بازارساز خودکار کوینکس چیست؟

خانهاخباربازارساز خودکار کوینکس...

آنچه می‌خوانید...

بازارساز خودکار یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی است که یک صرافی می‌تواند برای کاربرانش فراهم کند. بازارساز خودکار کوینکس یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این صرافی است. همین ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد بدون معامله مستقیم کسب درآمد کنند. در واقع کاربران می‌توانند با تامین نقدینگی استخرهای نقدینگی کسب درامد کنند.

بازارسازها افرادی هستند که نقدینگی درایی‌های قابل معامله در بازار را تامین می‌کنند. در واقع این کار نوعی سپرده گذاری است که که با هدف کسب درآمد غیر مستقیم انجام می‌شود. صرافی‌ها به کمک همین نقدینگی معاملات بین جفت ارزهای مختلف را با سرعت انجام می‌دهند. در این مقاله همراه فکت کوینز باشید تا به صورت اختصاصی به سراغ بازارساز خودکار کوینکس ببریم و همه ویژگی‌های آن را بررسی کنیم.

- Advertisement -

بازارساز کیست؟

بازارساز کیست؟

قبل از اینکه بخواهیم با AMM صرافی کوینکس آشنا شویم باید بدانیم به چه کسی بازارساز می‌گویند. بازارساز فرد یا نهادی است که نقدینگی مورد نیاز برای انجام معاملات در یک صرافی را تامین می‌کند. در صرافی‌های متمرکز مانند کوینکس، با توجه به اینکه تمام معاملات تحت نظارت صرافی انجام می‌شوند سیستمی خودکار طراحی شده است که اطمینان حاصل می‌کند نسبت دو جفت ارزی که در یک استخر نقدینگی وجود دارند با یکدیگر برابر باشد.

در چنین حالتی اگر فردی بخواهد یک بیت کوین را با 300 اتریوم خریداری کند، این سیستم خودکار به دنبال فرد یا افرادی می‌گردد که حاضرند بیت کوین را با همین قیمت به فروش برسانند. به لطف همین مسئله، جفت ارزهای دیجیتال بهم نمی‌ریزد و نقدینگی در شرایط ثابت باقی می‌ماند.

با بازارساز خودکار کوینکس آشنا شوید

صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بر سر بسیاری از موضوعات با یکدیگر اختلاف دارند. یکی از این موضوعات همین بازارساز خودکار است. صرافی‌های غیرمتمرکز تمامی فرایندهای ثبت نام، ورود و احراز هویت را حذف می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند با آدرس کیف پولشان به کسب درآمد از طریق تامین نقدینگی بپردازند. در حالی که صرافی‌های متمرکز مراحل بیشتری پیش پای کاربرانشان می‌گذارند تا از امنیت دارایی کاربران مطمئن شوند.

در یوتیوب دنبال کنید…

با توجه به اینکه کوینکس جزو صرافی‌های متمرکز جهان است برای ورود و سرمایه گذاری در آن باید مراحل ثبت نام و ورود به صرافی را طی کنید. البته این مسئله چیز بدی نیست چرا که نشان می‌دهد امنیت دارایی‌هایمان تا چه اندازه برای کوینکس اهمیت دارد. بعد از ثبت نام و ورود به صرافی می‌توانید از تمامی خدمات آن استفاده کنید. در ادامه به سراغ مراحل مختلف برای استفاده از بازارساز خودکار کوینکس می‌رویم.

وارد حساب کاربری خود در کوینکس شوید!

وارد حساب کاربری خود در کوینکس شوید!

قاعدتا در مرحله اول باید به سایت کوینکس بروید و ثبت نام کنید. برای ثبت نام کافی است به پست معرفی و آموزش ثبت نام کوینکس سر بزنید. بعد از ثبت نام و تایید ایمیل حساب کاربری کافی در گوشه بالایی سمت راست صفحه گزینه Login را انتخاب کنید. بعد از ورود به حساب کاربری از منوی بالای صفحه گزینه AMM را انتخاب کنید. وارد صفحه جدیدی می‌شوید که نقدینگی کل استخرها، ارزش7 روزه معاملات اخیر و APY را نمایش می‌دهد.

استخر نقدینگی که جفت ارز انتخابی شما در آن است را انتخاب کنید. دقت کنید که باید قبل از سرمایه گذاری، تمامی اطلاعات مربوط به استخر را بررسی کنید. یکی از مزایای بازارساز خودکار کوینکس این است که 100 درصد کارمزد تراکنش‌هایی که در یک استخر نقدینگی انجام می‌شوند را به تامین کنندگان نقدینگی آن استخر نقدینگی می‌دهد.

برای اینکه بتوانید این مراحل را راحت‌تر دنبال کنید می‌توانید به سراغ ویدیو آموزشی ما در یوتیوب بروید و به صورت کامل مراحل استفاده از بازارسازهای خودکار را مشاهده کنید…

نقدینگی خود را به صرافی تزریق کنید

نقدینگی خود را به صرافی تزریق کنید

بعد از انتخاب استخر نقدینگی باید به سراغ مرحله بعد یعنی تزریق نقدینگی به استخر بروید. خوشبختانه در بازارساز خودکار کوینکس نیازی به انجام محاسبات پیچیده نخواهید داشت. برای این کار کافی است مقدار یکی از جفت ارزهایی که می‌خواهید به استخر تزریق کنید را وارد کنید؛ مقدار ارز دیگر به طور خودکار محاسبه می‌شود. فرض کنیم که استخر CET/USDT را انتخاب کرده‌اید، در این حالت کافی است مقدار تتر را مشخص کنید تا سیستم به صورت خودکار مقدار CET مورد نیاز برای تامین نقدینگی را محاسبه کند.

پس از محاسبه مقدار هر کدام از رمزارزها، کلید تزریق نقدینگی برای شما فعال می‌شود. با کلیک روی این کلیک مقداری که وارد کرده‌اید از دارایی هر کدام از ارزهای دیجیتال شما کسر و به استخر نقدینگی تزریق می‌شود. یکی از نکات بسیار مهمی که باید بدانید این مسئله است که نمی‌توانید کمتر از 200 دلار به استخرهای نقدینگی کوینکس تزریق کنید. به علاوه، به یاد داشته باشید که تا 24 ساعت قادر به برداشت سرمایه تزریقی نخواهید بود.

امکان خارج کردن نقدینگی از بازارساز خودکار کوینکس

فرض کنیم برای مدتی سرمایه خود را در استخر نقدینگی نگه داشته‌اید و سودی که در نظر داشته‌اید را کسب کرده‌اید. برداشت نقدینگی از استخرهای کوینکس نیز کار سختی نیست. تنها موردی که باید در این مورد به آن توجه کنید این است که امکان برداشت یکباره نقدینگی را خواهید داشت. پس قبل از ثبت درخواست برای برداشت به سودی که کسب کرده‌اید دقت کنید.

کلام آخر؛ بازار ساز خودکار کوینکس

نهایتا باید به این نکته اشاره کنیم که وجود AMM در صرافی کاربردی و پیشرفته کوینکس را به انتخاب بسیاری بهتری برای کاربران تبدیل می‌کند. بازار ساز خودکار کوینکس با رابط کاربری جذاب، و کارمزدهای بسیار پایین می‌تواند افرادی که دوست دارند بدون ترید و ریسک کسب درآمد کنند را به سمت خود جذب کند. البته نهایتا این کاربر است که باید با توجه به نیازهای خود، ویژگی‌های مختلف یک صرافی را بسنجد و از آنها استفاده کند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان