ادعای عجیب صرافی هوبی: اتفاقات اخیر گالا گیمز حمله هکری کلاه سفید نبود

خانهاخبارادعای عجیب صرافی...

آنچه می‌خوانید...

چهار روز پیش فردی در شبکه بایننس اسمارت چین، دو میلیارد دلار توکن pGALA پروژه گالا گیمز را مینت (در اصطلاح به معنای تولید یک ارز دیجیتال است) کرد و بخشی آن را در صرافی پنکیک سواپ به فروش رساند؛ اتفاقی که باعث سقوط قیمت توکن pGALA شد. پس از آن، پروژه گالا گیمز و تیم پی‌نتورک (pNetwork) در پیام‌هایی کاربران را به آرامش دعوت و اعلام کردند شدند این یک حمله هکری کلاه سفید هماهنگ‌شده بوده است، با این حال، صرافی هوبی مدعی شده حمله مذکور، صرفا برای کسب سود انجام شده است.

بیشتر بخوانید: شایعه هک گالا گیمز و سقوط قیمت GALA؛ ماجرا چه بود؟

ماجرای حمله به گالا گیمز از چه قرار بود؟

به گزارش کوین تلگراف، با فروش بخشی از توکن‌های مینت‌شده در صرافی پنکیک سواپ، فرد مهاجم موفق شد 12977 واحد بایننس کوین (BNB) به دست بیاورد که در آن زمان، حدود 4.5 میلیون دلار ارزش داشت. حالا صرافی هوبی معتقد است تیم توسعه گالا گیمز و پی‌نتورک پشت این داستان بوده‌اند.

- Advertisement -

حساب توییتری شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین Lookonchain در توییتی به دنبال این اتفاق اعلام کرد برخی از معامله‌گران، از وضعیت پیش‌آمده سوء استفاده کرده و با خرید توکن pGALA از صرافی پنکیک سواپ و فروش آن در صرافی هوبی، باعث کاهش قیمت از 0.04 به 0.003 دلار شدند.

به دنبال ترس جامعه رمزارزها از هک احتمالی چند میلیارد دلاری، جیسون برینک، مدیرعامل پروژه گالا گیمز در توییتی اعلام کرد جایی برای نگرانی نیست و اتفاق صورت‌گرفته تنها بخشی از تلاش‌های پروتکل پی‌نتورک برای محافظت از استخر نقدینگی خود در برابر آسیب‌پذیری‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی‌ها و امنیت شبکه Gala Games

با این حال، صرافی هوبی در اطلاعیه اخیر خود مدعی شده اقدامات اخیر پروتکل پی‌نتورک یک حمله هکری کلاه سفید نبوده و تنها برای کسب سود رخ داده است. علاوه بر این، این صرافی مدعی شد ادعای شکل‌گیری یک حمله هکری کلاه سفید تنها بهانه‌ای از سوی تیم پی‌نتورک برای پیش‌گیری از عواقب قانونی این اتفاق بوده است.

علاوه بر این، صرافی هوبی مدعی شده که این اتفاق خسارت بسیار زیادی به کاربران وارد کرده و آماده است به نمایندگی از کاربران متضرر، علیه پی‌نتورک و گالا گیمز شکایت کند. با این حال، در صورتی که مهاجمان مبلغ مسروقه را بازگردانند، از این شکایت صرف نظر خواهد کرد.

در پاسخ به اتهامات وارد شده توسط صرافی هوبی، پی‌نتورک در توییتی آنها را تکذیب کرد. این پروتکل تاکید کرد مدارک قطعی دارد که نشان می‌دهد اتفاق پیش آمده با حسن نیت بوده و تماما با همکاری گالا گیمز انجام گرفته است. علاوه بر این، پی‌نتورک خاطرنشان کرد به دنبال شکایت از صرافی هوبی برای ادعاهای دروغینش خواهد بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان