بازار Blur؛ آشنایی با جدیدترین بازار NFT‌ و توکن BLUR

خانهمعرفی پروژهبازار Blur؛ آشنایی...

آنچه می‌خوانید...

بازارهایی که برای خرید و فروش NFTها طراحی شده‌اند، بی عیب نیستند! سرعت پایین معاملات، ناتوانی در پشتیبانی از چندین شبکه مختلف و بسیاری موارد دیگر از مشکلاتی هستند که کاربران این بازارها را آزار می‌دهند. بازار بلور با ویژگی‌های پیشرفته اینجا است تا شرایط را متحول کند. در این مقاله همراه فکت کوینز باشید تا بازار Blur را بررسی کنیم.

بازار Blur چیست؟

بازار Blur بازاری با طراحی مناسب برای جمع آوری و فروش NFTها است که به کاربران اجازه می‌دهد با تجزیه و تحلیل پیشرفته، مدیریت سبد پورتفوی و مقایسه‌ NFTها در بازارهای مختلف به فعالیت در این حوزه بپردازند. همین قابلیت‌هاست که این بازار را به یکی از بازارهای محبوب این حوزه بدل کرده است.

- Advertisement -
بازار Blur چیست؟

ریشه‌های این بازار جذاب در بلاک‌چین اتریوم دوانده شده است. با این همه، بازار Blur دارای ویژگی‌های متعددی است که آن را کاملا از دیگر بازارهای فعال در این حوزه جدا کرده است. خاص‌ترین ویژگی‌های بلور، سرعت بالا در NFT Sweeps و NFT Snipes است. البته سرعت بالا تنها وجه تمایز این بازار نیست! نمایش لحظه‌ای و زنده قیمت توکن‌ها مورد دیگری است که بسیاری از بازارهای NFT از آن برخوردار نیستند.

رابط کاربری مرتب، قیمت‌های لحظه‌ای و عدم وجود کارمزد، بازار بلور را به یکی از بهترین بازارها برای انجام معاملات NFT بدل کرده است. همه اینها به کنار، Blur برای جمع آوری داده‌های مربوط به توکن‌ها و لیست کردن آنها به X2Y2، OpenSea و LooksRare متصل می‌شود. این را هم در نظر بگیرید که اطلاعاتی اعم از نادر بودن، قیمت فعلی، سود و زیان توکن NFT در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا بتواند معامله بهتری انجام دهد.

بیشتر بخوانید: NFT تراشه آبی (BlueChip NFT) چیست؟

توکن BLUR چیست؟

توکن بازار Blur با نماد BLUR در بازار عرضه می‌شود. این توکن کاربرد حاکمیتی دارد؛ اولین ایردراپ BLUR شش ماه قبل از راه اندازی رسمی بازار بلور که در اکتبر 2022 انجام شد، در قالب بسته‌های مراقبتی (Care Packages) راه اندازی شد.

بسته‌های مراقبتی دارای چهار سطح کمیابی هستند: ناشناخته (Unrevealed)، غیر معمول (Uncommon)، نادر (Rare) و افسانه‌ای (Legendary). در 14 فوریه 2023، روز راه‌اندازی رسمی توکن BLUR، کاربران می‌توانستند بسته‌های مراقبتی خود را با توکن‌های BLUR مبادله کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع و کامل ساخت NFT در اوپن سی (OpenSea)

تاریخچه بازار Blur

بازار بلور در اکتبر 2022 راه اندازی شد و گام‌های بلندی را جهت ارتقای تجربه معامله‌گری NFT برداشت. این پلتفرم خرید و فروش NFT با سرمایه‌گذاری شرکت‌های ریسک پذیری همچون پارادایم (Paradigm) متولد شد و قبل از راه اندازی رسمی به صورت آزمایشی در دسترس برخی معامله‌گران NFT قرار گرفت تا بازخورد آنها سنجیده شود. نکته جالب دیگری که گفتن آن خالی از لطف نیست، فعالیت بنیان‌گذاران این پلتفرم با نام مستعار است. برای مثال یکی از بنیان‌گذاران این پلتفرم، پکمن (Pacman) نام دارد.

توکن BLUR چیست؟

معامله‌گران زیادی به سراغ بازار Blur آمده‌‎اند و حجم معاملات این بازار در سه روز از Gem پیشی گرفت. مدت کوتاهی پس از این اتفاق نیز Art Gobblers NFT که توکن‌های غیر قابل تعویض ضرب می‌کند، اعلام کرد معامله‌گران بیشتری در حال حرکت از OpenSea به سمت Blur هستند. این فرایند تا جایی پیش رفت که سهم حال حاضر بلور از بازار NFTها غیر قابل چشم پوشی است.

بیشتر بخوانید: NFT پوشیدنی (Wear to Earn) چیست؟ آشنایی با لباس‌های دیجیتال

هدف بازار Blur دستیابی به چه چیزی است؟

هدف اصلی بازار Blur، بهبود تجربه معامله‌گران حرفه‌ای بازار NFT است. حقیقت این است که توسعه دهندگان این پلتفرم مشکل اصلی معامله‌گران در دیگر پلتفرم‌ها را پیدا کردند و برنامه‌های خود برای بلور را بر اساس آن پیش بردند. رابط کاربری ضعیف، عدم دسترسی کامل به داده‌ها، عدم وجود ابزارهای تحلیلی و سرعت پایین انجام معاملات از دسته مشکلاتی هستند که در این بازار حل شده‌اند. علاوه بر همه این موارد، سیستم بلور به شکلی است که صاحبان NFT‌ها و خریداران آنها را به فعالیت بیشتر تشویق می‌کند.

هدف بازار Blur دستیابی به چه چیزی است؟

اختیاری شدن حق امتیاز در بسیاری از بازارهای NFT نیز جزو آن دسته مواردی است که انتقاد کاربران را برانگیخته است. در این میان Blur اعلام کرده که مصمم است برای سازندگان و خریداران NFTها انگیزه‌ی کافی برای پرداخت حق امتیاز ایجاد کند. استفاده از این پلتفرم نیز به حدی آسان شده که کاربران تازه وارده هم می‎‎‎‌توانند پس از مدت کوتاهی فعالیت در آن به کسب درآمد بپردازند.

بیشتر بخوانید: NFT پابجی (PUBG) چیست؟ چطور در بازی PUBG توکن به‌دست بیاوریم؟

چطور با Blur کار کنیم؟

استفاده از بلا

ر کار سختی نیست! کافی است وارد این پلتفرم شوید و کیف پول MetaMask یا WalletConnect خود را به حساب کاربری Blur متصل کنید. پس از اتصال کیف پول می‌توانید NFTهای خود را آپلود کنید و آنها را به یکدیگر لینک کنید. علاوه بر این، به ویژگی‌های محبوب این بازار نیز دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از آنها استفاده کنید.

معامله‌گران بازار Blur می‌توانند به صورت همزمان از چندین بازار مختلف خرید انجام دهند و از پردازش سریع معاملات لذت ببرند. بلور ادعا می‌کند سرعت انجام تراکنش‌های آن 10 برابر بیشتر از سرعت انجام تراکنش‌ها در Gem است.

بیشتر بخوانید: مون بردز (Moonbirds) چیست؟ راهنمایی درباره این مجموعه nft

ویژگی‌های بازار Blur

همه ما می‌دانیم که بازارهای مختلفی برای انجام معاملات NFT وجود دارد. با این حال همانطور که جلوتر هم گفتیم، Blur ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به دیگر انتخاب‌های معامله‌گران جذاب‌تر می‌کند. در ادامه به سراغ مهم‌ترین ویژگی‌های بازار بلور می‌رویم و آنهارا بررسی می‌کنیم.

سرعت

Blur یکی از سریع‌ترین جمع کننده‌ها و بازارهای NFT است. به علاوه، این صرافی قابلیت پشتیبانی سرعتی ضرب شدن‌های دسته‌ای را دارد. از سرعت انجام معاملات گرفته تا سرعت جمع آوری اطلاعات و انتشار آنها در پلتفرم، بلور نسب به بسیاری دیگری از پلتفرم‌های معاملاتی سریع‌تر است.

چطور با Blur کار کنیم؟

Sweeps

Sweep یعنی کف بازار را جارو کردن! به زبان ساده‌تر، وقتی معامله‌گران بتوانند چندین اثر از یک مجموعه NFT را با پایین‌ترین قیمت خریداری کنند. توانایی پیش بینی چنین شرایطی برای معامله‌گران حیاتی است. بلور نیز به خوبی این مسئله را می‌داند و ابزارهایی برای تحلیل و پیش بینی Sweep در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

بازار Blur دارای مجموعه‌ای از نمودارهای مختلف برای هر مجموعه است که به معامله‌گران را کمک می‌کنند پیش بینی‌های دقیق‌تری انجام دهند. به علاوه، توانایی شناسایی NFTهای معلق، سرقت شده و مشکوک را دارد. در کنار همه این موارد، هزینه کارمزدها نیز به حداقل رسیده است و برای فروش NFT هیچ کارمزدی پرداخت نخواهید کرد.

گزینه‌های لیست کردن

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته Blur که آن را از سایر بازارهای NFT متمایز می‌کند، گزینه‌های لیست کردن آن است. برای مثال گزینه‌های trait floor price listing, floor price listing و ladder listing در میان گزینه‌های لیست کردن بلور هستند. علاوه بر این گزینه‌ها، مدیریت پورتفولیو و گزینه‌های تحلیلی عمیق در این پلتفرم برای کاربران در نظر گرفته شده است.

نمای پورتفولیو

هنگامی که کاربر کیف پول خود را به حساب Blur متصل می‌کند، به لیستی از تمام دارایی‌های خود دسترسی خواهد داشت. البته کاربر علاوه بر لیست دارایی‌های خود می‌تواند به لیستی از معاملات دیگری که در بازار انجام می‌شوند دسترسی داشته باشد. کاربر می‌تواند این لیست‌ها را بر اساس کیف پول خاصی که در نظر دارد، فیلتر کند.

حق امتیاز NFT

کاربران می‌توانند به کمک Blur برای دارایی‌های خود حق امتیاز ایجاد کنند و آنها در بازار لیست کنند. ایجاد حق امتیاز یکی از راه‌هایی است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن در ایردراپ نهایی شرکت کنند. علاوه بر این، کاربرانی که NFTها را با حق امتیاز فهرست می‌کنند از امتیازات وفاداری بهره می‌برند و می‌توانند به عنوان پاداش توکن BLUR دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: مجموعه NFT آزوکی چیست؟

مقایسه بازار Blur با سایر بازارهای NFT

همان ابتدا هم راجع به این مسئله صحبت کردیم که بازارهای متفاوتی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد. با این همه پلتفرم بی‌نقصی در میان آنها وجود ندارد. نهایتا تشخیص این نقص‌ها و تلاش برای برطرف کردن آنها است که اهمیت دارد. در این بخش بازار Blur را با دو بازار فعال این حوزه یعنی OpenSea و Magic Eden مقایسه می‌کنیم.

بازار Blur در مقابل سایر بازارهای NFT

Blur در مقابل OpenSea

OpenSea در چند سال گذشته یکی از برترین بازارها در حوزه معاملات NFT بوده است. با این حال Blur چنان رابط کاربری حرفه‌ای دارد که اکثر کاربران ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند. ساده‌ترین مثال برای این مورد، سبک نمایش داده‌ها است. در OpenSea، داده‌های مورد نیاز کاربران در صفحات مختلف قرار گرفته‌اند و کاربر برای دسترسی به آنها باید بین صفحات مختلف جا به جا شود. بازار بلور ماجرای کاملا متفاوتی دارد؛ تمامی اطلاعات مورد نیاز کاربر در یک صفحه قرار گرفته است تا بتواند به راحتی به همه آنها دسترسی داشته باشد.

در کنار موارد بالا باید سرعت بازار Blur را نیز در نظر گرفت. بلور هر چهار ثانیه یک بار داده‌های خود را بروزرسانی می‌کند؛ این یعنی کاربران می‌توانند بدون دردسر معاملات خود را در قیمت هدف به نتیجه برسانند. در کنار این موارد، تجزیه و تحلیل عمیق داده‌ها در مورد نادر بودن توکن‌ها، تاریخچه معاملات و موارد دیگری که به معامله‌گران اجازه می‌دهد در زمان خود صرفه جویی کنند در اختیار کاربران قرار گرفته است تا بتوانند به بهترین شکل در بازار فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: با CryptoPunks، یکی از قدیمی‌ترین NFT های شبکه اتریوم بیشتر آشنا شوید

Blur در مقایسه با Magic Eden

Magic Eden دیگر رقیب بلور محسوب می‌شود و روی بلاک چین سولانا فعالیت می‌کند. این پلتفرم معاملاتی NFTها دقیقا مانند Blur سیستمی برای تشویق ضرب کنندگان و خریداران NFTها در نظر گرفته است تا حق امتیاز ایجاد کنند. البته روش این پلتفرم کاملا متفاوت است. Magic Eden به سازندگان توکن‌ها اجازه می‌دهد توکن‌هایی که بدون حق امتیاز معامله شده‌اند را غیر قابل استفاده کند و روی آنها اخطار بگذارد.

نقشه راه بازار Blur

نقشه راه بازار بلار

بازار Blur در مارس 2022 وارد فاز آزمایشی و بتای خود شد و در اکتبر 2022 به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار گرفت. دو ایردراپ‌ ابتدایی پروژه در اکتبر و نوامبر 2022 و سومین مورد در فوریه 2022 اجرا شد. نکته بسیار مهم دیگر اینکه در حال حاضر تنها NFTهای مبتنی بر اتریوم در این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند. از هجوم عظیم رسانه‌های اجتماعی گرفته حجم معاملاتی زیاد، بلور به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد مورد توجه بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای قرار گرفته است.

کاربران این پلتفرم می‌توانند منتظر ویژگی‌های جدیدی نیز باشند؛ چرا که تیم نوآوری Blur دائما در تلاش است تا راه حل‌های بیشتری برای حمایت از سازندگان و معامله‌گران به این پلتفرم اضافه کند. یکی از اصلی‌ترین نقاط تمرکز بازار بلور، بهبود وضعیت نقدینگی در این پلتفرم است. توکن رسمی این پلتفرم یعنی BLUR در 14 فوریه 2023 منتشر شد.

بیشتر بخوانید: NFT‌ موسیقی چیست؟ نگاهی به آینده صنعت موسیقی

از کجا Blur بخریم؟

از کجا بلار بخریم؟

ساده‌ترین راه برای دریافت BLUR، شرکت در ایردراپ‌های آن و دریافت رایگان این توکن است. با این حال ممکن است ایردراپ‌ها را از دست داده باشید! نگران نباشید؛ چرا که می‌توانید این توکن را از طریق چندین صرافی خریداری کنید.

BLUR برای سرمایه گذاری خوب است؟

به طور کلی فعالیت در بازار NFTها با وجود رکودی که بازار ارزهای دیجیتال تجربه می‌کند در حال افزایش است. فعالیتی که انتظار می‌رود با افزایش چشمگیری نیز رو به رو شود. این بدان معنا است که به احتمال بسیار زیاد شاهد شتاب Blur خواهیم بود.

علاوه بر این، بازار Blur برای حرکت به سمت آینده طراحی شده است. بازاری که پلتفرم ساده‌ای دارد می‌تواند تمام کاربران در سطوح مختلف را به سمت خود جذب کند. این را هم در نظر بگیرید که پلتفرم بلور توسط جامعه آن اداره خواهد شد؛ ویژگی که جذابیت آن را اضافه می‌کند. بسیاری از جزئیات مربوط به توکن BLUR هنوز مشخص نیست.

کلام آخر؛ بازار Blur

کلام آخر؛ بازار Blur

زمان زیادی از راه اندازی Blur در اکتبر 2022 نمی‌گذرد. با این حال بلور بازار NFT را دستخوش تغییرات زیادی کرده است. از سرعت این پلتفرم بگیرید تا هزینه بسیار پایین کارمزدها، معامله‌گران فعال بازار به خوبی می‌دانند که با پلتفرمی انقلابی در حوزه NFTها طرف هستند. حالا باید منتظر ماند و دید چه ویژگی‌های جدیدی سر از این پلتفرم در می‌آورند. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید بازار Blur می‌تواند دیگر رقبای حوزه NFT را کنار بزند؟

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان