آینده ارزهای دیجیتال و بلاک چین

خانهریپورتاژآینده ارزهای دیجیتال...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

بلاک چین (Blockchain) نوعی پایگاه داده مشترک است که با یک پایگاه داده معمولی در نحوه ذخیره اطلاعات متفاوت است. بلاک چین ها، داده ها را در بلوک هایی که از طریق رمزنگاری به هم مرتبط شده اند ذخیره می کنند. انواع مختلفی از اطلاعات را می توان در یک بلاک چین ذخیره کرد، اما رایج ترین استفاده از بلاک چین برای تراکنش ها به عنوان دفتر کل بوده است.

- Advertisement -
spot_img

در مورد ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC)، بلاک چین غیرمتمرکز است، به طوری که نه تنها هیچ فرد یا گروهی کنترلی بر آن ندارد، بلکه همه کاربران به طور جمعی کنترل آن را حفظ می‌کنند.

- Advertisement -

بلاک چین های غیرمتمرکز تغییر ناپذیر هستند، به این معنی که داده های وارد شده برگشت ناپذیر هستند. برای ارز دیجیتال بیت کوین، تراکنش ها به طور دائم ثبت می شوند و برای همه قابل مشاهده هستند.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک دفتر کل مشترک و تغییرناپذیر است که فرآیند ثبت تراکنش ها و ردیابی دارایی ها را در یک شبکه معاملاتی تسهیل می کند. یک دارایی می تواند ملموس (خانه، ماشین، زمین نقدی) یا نامشهود (مالکیت معنوی، حق ثبت اختراع، حقوق کپی، نام تجاری) باشد. تقریباً هر چیز با ارزشی را می توان در یک شبکه بلاک چین ردیابی و داد و ستد کرد و ریسک های مربوط به آن را نیز کاهش داد.

آینده ارزهای دیجیتال و بلاک چین

چندین راه برای ایجاد یک شبکه بلاک چین وجود دارد: آنها می توانند عمومی باشند، جایی که هر کسی می تواند به آن ملحق شود، خصوصی، جایی که یک سازمان شبکه را اداره می کند، دارای مجوز، جایی که شرکت کنندگان نیاز به دریافت دعوت نامه یا مجوز برای عضویت دارند، یا توسط یک کنسرسیوم ساخته و نگهداری شوند.

صنایعی که در حال حاضر از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کنند

شرکت تحقیقاتی Forrester، قبل از در نظر گرفتن راه حل بلاک چین، چهار سوال را برای سازمان ها و صنایع مطرح کرده است:

  • آیا چندین طرف باید به داده های مشابه دسترسی داشته باشند؟
  • آیا همه طرفین نیاز به اطمینان دارند که داده ها معتبر هستند و دخل و تصرفی در آنها وارد نشده است؟
  • آیا به واسطه ای تکیه می کنید که هیچ ارزشی اضافه نمی کند؟ یا اینکه برای تطبیق تراکنش‌های چند طرف، زمانی که همه باید داده‌های یکسانی داشته باشند، به یک فرآیند پیچیده و غیرقابل اعتماد تکیه می‌کنید؟
  • آیا دلایل خوبی برای نداشتن یک سیستم متمرکز وجود دارد؟

اگر پاسخ همه این سوالات “بله” باشد، یک راه حل بلاک چین ممکن است منطقی باشد. فارستر همچنین توصیه می کند که صنایع بزرگ فکر کنند اما از کوچک شروع کنند. مشتریان IBM در حال حاضر با استفاده از فناوری بلاک چین IBM و مشاهده نتایج واقعی کسب و کار، صنایع خود را متحول می کنند.

Nordea شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را قادر می‌سازد تا زمانی که با سایر بانک‌های بزرگ اروپایی برای توسعه یک پلتفرم تامین مالی تجارت، مبتنی بر پلتفرم بلاک چین IBM که بر روی IBM Cloud اجرا می‌شود، شریک شوند، در تجارت بین‌المللی شرکت کنند.

هدف INBLOCK غلبه بر کاستی‌های فنی ارزهای دیجیتال است و در نتیجه با استفاده از IBM LinuxONE تراکنش دارایی‌های دیجیتال را سریع‌تر، راحت‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

برای کروگر، یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروش‌های مواد غذایی در ایالات متحده، فراخوان مواد غذایی بسیار پرهزینه است، زیرا اغلب باید محصول بی‌تأثیر را از قفسه‌ها بیرون بکشد.

با پیاده‌سازی یک بلاک چین با ماژول‌های IBM Food Trust مخصوص صنعت برای قابلیت ردیابی غذا، خرده‌فروش می‌تواند با تامین‌کنندگان برای ردیابی مواد غذایی از مزرعه تا قفسه‌های آن همکاری کند.

آینده بلاک چین

آینده بلاک چین

American Banker پنج سوال را منتشر کرد که نشان می دهد صنعت بلاک چین به کجا می رود. با این حال، پاسخ به این سوالات بسیار ساده تر از آن است که بتوان حدس زد. بلاک چین امروز برای استفاده تجاری و دولتی آماده است!

  1. بانک ها منتظر چه چیزی هستند؟

موسسات مالی خود را در خط مقدم فناوری بلاکچین قرار داده اند. این امر باعث می شود زمان بسیاری از تراکنش ها از چند روز به دقیقه کاهش یابد و تقریباً به T+0 نزدیک شود.

  1. آیا تنظیم کننده ها وارد عمل خواهند شد؟

معاون فناوری بلاکچین IBM در طول جلسه استماع، فراتر از بیت کوین: کاربردهای نوظهور برای فناوری بلاک چین، گفت: “کاربردهای بالقوه بلاک چین بسیار گسترده تر از ارزهای دیجیتال است.

IBM در بیش از 400 پروژه بلاکچین در زنجیره تامین، دولت، مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل، بیمه، مواد شیمیایی، نفت و … مشارکت داشته است. از این تجربیات، IBM سه مزیت کلیدی ایجاد کرده است: ما معتقدیم که بلاکچین یک فناوری تحول‌آفرین است که می‌تواند نحوه تعامل کسب‌وکارها و دولت را به‌طور اساسی تغییر دهد، بلاک چین باید برای تشویق به پذیرش گسترده، نوآوری و قابلیت همکاری باز باشد و بلاک چین برای تجارت و دولت آماده است.”

این اظهارات و توصیه‌های بعدی با استقبال بسیار خوبی از سوی یکی از مجریان، به عنوان معاون کمیسر، سیاست‌گذاری و پاسخ غذایی برای سازمان غذا و داروی ایالات متحده انتخاب شد.

3. آیا یک سندباکس بلاک چین کمک خواهد کرد؟

یکی از اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار (Hester Peirce) گفت: “یک جعبه شنی می تواند مفید باشد. اما شما نمی خواهید والدین در جعبه شنی و ساخت قلعه شنی باشند. معمولاً می خواهید بچه ها خودشان آن را بفهمند. هنگامی که تنظیم کننده ها شما را زیر نظر دارند، روند خلاقیت را تغییر می دهند.”

4. آیا بانک ها در دنیای بلاک چین ضروری هستند؟

رشد بیت کوین برخی را به این باور رساند که دیگر نیازی به بانک ها برای انتقال امن پول جهانی نیست. با این حال، بانک ها مخالف هستند. تحقیقات نشان داد، در یک گزارش مشترک بین IBM Blockchain و OMFIF، بسیاری از شرکت‌کنندگان صنعت پتانسیل قابل‌توجهی برای DLT در راستای افزایش کارایی و کاهش هزینه‌های تطبیق در تسویه اوراق بهادار می‌بینند.

سرمایه‌گذاری مشترک اخیر بین Deutsche Bundesbank و Deutsche Borse، که یک نمونه اولیه کاربردی از پلتفرم تسویه اوراق بهادار مبتنی بر DLT را ایجاد کرده است که تحویل در مقابل تسویه پرداخت سکه‌ها و اوراق بهادار دیجیتال را انجام می‌دهد، نشان دهنده پیشرفت در این زمینه است.

5. اگر روند فعالیت تکنولوژی بلاک چین با مشکلی رو به رو شود، چه کسی مقصر آن است؟

طبق گفته American Banker: “اگر بلاکچین جایگزین سیستم مالی فعلی شود، توسعه‌دهندگان می‌توانند با همان مسئولیت امانتداری بانک‌ها مواجه شوند. اینکه این وظیفه چگونه به نظر می رسد، یک موضوع بحث برانگیز در صنعت است.”

پنج پیش بینی برای آینده بلاک چین

در حالی که نگاه به آینده دور بلاک چین بسیار هیجان انگیز است، نوآوری های جدید دائماً وارد بازار می شوند که نوید استفاده بزرگتر و جسورانه تر از این فناوری را می دهد. از آنجایی که شبکه های بلاک چین فعال همچنان به ایجاد تغییرات دگرگون کننده واقعی در تعدادی از صنایع ادامه می دهند، تیم بلاکچین IBM پنج روند زیر را در آینده نزدیک پیش بینی کرد:

1. مدل های حکمرانی عملی پدیدار خواهد شد

در سال 2020، شاهد مدل‌های جدید حکمرانی خواهیم بود که کنسرسیوم‌های بزرگ و متنوع را قادر می‌سازد تا به تصمیم‌گیری، طرح‌های مجوز، و حتی پرداخت‌های با کارآمدتر نزدیک شوند. این مدل‌ها به استانداردسازی اطلاعات از منابع مختلف و گرفتن مجموعه‌های داده جدید و قوی‌تر کمک می‌کنند.

2. ارتباط متقابل یک گام به واقعیت نزدیکتر می شود

عامل مهمی برای پیوستن به یک شبکه بلاکچین در سطح صنعت است که بیش از یک پنجم آن را ضروری می‌دانند. اگرچه هنوز کارهایی برای انجام دادن در این زمینه وجود دارد، اما با رسیدن شبکه‌های نوظهور بیشتر به حجم بحرانی، متوجه خواهیم شد که اعضای بیشتری از یک شبکه منتظر راهنمایی برای ادغام بین پروتکل‌های مختلف هستند.

3. فناوری‌های مجاور با بلاک چین ترکیب می‌شوند تا یک مزیت در سطح بعدی ایجاد کنند

ترکیب فناوری‌های مجاور با بلاک چین به ما کمک می‌کند کارهایی را انجام دهیم که قبلاً انجام نشده‌اند. داده های قابل اعتمادتر از بلاک چین، الگوریتم های زیربنایی را بهتر اطلاع رسانی و تقویت می کند. بلاک چین به ایمن نگه داشتن آن داده‌ها و بررسی تک تک مراحل فرآیند تصمیم‌گیری کمک می‌کند و بینش‌های دقیق‌تری را که توسط داده‌هایی که مشارکت‌کنندگان شبکه به آن اعتماد دارند را امکان‌پذیر می‌سازد.

4. ابزارهای اعتبار سنجی برای مبارزه با منابع داده های تقلبی آغاز خواهند شد

با نیاز به افزایش مکانیسم‌های حفاظت از داده‌ها، راه‌حل‌های بلاک چین از ابزارهای اعتبارسنجی همراه، چراغ‌های اینترنت اشیا و اوراکل‌ها استفاده می‌کنند. این امر باعث بهبود اعتماد می شود و وابستگی به ورود داده های انسانی را که اغلب مستعد خطا و تقلب است، از بین می برد.

5. بانک های مرکزی به ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) عمده فروشی و خرده فروشی گسترش خواهند یافت

با توجه به اینکه کشورهایی در آسیا، خاورمیانه و کارائیب شروع به آزمایش CBDC در زمان واقعی کرده‌اند، شکی نیست که آنها در سال جدید به شتاب گرفتن ادامه می‌دهند و پرداخت‌ها را به روش‌های مختلفی تعریف می‌کنند.

ارزهای دیجیتال و آینده آنها

ارزهای دیجیتال و آینده آنها

ارز دیجیتال هر ارزی است که منحصراً به صورت الکترونیکی در دسترس است. نسخه های الکترونیکی ارز در حال حاضر بر سیستم های مالی اکثر کشورها تسلط دارند. آنچه ارز دیجیتال را از ارز الکترونیکی موجود در حساب های بانکی متمایز می کند این است که ارز دیجیتال هرگز شکل فیزیکی به خود نمی گیرد.

ارزهای دیجیتال این پتانسیل را دارند که طرز تفکر جامعه در مورد پول را کاملاً تغییر دهند. ظهور بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و هزاران ارز دیجیتال دیگر که فقط به صورت الکترونیکی وجود دارند، بانک های مرکزی جهانی را به تحقیق درباره نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال ملی سوق داده است.

نفوذ روز افزون رمزارزها در اتفاقات زندگی مردم در سراسر جهان، باعث پذیرش این صنعت نوپا در جهان شده است. این امر باعث ورود صنعت کریپتو کارنسی به دنیای متاورس و NFT نیز شده است.

این مطلب رپورتاژ بوده و پایگاه خبری فکت کوینز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسئولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با فکت کوینز ندارد.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان