اسپات صرافی BingX؛ از بررسی تا آموزش

خانهریپورتاژاسپات صرافی BingX؛...

آنچه می‌خوانید...

معاملات اسپات بخشی جدایی ناپذیر از صرافی‌های ارز دیجیتال هستند. در واقع قبل از ورود به یک صرافی باید بدانید معاملات اسپات یا همان معاملات مستقیم آن با چه سرعت و دقتی انجام می‌شوند. زمانی اهمیت این معاملات روشن می‌شود که بدانید قیمت ارزهای دیجیتال در کسری از ثانیه زیاد یا کم می‌شوند. در این مقاله همراه فکت کوینز باشید تا معاملات اسپات صرافی BingX را بررسی کنیم.

معامله اسپات (Spot Trading) چیست؟

همانطور که گفتیم، معاملات اسپات از مهم‌ترین و رایج‌ترین نوع معاملات هستند. این نوع معاملات بزرگترین بخش بازار را تشکیل می‌دهند. معاملات اسپات معاملاتی هستند که در لحظه انجام می‌شوند و مالکیت دارایی‌های موجود در معامله در لحظه تغییر می‌کند. خریدهایی که در بازار روز می‌بینید نمونه بارزی از معاملات اسپات در دنیای واقعی هستند. فرض کنید به بازار نقره فروش‌ها رفته‌اید و قصد دارید نقره بخرید؛ در این شرایط شما نقره را از فروشنده می‌گیرید و به مبلغ آن را در لحظه پرداخت می‌کنید. مالکیت نقره نیز در لحظه به شما منتقل می‌شود.

- Advertisement -
معامله اسپات چیست؟

نکته دیگری که در رابطه با این معاملات وجود دارد این است که سود و ضرر شما با حرکت بازار مشخص می‌شود. این بدان معنا است که اگر بعد از خرید قیمت کالایی که خریده‌اید افزایش پیدا کند، سود می‌کنید. اگر هم کالایی که خریده‌اید با کاهش قیمت رو به رو شود، ضرر خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: بینگ ایکس(BingX) رتبه #1 بهترین پلتفرم کپی ترید ارزدیجیتال و پیشرفته

ویدیو یوتیوب

دلایل استفاده از معاملات اسپات

دارایی‌هایی که در حالت اسپات خریداری می‌شوند را می‌توان در لحظه به فضای ذخیره سازی آفلاین منتقل کرد. مورد بسیار مهم دیگر این است که می‌توان از معاملات اسپات برای فعالیت‌هایی مانند پرداخت‌های آنلاین یا خرید استفاده کرد. این را هم در نظر بگیرید که ریسک معاملات اسپات نسبت به انواع دیگر معاملات بسیار پایین‌تر است. در ادامه برخی از دلایل استفاده از معاملات اسپات صرافی BingX را بررسی می‌کنیم.

  • می‌توانید در لحظه و با قیمت بروز معامله کنید.
  • قیمت‌های لحظه‌ای منعکس کننده بازار پایه است.
  • معاملات اسپات تاریخ انقضا ندارند و می‌توان آنها را تا انجام شدن باز نگه داشت.
  • استفاده از نمودارها برای پیش بینی قیمت‌ها در معاملات اسپات بسیار راحت‌تر است.

کسب سود از معاملات اسپات صرافی BingX

معامله‌گران عموما از استراتژی میانگین‌گیری استفاده می‌کنند و منتظر می‌مانند تا بازار صعودی شود و بتوانند سود کسب کنند. با همه این داده‌ها نمی‌توان خیلی محکم روی بازار حساب باز کرد. معامله‌گران باید با بررسی لحظه‌ای بازار در معاملات اسپات تا جای ممکن از ضرر جلوگیری کنند. مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در معاملات اسپات در نظر گرفت، مشخص کردن خط ضرر و خط سود است.

بیشتر بخوانید: حمایت مالی BingX از کاربران زیان دیده FTX پس از ورشکستگی

نحوه انجام معاملات اسپات صرافی BingX

خب حالا که با معاملات اسپات آشنا شدیم، وقت آن است که به سراغ معاملات اسپات صرافی BingX برویم و یاد بگیریم چطور می‌توانیم از این بخش صرافی استفاده کنیم. برای شروع باید در این صرافی ثبت نام کنیم. با توجه به اینکه در مقاله‌های قبلی مراحل ثبت نام را بررسی کردیم، در این مقاله تنها به صورت موردی از مراحل ثبت نام در صرافی BingX گذر می‌کنیم.

  1. روی کلید Register در بخش سمت راست صفحه اصلی صرافی کلیک کنید.
  2. حالا اطلاعات خود مثل ایمیل و یا شماره تلفن را وارد کنید. (ترجیحا از شماره تلفن استفاده کنید)
  3. رمز عبور خود را انتخاب کنید.
  4. نهایتا ایمیل خود را تایید کنید و وارد صرافی شوید.
  5. می‌توانید فرایند KYC را با مدارک ایرانی خود طی کنید.

بهتر است بدون اتلاف وقت بیشتر به سراغ بخش اسپات صرافی بینگ ایکس برویم. برای ورود به این بخش کافی است سومین گزینه در منوی سایت یعنی Spot را انتخاب کنید. این گزینه خود دو زیر منو Spot و Convert را داریم که در ادامه هر کدام از این بخش‌ها را بررسی می‌کنیم.

بخش Convert

این بخش همان بخش سواپ در صرافی‌های دیگر است. به کمک بخش Convert می‌توانید در کسری از ثانیه ارزهای دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کنید. در حال حاضر می‌توانید رمزارزهای لیست زیر را به USDT تبدیل کنید:

  • BTC
  • ETH
  • XRP
  • ADA
  • BCH
  • BNB
  • BUSD
  • EOS
  • ETC
  • FIL
  • LINK
  • LTC
  • TRX
  • TUSD
  • USDC

بخش اسپات

در بخش اسپات دو گزینه Buy و Sell در دسترس شما است. در ابتدا باید رمزارزی که قصد خرید یا فروش آن را دارید انتخاب کنید. سپس وارد صفحه خرید و فروش رمز ارز انتخابی‌تان خواهید شد. در بخش Buy و Sell به پنچ گزینه:

  • Market Order
  • Limit Order
  • TP/SL
  • Triger Order

دسترسی خواهید داشت. با انتخاب گزینه Market Order، خرید شما با قیمت لحظه‌ای بازار انجام می‌شود و سفارشی که باز می‌کنید در کمتر از چند ثانیه بسته می‌شود. گزینه دیگر Limit Order است که در آن می‌توانید ارز مورد نظرتان را با قیمتی که خودتان در نظر دارید بخرید. فرض کنید قیمت بیت کوین در حال حاضر 10000 دلار است و شما پیش بینی می‌کنید قیمت این ارز دیجیتال تا 9500 دلار کاهش خواهد داشت. در این حالت شما قیمت خرید را روی 9500 می‌گذارید و سفارسی به محض اینکه قیمت بیت کوین به 9500 دلار برسد، سفارش شما را می‌بندد.

گزینه بعدی اسپات صرافی BingX چیزی به نام TP/SL یا همان Take Profit/Stop limit است. با انتخاب این گزینه برای صرافی مشخص می‌کنید با گذر از چه خط قیمتی سفارش شما را به جریان بیاندازد. برای مثال، برای صرافی مشخص می‌کنید با رسیدن قیمت بیت کوین به 9500 دلار، سفارش شما که دستور داده‌اید بیت کوین با قیمت 9400 دلار خریداری شود به جریان بیفتد. نهایتا گزینه Triger Order را نیز داریم که عملکردی مشابه عملکرد TP/SL دارد اما به مراتب سریع‌تر عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: همکاری BingX و CertiK برای افزایش امنیت دارایی های کاربران

کلام آخر؛ اسپات صرافی BingX

اسپات صرافی BingX یکی از نقاط قوت این صرافی است. به لطف نقدینگی بالا، معاملات به سرعت انجام می‌شوند و نگرانی از بابت کندی انجام معاملات وجود ندارد. افرادی که به صورت حرفه‌ای از صرافی‌های اثبات استفاده می‌کنند به خوبی اهمیت سرعت انجام معاملات را درک می‌کنند. البته سرعت بالا تنها مزیت استفاده از بخش اسپات BingX نیست. گزینه‌های مختلف برای استفاده کاربران و سادگی رابط کاربری این بخش نیز به کاربران کمک می‌کند بتوانند به بهترین شکل ممکن از بخش اسپات استفاده کنند. حالا نوبت شما است! اگر تجربه استفاده از بخش اسپات این صرافی را دارد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان