رویکرد رمز ارزی گری گنسلر و SEC زیر رگبار انتقاد قانون گذاران آمریکا

خانهاخباررویکرد رمز ارزی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به‌تازگی زیر رگبار انتقادات قانون‌گذاران آمریکایی به دلیل تصویب قانون‌های عجولانه در فضای ارزهای دیجیتال قرارگرفته است. گنسلر اخیراً و برای اولین بار از زمانی که جمهوری‌خواه‌ها در ماه ژانویه کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار گرفته‌اند، مجبور به شهادت دادن در مقابل کمیته خدمات مالی کنگره شد.

- Advertisement -
spot_img

به نقل از کوین اسپیکر و بر اساس گزارش‌ها، وی تمام وقت خود را در حال دفاع از برنامه‌های قانونی حوزه ارزهای دیجیتال و سرعت قانون‌گذاری در حوزه‌های مشخص گذاشت. تحت نظارت گری گنسلر، کمیسیون بورس آمریکا 46 قانون در رابطه با بازار سرمایه 100 تریلیون دلاری پیشنهاد کرده است.

- Advertisement -

علاوه بر ریسک‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی، قوانین ارائه شده به ساختار بازار و مشاوره سرمایه‌گذاری اشاره دارد. گفتنی است که بازنگری‌های پیشنهادی برای بازار در کنار قوانین سخت‌گیرانه بر حوزه ارزهای دیجیتال از مهم‌ترین انتقادات قانون‌گذاران به مدیریت گنسلر بوده است.

گری گنسلر زیر رگبار انتقادات

کنگره در ادامه انتقاد خود از کمیسیون بورس آمریکا به مخالفت با شکایت‌های قانونی این نهاد علیه شرکت‌های رمز ارزی پرداخت. از آنجایی که تمامی این شکایت‌ها پس از منصوب شدن گری گنسلر به‌عنوان رئیس SEC صورت گرفته، قانون‌گذاران آمریکا ادعا کردند که وی از پایبندی به درخواست کنگره برای ارائه اسناد لازم نسبت به این شکایت‌ها نیز خودداری کرده است.

آن‌ها اشاره داشتند که گنسلر حداقل دو برابر روسای قبلی کمیسیون بورس قوانین جدید پیشنهاد کرده است. پاتریک مک هنری، رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان و از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در این باره اشاره داشت که چنین موضوعی نگران‌کننده است چرا که به نظر در فرایند قانون‌گذاری عجله شده است و کیفیت قوانین اوراق بهادار تضعیف شده است. باید اشاره داشت که این موضوع می‌تواند عواقب منفی و ریسک‌های ناخواسته‌ای را با خود به همراه داشته باشد.

مطلب مفید: سوپرنت (Supernet) چیست و چگونه کار می‌کند؟

گری گنسلر در دفاع از خود توضیح داد که بازارهای سهام آمریکا امین‌ترین بازارها در جهان هستند و قوی‌ترین قوانین را نیز در سطح جهان دارند. درنتیجه باید قوانین مربوط به این فضا باید مرتب به‌روزرسانی شوند تا ریسک‌های احتمالی در پی ابتکار و نوآوری‌های تازه سرمایه‌گذاران را تهدید نکند.

از سویی دیگر، مک هنری در پاسخ به گنسلر اشاره داشت که رویکرد وی و نهاد SEC باعث شده تا پلتفرم‌های جدید برنامه‌های ابتکاری خود را خارج از آمریکا راه‌اندازی کنند و بدین ترتیب شاهد تضعیف آمریکا در رقابت با دیگر کشورها باشیم. تام امر، یکی از اعضای مجلس نیز ادعا کرد که گنسلر با قوانین خود در حال تقدیم کردن شرکت‌های آمریکایی به حزب کمونیست چین است. وی افزود که محیط خصمانه ایجاد شده برای ارزهای دیجیتال توسط SEC مهم‌ترین دلیل این اتفاق است.

در ادامه قانون‌گذاران آمریکایی به انتقاد از نحوه برخورد SEC با شرکت‌های رمز ارزی پرداختند. یکی از نمایندگان اشاره داشت که گری گنسلر و نهاد تحت مدیریتش در حال مجازات کردن شرکت‌ها برای پیروی نکردن از قوانینی هستند که خود شرکت‌ها اطلاعی از آن‌ها ندارند. از نظر وی شفافیت قانونی در بازار وجود ندارد و به همین دلیل کمیسیون بورس باید در رویکرد خود تجدیدنظر کند.

مک هنری در پایان از کمیسیون بورس به دلیل حداقل 50 شکایت علیه شرکت‌های رمز ارزی انتقاد کرد. وی اشاره داشت که این نهاد اجازه اقدام قانونی علیه شرکت‌ها را به دلیل آنکه توسط این کمیسیون ثبت نشده‌اند را ندارد.

علاوه بر آن، وی افزود که مشخص نیست بسیاری از دارایی‌های دیجیتال اوراق بهادار هستند یا کالا و قانون مشخصی پیرامون این موضوع وجود ندارد. باید اشاره داشت که در این مورد کمیسیون بورس و کمیسیون معاملات آتی کالا با یکدیگر بر سر برچسب‌گذاری ارزهای دیجیتال رقابت سختی دارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان