با ممنوعیت BUSD، بایننس نیاز خود به استیبل کوین را چگونه حل می‌کند؟

خانهاخباربا ممنوعیت BUSD،...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

صرافی بایننس در پی اقدام نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه استیبل کوین اصلی خود یعنی Binance USD، به استیبل کوین‌های جدید روی آورده است. گفتنی است که با ممنوعیت استیبل کوین بایننس (BUSD) این پلتفرم همواره به دنبال یافتن جایگزین بوده است.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین تلگراف، SEC در هفته‌های گذشته اخطارنامه‌ای به شرکت پکسوس، سازنده استیبل کوین دلار بایننس ارسال کرد و در آن ادعا مدعی شد که BUSD قوانین اوراق بهادار ایالات متحده را نقض می‌کند و خواستار توقف صدور آن شد.

- Advertisement -

به دنبال اطلاعیه SEC، دپارتمان خدمات مالی نیویورک (NYDFS) از صادرکننده‌ی BUSD  خواست تا صدور BUSD را به طور کامل متوقف کند. ممنوعیت استخراج BUSD این صرافی را مجبور کرده است که به دنبال روش‌های جایگزین برای استفاده از استیبل کوینی جدید باشد.

بر اساس داده‌های آن چین، بایننس که بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات است، به دنبال استفاده از TrueUSD و همچنین افزودن پشتیبانی برای چند استیبل کوین غیرمتمرکز است. این صرافی رمز ارز از 16 فوریه تا 24 فوریه 180 میلیون TUSD مینت کرد.

TrustToken، اپراتور استیبل کوین TUSD است که از ژوئن 2019 تاکنون با بایننس همکاری می‌کند. این شراکت به بایننس اجازه داد تا TUSD را بدون کارمزد خریداری کند. رابطه TUSD و بایننس به تکامل رسیده است. اکنون، با ممنوعیت BUSD، بایننس به طور چشمگیری در حال استخراج TUSD جدید برای کاهش نیازهای خود نسبت به استیبل کوین است.

استیبل کوین‌ جدید بایننس در دستور کار این صرافی قرار گرفته است

نظر چانگ پنگ ژائو در مورد نیاز استیبل کوینی بایننس

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس گفته بود که این صرافی ارز دیجیتال پس از اقدامات نظارتیِ SEC، گزینه‌های دیگری را برای استفاده در صرافی بررسی خواهد کرد. تنها چند هفته بعد، بایننس پشتیبانی از پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز (LQTY) را اعلام و قراردادهای دائمی TrueFi (TRU) را راه اندازی کرد. TRU توکن اصلی پروتکل مالی غیرمتمرکز TrueFi برای وام ‌دهی بدون وثیقه است.

لیست شدن توکن‌های دو پروژه Liquity و TrueFi در صرافی بایننس برای هر دو پروژه اتفاق مثبتی بود و قیمت هر دو توکن در ماه گذشته افزایش 200 درصدی را تجربه کرده‌اند.

استیبل کوین‌های غیرمتمرکز با ظهور ارز بومی ترا (Terra) یعنی TerraUSD، محبوب شدند. کارشناسان بازار معتقد بودند که استیبل کوین‌های غیرمتمرکز اتفاق بزرگ بعدی در اکوسیستم رمز ارزها خواهد بود. با این حال، با فروپاشی اکوسیستم ترا در ماه مه 2022، نظرات در مورد مفهوم استیبل کوین‌های نوپا به سرعت تغییر کرد و بسیاری از این ارزها ثبات خود را از دست دادند.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان