صندوق تراست سولانا راه‌اندازی شد؛ قیمت SOL در آستانه سقوط ۲۰ درصدی!

خانهاخبارصندوق تراست سولانا...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

روز گذشته و هم‌زمان با اکثریت ارزهای دیجیتال، قیمت سولانا نیز با اصلاح همراه شد و با ریزش تقریباً 4 درصدی خود به محدوده 24.5 دلاری رسید. در حال حاضر این ارز با رشد بسیار کم نسبت به روز گذشته در سطح 25 دلاری در حال معامله است. باید اشاره داشت که در مقایسه با دیگر ارزها، بیت کوین و اتریوم نیز تقریباً اصلاحی مشابه را داشتند و هر کدام با سقوط 3 درصدی همراه شدند.

- Advertisement -
spot_img
نمودار یک ساعته سولانا

اصلاح تکنیکال قیمت سولانا

به نقل از کوین تلگراف، فشار فروش سولانا روز گذشته پس از آن آغاز شد که قیمت وارد ناحیه مقاومتی سال 2023 شد. از ماه ژانویه تاکنون، محدوده 25 تا 27 دلاری مانع از رشد قیمت این ارز دیجیتال شده است. همچنین باید اشاره داشت که سولانا پس از هر بار برخورد به این محدوده با اصلاح 25 تا 40 درصدی همراه شده است.

- Advertisement -

در حال حاضر و با برخورد قیمت به این ناحیه مقاومتی، احتمال یک اصلاح قدرتمند و سقوط قیمت SOL افزایش قابل‌توجهی داشته است. علاوه بر آن، باید اشاره داشت که شاخص RSI سولانا در ناحیه اشباع خرید است که می‌تواند ریزش و اصلاح قیمت را توجیه کند. در سناریو نزولی اشاره شده، اولین هدف قیمت محدوده 20 دلاری است که در پی آن SOL باید سقوط 20 درصدی را تجربه کند.

نمودار روزانه SOL

از سویی دیگر اما، اگر قیمت بتواند از ناحیه ثابت 25 تا 27 دلاری به سمت بالا خارج شود، هدف بعدی خریداران سطح 30 دلاری خواهد بود که سال گذشته نقش حمایتی را برای سولانا ایفا کرده بود. چنین حرکتی می‌تواند رالی صعودی را تا 35 دلار نیز در ماه‌های آتی ادامه دهد. البته در این محدوده، خریداران با میانگین 50 هفته‌ای مواجه خواهند شد و انتظار اصلاح وجود دارد.

نمودار هفتگی

مطلب مفید: بهترین ابزارهای هوش مصنوعی کدام‌ است؟ معرفی ۱۷ ابزار AI کاربردی

صندوق تراست سولانا در گری اسکیل

روز گذشته شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل اعلام کرد که صندوق تراست سولانا را به محصولات خود اضافه کرده است و کاربران می‌توانند در بازار آن را با نماد GSOL پیدا کرده و معامله کنند. این صندوق نوعی اوراق بهادار است که ارزش خود را از قیمت بازار سولانا می‌گیرد. در حقیقت این صندوق به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا بدون داشتن چالش خرید و نگه‌داری مستقیم SOL، به بازار این ارز دسترسی داشته باشند.

نکته قابل‌توجه در ارتباط با این اعلامیه آن بود که قیمت سولانا بدون توجه به آن با سقوط 4.4 درصدی همراه شد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل مهم سقوط قیمت پس از این اعلامیه، وضعیت فعلی شرکت گری اسکیل و صندوق‌های سرمایه‌گذاری آن باشد. قابل ذکر است که این شرکت مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسته عمل می‌کنند، به این معنی که گری اسکیل نمی‌تواند سهام جدیدی منتشر کند یا سهام را از بازار آزاد حذف کند تا با جریان یا خروج سرمایه سازگار شود.

تاثیر گر اسکیل بر سولانا

بدین ترتیب، قیمت سهام سولانا در صندوق سرمایه‌گذاری این شرکت می‌تواند با ارزش اصلی دارایی در بازار تفاوت داشته باشد. این موضوع می‌تواند باعث ترس سرمایه‌گذاران در بازار نزولی و زمانی شود که سهام GSOL آن‌ها با تخفیف و کاهش نسبت به ارزش اصل دارایی معامله می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان