پیتزا یا عکس JPEG؛ اولین تراکنش بیت کوین متعلق به کدام است؟

خانهاخبارپیتزا یا عکس...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

روز گذشته تصویری در توییتر جامعه بیت کوین را برای مدتی به شوک فرو برد. این تصویر نشان می‌دهد که اولین تراکنش بیت کوین متعلق به پیتزا معروف نبوده بلکه برای فروش یک تصویر JPEG بوده است. اودی ورتایمر، توسعه‌دهنده مستقل بیت کوین، روز 14 مه در یک پست توییتری، اسکرین شاتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد اولین خرید با بیت کوین برای یک تصویر با فرمت JPEG بوده است.

- Advertisement -
spot_img

اولین تراکنش بیت کوین؛ پیتزا یا تصویر JPEG

به نقل از کوین تلگراف، تاریخ این اسکرین شات به 24 ژانویه 2010 و 4 ماه پیش از خرید پیتزا با استفاده از بیت کوین بازمی‌گردد. گفتنی است که در روز پیتزا، لازلو هانیچ با پرداخت 10 هزار واجد بیت کوین، دو عدد پیتزا خریداری کرد و بسیاری از اعضای جامعه آن را اولین معامله یک محصول دنیای واقعی با استفاده از بیت کوین در نظر گرفته‌اند.

- Advertisement -
توییت اودی

در تصویر به اشتراک گذاشته توسط ورتایمر شاهد آن هستیم که کاربری با نام سابونیر، تلاش کرده است با قیمت 500 واحد بیت کوین، تصویری به ارزش 1 دلار در آن زمان را در انجمن Bitcointalk به فروش برساند. در این تصویر حتی اشاره شده است که ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین وارد عمل شده تا در این فرایند به سابونیر کمک کند.

با این وجود، یکی از کاربران توییتری با نام مایک مک‌دونالد، اشاره داشت که این تصویر می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که تراکنش بیت کوینی برای اهدای این تعداد واحد BTC صورت گرفته است و در حقیقت تصویر JPEG هیچ‌گاه به فروش نرسیده باشد.

مطلب مفید: آیا بایننس در حال سقوط است؟ بررسی دلایل احتمالی سقوط بایننس

ورتایمر در یک پست توییتری دیگر ادامه داد که ممکن است توییت اولیه وی مبنی بر اولین معامله با بیت کوین اشتباه بوده باشد. باید اشاره داشت که سابونیر، تصویر JPEG را برای فروش با 500 بیت کوین لیست کرد و حتی 1 ماه بعدی چنین مبلغی را دریافت کرد اما این احتمال وجود دارد که تصویر هیچ‌گاه به فروش نرسیده باشد و 500 واحد بیت کوین تنها اهدا شده باشد.

بر اساس داده‌های وی، تا زمانی که تأییدیه‌ای از سمت سابونیر صورت نگیرد، نمی‌توان گفت که دلیل انتقال این 500 بیت کوین چه بوده است. این شایعات پس از آن ایجاد شده که پدیده اوردینالزهای بیت کوین سر و صدای زیادی به پا گرده است و به‌واسطه آن تاکنون شاهد ایجاد 6.1 میلیون تصویر، ویدیو و توکن BRC-20 در شبکه بیت کوین بوده‌ایم.

گفتنی است که ورتایمر یکی از حامیان بزرگ NFTهای بیت کوین است. از زمان روی کار آمدن اوردینالز، این توسعه‌دهنده در تلاش بوده تا با راه‌اندازی تپ روت ویزاردز (Taproot Wizards) علاقه‌مندان به این حوزه را به شبکه بیت کوین معرفی کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان