تا چه حد بر موجودی و یا قیمت دارایی تاثیر گذار است، چرا که در نهایت این رویداد اغلب باعث هیجان اعضای جامعه و افزایش قیمت می‌شود.

در رابطه با لونا کلاسیک نیز برنامه توکن سوزی و مالیات گذاری شبکه ترا کلاسیک احتمالا اتفاقی یکسان را رقم می‌زند و روایتی قوی را ایجاد می‌کند تا شاهد سرمایه گذاران بیشتری در این ارز باشیم. بیشتر معاملات لونا کلاسیک در حال حاضر خارج از زنجیره و در صرافی های متمرکز مانند بایننس، کوکوین و … رخ می‌دهند.

چنین اتفاقی بدان معناست که حتی در صورت پذیرش طرح مالیات شبکه، تنها بخش کوچکی از لونا کلاسیک ها سوزانده خواهند شد. در حالی که بسیاری از اعضای جامعه، از  صرافی هایی مانند بایننس خواستار اعمال این طرح مالیاتی شده‌اند اما بعید است که شاهد چنین اتفاقی باشیم.

همچنین لازم به ذکر است که از زمان فعال سازی دوباره استیکینگ در شبکه ترا کلاسیک در اوایل سال، هولدرهای بزرگ و اعتبارسنج ها در حال بهره بری و استفاده از پاداش های بسیار زیاد این قابلیت بوده‌اند.

به دلیل آن که پس از سقوط شبکه، افراد کمتری نیابت لونا کلاسیک های خود را به اعتبارسنج ها می‌دهند، پاداش های استیکینگ بین افراد کمتری تقسیم می‌شود و نرخ سود 37 درصدی را ایجاد کرده است. اکنون استیک کنندگان قدیمی تر جیب های خود را پر کرده و آماده‌اند تا توکن های خود را به سرمایه گذارانی که امید دارند قیمت لونا کلاسیک به 1 دلار برسد، بفروشند.

در نهایت باید گفت که لونا کلاسیک از دلایل بنیادی بسیار کمی برای رسیدن به ارزش 1 دلاری و یا حتی 1 سنتی برخوردار است. دلیلی برای توسعه دهندگان جدی و مهم وجود ندارد که بخواهند به سراغ این شبکه بیایند.

توسعه دهندگان فعال فعلی نیز بیشتر شبکه را به عنوان سرگرمی می‌بینند تا یک سرمایه گذاری جدی که بخواهند در آن دخیل باشند. البته باید دقت داشت که این دلایل نمی‌تواند مانع رشد قیمتی دوباره لونا کلاسیک در آینده شود اما می‌تواند به این معنا باشد که احتمال ریزش قیمت آن نیز به اندازه افزایش آن بالا است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان