استیبل کوین SHI چیست ؟ با استیبل کوین شیبا آشنا شوید

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

استیبل کوین SHI چیست؟ امروزه انواع رمزارزهای مختلف در بازارهای ارز دیجیتال تولید شده و معاملات آن‌ها رواج یافته است. درحالی‌که فشارهای زیادی از جانب قانون ‌گذاران برای استیبل‌ کوین‌ها وارد می‌شود، نگرانی جامعه معامله‌گران نیز افزایش پیدا کرده است. در همین حین شیبا اینو و تیم توسعه آن، خبرهای امیدوارکننده‌ای را منتشر کرده‌اند.

به گفته آن‌ها این استیبل کوین تا آخر سال ۲۰۲۲ انتشار خواهد یافت. در این مقاله قصد داریم ابتدا در ارتباط با استیبل کوین‌ها صحبت کنیم و بررسی کنیم استیبل کوین SHI چیست. پس اگر شما هم به استیبل‌ کوین‌ها علاقه‌مندید و دوست دارید با جدیدترین نوع منتشرشده آن توسط تیم شیبا اینو آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کرده تا اطلاعات جامعی در این‌باره کسب کنید.

- Advertisement -

استیبل کوین (stablecoin) چیست؟

پیش از بررسی موضوع استیبل کوین SHI چیست، بهتر است تعریف جامعی از استیبل کوین‌ ها ارائه دهیم. استیبل کوین‌ها یا ارزهای دیجیتال پایدار به پول فیات مثل دلار آمریکا، فلزات گران‌بها مانند طلا، سایر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده یا ترکیبی از هر سه موارد وابسته هستند. این وابستگی باعث می‌شود قیمت StableCoin ها ثابت بماند.

به این معنی که هر یک واحد از StableCoin همواره در هر شرایطی در بازار قیمت ثابتی دارد و با نوسانات بازار، قیمت‌شان تغییری پیدا نمی‌کند. از این رو اسم آن‌ها استیبل کوین یا به فارسی، ارز دیجیتال پایدار است. برخی از مهم‌ترین استیبل کوین‌ها مواردی مانند تتر یعنی USDT، بایننس یو اس دی یا همان BUSD و یو اس دی سی USDC هستند که هر سه آن‌ها به دلار آمریکا وابسته‌اند و همواره قیمت هر واحد آن‌ها یک دلار آمریکا است.

ارزهای دیجیتال پایدار یا استیبل کوین‌ها برای مقابله با نوسانات دائمی ارزهای دیجیتال ساخته شده‌اند و از آن‌ها به‌عنوان وثیقه استفاده می‌شود. در ادامه مقاله که بررسی می‌کنیم استیبل کوین SHI چیست، متوجه خواهیم شد که این استیبل کوین نیز این ویژگی را داراست. مجموع در گردش StableCoin ها به‌واسطه دارایی‌های ذخیره شده پشتیبانی می‌شود. برای مثال شرکت توسعه‌دهنده تتر، معروف‌ترین و پرطرف‌دارترین استیبل کوین موجود در بازار، اعلام می‌کند در ازای داشتن یک واحد USDT یک دلار در حساب بانکی با عنوان وثیقه قفل خواهد شد.

یعنی در صورت داشتن ۵۰۰ هزار واحد StableCoin تتر در بلاک چین، ۵۰۰ هزار دلار به‌عنوان پشتیبان باید در حساب بانکی ذخیره شود. ثبات قیمت استیبل کوین‌ها باعث شده آن‌ها سرعت نقدشوندگی بالایی داشته باشند که تقریباً هم‌ سطح با دارایی پول نقد است. به همین دلیل رشد ارزهای دیجیتال پایدار به پیشرفت رمزارزها همواره کمک می‌کند.

مزایای استیبل کوین‌ها

برخی از قابلیت های استیبل کوین‌ها از قرار زیر است:

  • می‌توان از آن‌ها برای معاملات جهانی و فرامرزی استفاده کرد.
  • هزینه تراکنش آن‌ها پایین است.
  • دارایی‌های واقعی پشتیبان بیشتر آن‌ها است.
  • معامله‌گران در بازارهایی که نوسانات زیادی دارند از آن‌ها استفاده می‌کنند.
  • انتقال آن سریع و راحت است.
  • هر شخصی در هر زمان می‌تواند با ارزهای دیجیتال پایدار، ارزهای فیات یا فلزات گران‌بها را خریداری کند.
  • StableCoin های موجود در استخر شبکه‌ها و رمزارزها، اعتبار آنان را مشخص می‌کند.
  • سفته‌بازها خیلی نمی‌توانند آن‌ها را دست‌کاری کنند.

معایب استیبل کوین‌ها

در ادامه برخی از معایب استیبل کوین‌ها آمده است که در بررسی‌های مربوط به موضوع استیبل کوین SHI چیست، هنوز مشخص نشده این استیبل کوین معایب زیر را دارد یا خیر.

  • به مؤسسات خاص و همچنین بازار کریپتو بستگی دارد.
  • اگر بازار کریپتو از بین برود همه استیبل کوین‌ها نابود می‌شوند.
  • StableCoin هایی که الگوریتم دارند قابل دست‌کاری هستند.
  • به دلیل وابستگی به ارزهای فیات، قوانین این نوع ارزها روی آن‌ها تأثیرگذار است.
  • در ابتدا کد آن‌ها باید بررسی شود.

هدف از طراحی و انتشار استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین‌ها در واقع واسطه ای میان ارزهای فیات و رمزارزها هستند. این ارزهای دیجیتال پایدار طراحی شده‌اند تا در زمان‌های متفاوت و با نوسانات مختلف، قیمت ثابتی داشته باشند. بدون وجود استیبل کوین‌ها، وام گرفتن برای خریدن ارز دیجیتال بسیار پرخطر و ریسک است؛ زیرا دارایی شما از ارزهای دیجیتال ممکن است در مدت بسیار کوتاهی ارزش خود را از دست بدهد و به قیمت پایینی نزول کند.

یا به‌عنوان مثال تصور کنید دستمزد و حقوق خود را در قالب ارزهای دیجیتال و رمزارزها گرفته باشید و ارزش‌ها آن‌ها ناگهان پایین بیاید. بنابراین نکته مهم در طراحی و انتشار StableCoinها همین ثابت بودن قیمت است که معاملات را در بازار ارزهای دیجیتال تسهیل می‌کند. از بررسی‌های مربوط به موضوع استیل کوین SHI چیست، برمی‌آید که هدف از طراحی آن استفاده تمام مردم جهان است.

انواع استیبل‌ کوین‌ها کدام است؟

StableCoin ها برای حفظ ثبات خود می‌توانند از پشتیبان‌های مختلفی استفاده کنند. انواع آن‌ها بر اساس نوع پشتیبان در زیر آمده است. در ادامه مقاله بررسی می‌کنیم استیبل کوین SHI چیست و ویژگی‌های آن کدام است.

پشتیبانی ارز فیات

پشتیبان این نوع StableCoin ها ارز فیات مانند دلار، یورو و پول‌های رایج در واقعیت است. همان‌طور که می‌دانید دولت از ارزهای فیزیکی حمایت بیشتری می‌کند، بنابراین کاربران هم تمایل بیشتری برای خرید آن دارند.

پشتیبانی کالا

پشتیبان این نوع استیبل کوین ها طلا، نقره، الماس یا سایر کالاهای باارزش هستند که قابلیت تبدیل شدن‌ به پول را دارند. این کالاها ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کنند. در این حالت یک واحد کوین نشان ‌دهنده یک مقدار مشخص از کالا است.

پشتیبانی رمزارز

این نوع ارز دیجیتال همان‌طور که از نامش پیداست، توسط رمزارزهای دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌شود. البته لازم به ذکر است برای توزیع ریسک و جلوگیری از افزایش خطر نوسان، مجموعه‌ای از این ارزها پشتیبان StableCoin می‌شوند.

بیشتر بخوانید: استیبل کوین (Stablecoin) چیست؟ با انواع استیبل کوین ها آشنا شوید

استیبل کوین SHI چیست؟

تمامی اطلاعات ذکر شده در این مقاله به سؤال «استیبل کوین SHI چیست»، برگرفته از گفته‌های تیم توسعه ‌دهنده این استیبل کوین است. براساس گفته کوزاما، نوسانات بازار بر این StableCoin مانند دیگر استیبل کوین‌ها تأثیر نمی‌گذارد. طبق گفته وی بعد از سقوط ارز دیجیتال پایدار UST، نگرانی‌های زیادی در ارتباط با استیبل کوین‌ها بوجود آمده است. ولی ورژنی از SHI Stable coin در حال توسعه و انتشار است که با تمامی مشکلات پروژه‌ای مقابله می‌کند. کوزاما می‌گوید طراحی استیبل کوین SHI طوری است که پرداخت‌های آن بدون در نظر گرفتن نوسانات بازار انجام شود. پروژه ارز دیجیتال پایدار SHI یک مانند سایر پروژه‌های شیبا، غیر متمرکز و تجربی است.

استیبل کوین SHI
استیبل کوین SHI چیست؟

ویژگی‌های استیبل کوین SHI

همان‌طور که گفته شد، استیبل کوین‌ها از یک وثیقه استفاده می‌کنند که ارز فیات است. در مورد استیبل کوین SHI هنوز تصمیم‌گیری نشده که این وثیقه چه باشد. همچنین بنا بر بیانیه‌ای که از طرف یکی از توسعه ‌دهندگان منتشر شده، استیبل کوین SHI دارای حاکمیت است و توسعه ‌دهندگان هنوز در حال انجام بررسی‌ها و آزمایش‌ها بر روی آن هستند.

ریوشی، یکی دیگر از اعضای تیم توسعه‌ دهنده در پستی استیبل کوین SHI را یک سکه با الگوی پایدار می‌خواند. همچنین آن را به‌عنوان وسیله‌ای برای تبادلات جهانی ارزش تعریف می‌کند. به گفته وی هدف از طراحی SHI این است که تمامی مردم در هرجای جهان در هر زمانی بتوانند از استیبل کوین SHI به‌عنوان ذخیره ارزش و پرداخت مورد استفاده قرار دهند.

استیبل کوین SHI چه زمانی منتشر می‌شود؟

پس از مطالعه موضوع استیبل کوین SHI چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، همگی علاقه‌مندند تا بدانند این StableCoin چه زمانی منتشر می‌شود. هیچ یک از تیم توسعه ‌دهنده ارز دیجیتال پایدار SHI تاریخ دقیقی برای انتشار این استیبل کوین مشخص نکرده است. کوزاما در پستی که در دیسکورد شیبا اینو به تاریخ ۲۱ ژانویه منتشر کرد، بیان داشت که یک تیم بسیار حرفه‌ای و اختصاصی در حال کار بر روی استیبل کوین SHI هستند و این ارز دیجیتال به ‌زودی منتشر می‌شود. این تیم به طرف‌دارانش قول داده است به محض اتمام کار توسعه و نهایی شدن آن، مجموعه اطلاعاتی پیچیده‌تر و دقیق‌تر را از این StableCoin ارائه دهند.

سخن آخر استیبل کوین SHI

در این مقاله در ارتباط با استیبل کوین‌ها یا همان ارز دیجیتال پایدار صحبت کردیم و به معرفی آن‌ها پرداختیم. سپس بررسی کردیم استیبل کوین SHI چیست و تاریخ انتشار آن چه زمانی است. برای استفاده از استیبل کوین‌ها لازم است دانش استفاده از آن‌ها را داشته باشید. امروزه سایت‌های متنوعی به آموزش معاملات و بازار ارز می‌پردازند. یکی از معتبرترین این سایت‌ها، سایت فکت کوینز است که بسته‌ها آموزشی متعددی را با بهترین اساتید برای علاقه‌مندان ارائه می‌کند. همچنین معامله‌گران را از جدیدترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال مطلع می‌سازد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان