در پی تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا، دائو تورنادو کش غیرفعال شد

خانهاخباردر پی تحریم...

آنچه می‌خوانید...

دائو تورنادو کش پس از آن که بسیاری از کاربران رسانه های اجتماعی گزارش دادند که اعضای جامعه در حال بحث درباره راه های مقابله با تحریم های اخیر دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هستند، غیرفعال شد. پس از بحثی که در آن اعضای جامعه رای دادند تا لایه حاکمیتی این میکسر به عنوان امضا کننده به کیف پول چند امضایی خزانه داری خود اضافه شود، دائو تورنادو کش غیرفعال شد و همچنان در این حالت باقی مانده است. گفتنی است که این کیف پول مبلغ 21 میلیون دلار را مدیریت می‌کند.

هنوز مشخص نیست دلیل اصلی غیرفعال شدن دائو تورنادو کش چیست اما مشخص است که مجموعه ای از اقدامات انجام شده توسط مقامات مختلف و موسسه های خصوصی در پی تحریم های آمریکا در این اتفاق بی تاثیر نبوده است. در چهار روز اخیر، سیرکل بیش از 75 هزار USDC را که جزء دارایی های آدرس های اعلام شده توسط وزرات خزانه داری بود را مسدود کرد، dydx گفت که برخی از حساب های در ارتباط با تورنادو کش را مسدود کرده و آلکمی و اینفورا نیز درخواست های از راه دور به این میکسر را مسدود کردند.

- Advertisement -

روز گذشته مقامات مبارزه با جرایم مالی در هلند اعلام کردند یک توسعه دهنده که در پولشویی با استفاده از تورنادو کش نقش داشته را دستگیر کردند. اقدامات شرکت ها و پلتفرم های متمرکز در رابطه با تورنادو کش از مقابله با تراکنش ها فراتر رفت و به پلتفرم های ارتباطی نیز رسید. روز دوشنبه هفته گذشته، رومن سمنوف، هم‌بنیانگذار این میکسر اعلام کرد که گیت هاب حساب کاربری وی را مسدود کرده است. همچنین کاربران دیسکورد گزارش دادند که روز گذشته کانال تورنادو کش از کار افتاده است. در زمان نگارش این مطلب کانال تلگرام این میکسر همچنان فعال است.

توییت تورنادو کش

باید گفت که مشخص نیست چرا کانال های خنثی و بی نقشی از جمله دیسکورد تورنادو کش در پاسخ به تحریم های آمریکا غیرفعال شده‌اند. هرچند، بر اساس بیانیه مشترک شورای آزمون موسسات مالی فدرال و دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا، تراکنش های ممنوعه و در ارتباط با لیست سیاه این نهادها از طریق تورنادو کش می‌تواند به عنوان دانلود نرم افزاری از نهادهای تحریم شده نیز تفسیر شود که با مجازات هایی مانند جریمه نقدی و زندان همراه است.

مطلب مفید: Merge اتریوم و قمار معامله‌گران! تحلیل آنچین هفته سی و دوم (20 مرداد)

امید مالکان، استاد دانشکده امور بازرگانی دانشگاه کلمبیا و مدرس ارزهای دیجیتال در بیانیه ای گفت:

«این اولین بار است که دولت آمریکا تعامل با یک نرم افزار را جرم انگاری کرده است. چنین اتفاقی انحراف بزرگی نسبت به دیدگاه های سنتی آنها مبنی بر تحریم افراد، شرکت ها و دولت ها است. مدارک زیادی وجود دارد که از تورنادو کش برای پولشویی حملات هکری استفاده می‌شود اما باید به این موضوع توجه داشت که علاوه بر این موارد، استفاده های مشروع و درست زیادی نیز از این میکسر می‌شود.»

قبل از آنکه تحریم های آمریکا علیه تورنادو کش وضع شود، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم گفت که از این میکسر برای کمک مالی به اوکراین استفاده کرده است و هدف وی حفظ حریم خصوصی مالی گیرنده بوده است. روز سه شنبه نیز یک فرد ناشاناس از این میکسر برای ارسال اتریوم به افراد مشهور استفاده کرده است که به نظر هدف وی به چالش کشیدن تحریم های آمریکا بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان